Toon posts:

Video kaart info help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Had een vraag ik heb best veel verstand van pc en Hardware.

Maar hier kom ik niet echt uit. |:(

Mijn video kaart moet vervagen worden en mijn voeding.

Ik heb het internet af gezocht om info te vinden maar kon het niet echt vinden :'(

Dus mij vraag is nou eigenlijk zijn het er een paar :*)

1. 1 of 2 video kaart wat is beter sommige zeggen dat het beter is en sommige niet ik weet 2 kaarten is meer FPS 1 high end kaart ziet er mooier uit.
2. en wat is een goede voeding 750+ of lager als ik 2 videokaarten heb moet ik een hoge voeging hebben.
3. als ik voor een video kaart kijk moet het een bekende merk zijn of maakt dat niet uit

Ik kan ongeveer 450€ missen dat is voor een video kaart en een voeding

En hier is mijn PC volgens Speccy

Operating System
Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
CPU
Intel Core i7 3820 @ 3.60GHz
Sandy Bridge-E 32nm Technology
RAM
16,0GB DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Motherboard
ASUSTeK COMPUTER INC. RAMPAGE IV EXTREME (LGA2011)
Graphics
W2343 (1920x1080@60Hz)
1024MB ATI AMD Radeon HD 6800 Series (XFX Pine Group)
Storage
931GB Western Digital WDC WD10EZRX-00A8LB0 SCSI Disk Device (SATA)
465GB Western Digital WDC WD5000AAKX-001CA SCSI Disk Device (SATA)
465GB Seagate ST350031 ST3500312CS SCSI Disk Device (SATA)
Optical Drives
HQT 7GXU7GH6RG SCSI CdRom Device
PHILIPS DVDR1640P SCSI CdRom Device
Audio
Realtek High Definition Audio

Hope dat jullie mij ff helpen met info ;-) _/-\o_

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:17

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 20:04:
Hallo.

Had een vraag ik heb best veel verstand van pc en Hardware.
Oh?
Maar hier kom ik niet echt uit. |:(
Mijn video kaart moet vervagen worden en mijn voeding.
Want?
Ik heb het internet af gezocht om info te vinden maar kon het niet echt vinden :'(
Heu? Ben ik toch wel benieuwd waar je op gezocht hebt... zeker aangezien je "veel verstand van pc en Hardware" hebt.

Zonder dollen, wat ben je met je pc van plan? Beetje tekstverwerken of FHD ultra Watch_dogs?

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:45
Wat voor voeding heb je momenteel? En er zit geen SSD in je computer?

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat niet ;-) veel gamen High end gamen.

ja ik heb er wel verstand van alleen wil gewoon ff duidelijkheid hebben.

gewoon ff zeker weten ;-)

dus ik wil game'n high end alles op ultra kunnen draaiden zonder problemen

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Het is echter wel de bedoeling dat je zelf met een voorstel komt. Ik zou eens in de reviews: Desktop-BBG: september 2014 beginnen. Daar staan mooie videokaarten in.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Je hebt een nieuwe voeding nodig, maar je vermeld niet welke je momenteel hebt?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
@ Nooberke ik heb een tagen onbekende merk is 750 watt is nu 3 tot 5 jaar oud

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op donderdag 11 september 2014 @ 20:16:
Het is echter wel de bedoeling dat je zelf met een voorstel komt. Ik zou eens in de reviews: Desktop-BBG: september 2014 beginnen. Daar staan mooie videokaarten in.
Ja Ja dat was ik ook van plan maar moest het snel zegen weet niet hoe lang als blijft draaien

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:19
Kies gewoon een mooie R9 290, of twee keer R9 280 als je wat wild wilt doen, maar ik zou die €100 gewoon in mijn zak houden (het is ongeveer €350 voor een 290), de R9 290 draait ook alles op ultra op 1080p.

Tagan is niet echt een onbekend merk voor voedingen. Is er eigenlijk iets mis mee of je wilt die gewoon vervangen? Als je bij een enkele videokaart blijft (zoals R9 290), zou ik die voeding niet vervangen.

Is die processor ook overgeklokt of draait die effectief op de standaard snelheid? Zo'n SB-E kan redelijk wat verstoken als die overgeklokt is, is dus redelijk belangrijk om te weten wat voor voeding er nodig is.

Als de gegevens in Speccy kloppen en je die i7 3820 op standaard kloksnelheid draait, ontgaat het mij een beetje waarom je een X79 Rampage Extreme moederbord hebt (en je kunt die dus wel overklokken ondanks dat het geen K processor is).

Verwijderd

Topicstarter
@macpoebel

Mijn voeding is op geeft niet de power meer die hij nodig heb.

En ik heb liever een geforce kaart ik ben all tijd 1 gehad of 2

De ATI heb ik van een vriend gehad omdat mijn ander Geforce kaart stuk was die ik all een paar jaar had.

En ik heb alles nieuw gehaald.

Hier voor heb ik een AMD moederbord gehad ben over naar intel gegaan beter spul.

En ja ik ben van plan te over klokken maar ik wauw eerst de ander spullen vervangen.

Voor dat ik ga overklokken.

Onder tussen nieuw voeding ge haalt een:
pricewatch: Seasonic M12II Evo 850W

Nu nog ff wachten tot mijn geld er op staat.

Voor de video kaart nu weet ik nog steeds niet of ik 2 mid end kaarten gaat halen of 1 high end.

En of ik een bekende of een onbekende ga halen er zijn nu paar nieuw merken bij gekomen.

En daar vraag ik hulp bij en ja ik wil ook mijn video kaart overklokken of 1 of 2 die dat al zijn scheelt mij weer.

Snap nooit waarom ze altijd zo moeilijk zijn op deze site zal wel aan mij liggen

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-02 11:37
Afhankelijk van de kaarten die je gaat kopen lijkt met 850w wel wat overkill (zeker als het bij 1 kaart blijft). Maar hoezo levert je voeding niet meer de power die hij nodig heeft? Als hij het doet levert hij gewoon die 750w. Of hij is echt stuk, maar dan levert hij hoogst waarschijnljik 0.

Het is wel een prima voeding overigens.

Eerlijk gezegd zou ik het zo lang mogeljik bij 1 kaart houden. 2 kaarten leveren gewoon een bak meer hitte, geluid en stroomverbruik op en worden volgens mij nog steeds niet overal goed ondersteund.

Op wat voor scherm(en) game je eigenlijk? Als dat bijvoorbeeld 1 1080p scherm is, is 1 high-end kaart zat imo. multi-gpu zie ik meer voor multimonitor/hoge resoluties.

Overigens zijn de mensen hier niet moeilijk, maar je geeft een ontzettend vaag verhaal. Het is niet heel duidelijk wat je nou hebt, wilt en wilt doen (en waarom). Bovendien zijn je posts imo aardig onduidelijk kwa taalgebruik. Normale zinnen, hoofdletters en leestekens zouden het een stuk leesbaarder maken, en dan zijn mensen veel sneller bereid om te helpen (just my 2 cents)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Eens met timberleek. Het heeft niets met moeilijk doen te maken, maar we verwachten inzet van mensen die een vraag stellen. Als jij wil dat andere mensen moeite in jou steken, mogen zij dat ook van jou verwachten.

Waarom wil je trouwens liever een nVidia kaart? Bijna over de gehele linie is AMD een betere en goedkopere keus. Moderne games hebben graag veel VRAM en in het lage, midden en hoge segment heeft AMD meer VRAM voor minder geld.

Vergelijk de 290 met een 780. De eerste is te krijgen vanaf 320 euro en heeft 4GB VRAM, de tweede kost minimaal 400 euro en heeft maar 3GB VRAM. Ik zou het wel weten...

Overigens is die voeding vrij fors, tenzij je natuurlijk 2 GPU's gaat nemen. Voor 50 euro minder had je een een prima 520W voeding gehad die 1 GPU makkelijk van stroom kan voorzien. Het geld dat je daarmee had bespaard, had je in een videokaart kunnen stoppen.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:18

Thomg

Aww yiss

850W is immens overkill voor wat jij wilt, een gold 550 zou een veel betere investering geweest zijn.

Je hebt trouwens zelf een 3820 gehaald? Dat is een nogal erg slecht idee.
Het hele punt van het 2011 platform is dat het 6-cores ondersteunt ( en meer ), dan een quadcore kopen is jezelf in je portemonnee schieten. Vervolgens haal je een Rampage Extreme voor een processor die niet kan overklokken? Zucht. Dit klinkt alsof je maar blind zelf je eerste pc in elkaar hebt gezet...

Kom nou niet over dat Nvidia omdat het beter aan voelt dan AMD, dit is gewoon marketing die zijn werk gedaan heeft.

Ik switch ook constant tussen nvidia en amd, zit nu met een nvidia omdat ik goedkoop een 780Ti kon bemachtigen, maar mocht dat niet gelukt zijn had ik 100% zeker een 290X lightning gehaald...

[ Voor 11% gewijzigd door Thomg op 14-09-2014 01:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok eest ff ik heb last van dyslectisch dus ik zit nooit vaak op een forum.

En ik ga het ook niet meteen aan geven: Van hey ik heb dyslectisch!

Dit typen korst heel veel moeiten om duidelijk te maken wat ik bedoel.

Niet iedereen is perfect en om dit elke keer te horen word ik ook schijt ziek van!

Oke ik wauw dat ff kwijt.

terug te kommen op hier.

Ja ik heb me wat meer in verdiep ATI kaarten zijn op dit moment beter.
wel wat langzamer maar beter.

En dit is niet mijn eest pc build ik heb er wel meer gemaakt en toen die tijd kon ik geen beter CPU halen.
ander had ik het wel gedaan DUH.

Ja die voeding was een beetje overkill ik weet maar hij was goed koop was in de aanbieding hier in de stad

maar ik heb nu genoeg info wat ik ga doen en wat ik ga halen het word een ATI kaart 1 maar als je SLI/CF wil en verbetering wil hebben moet je 2 kaarten halen van minimaal 300€+ ga geen 600€ neer leggen
Pagina: 1