Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Sinds eergisteren werken de softkeys (home, menu, back, search) op m'n HTC Desire S opeens niet meer: ik verwisselde routinematig de batterij en daarna was het probleem geboren.

Nou is daar online wel het e.e.a. over te vinden, genoeg mensen die ooit hetzelfde probleem hebben gehad maar geen definitieve oplossing behalve het vervangen van de digitizer. Ik heb echter een sterk vermoeden dat het in mijn geval niet gaat om een hardware- maar om een softwareprobleem en wel om de volgende reden:

Het probleem strekt zich wat verder uit dan alleen de softkeys, ook het onderste deel van het scherm zelf reageert niet - maar: dit verschilt per situatie. Zie deze afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://oi59.tinypic.com/1z7j41.jpg

Hierin zien we achtereenvolgens het standaard HOME scherm, Whatsapp en eBuddy. In rood heb ik aangegeven welk deel van het scherm niet reageert:

De softkeys in geen geval, op het HOME scherm reageren ook de onderste buttons niet (waardoor ik o.a. niet kan bellen en niet naar m'n apps kan), in eBuddy reageert de invoerbalk niet (waardoor er niet gechat kan worden), maar in Whatsapp reageert zo'n zelfde invoerbalk weer wel. Als ik gebeld word kan ik het gesprek ook gewoon beeindigen via de knop die verschijnt op de plaats van de telefoonbutton (die op HOME dus niet reageert).

Iemand enig idee hoe dit verklaard zou kunnen worden?
In elk geval lijkt het me zinloos om in dit geval de digitizer te gaan vervangen, neem ik aan?

De telefoon is niet rooted, niet branded, niet simlocked, recent geen nieuwe apps geinstalleerd.

Super onhandig dus want de telefoon is zo vrijwel niet te gebruiken.. heb inmiddels wel een softkeys appje geinstalleerd waarmee ik iig terug naar HOME kan maar het houdt niet over. De telefoon is geen nieuwtje meer maar ik vind 'm nog steeds erg fijn en heb geen izn om een nieuwe te kopen.........

Alle reacties zijn welkom!