Wifi fout

Pagina: 1
Acties:

• Kvibe
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-06 09:02
Goedemiddag,

Ik heb een probleem met mijn wifi verbinding. Het signaal is uitstekend, maar ik kan er sinds vorige week niet meer op komen met mijn wachtwoord. Heb het wachtwoord ook opgevraagd en hij blijkt gewoon te kloppen, dus daar ligt het niet aan. Heb tevens al contact opgenomen met Ziggo, maar die kunnen me ook niet verder helpen. Router uiteraard ook al gereset.
Mijn buurvrouw heeft hetzelfde probleem, gebruiken dezelfde router. Met kabel werkt het overigens wel.
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Vriendelijke groet,

Sander

Zwolle | 8500 Wp met Growatt 7000XH | 20 graden op ZZO

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:17

lier

MikroTik nerd

Weet je zeker dat je met het juiste netwerk verbindt?
Kan je eens een schermprintje van inSSIDer kunnen posten (even downloaden, let op dat je niet de nieuwste versie neemt)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvibe
Ik heb een Macbook, dus ik heb even WiFi Explorer gebruikt. Ik weet niet of je er wat aan hebt.
Mijn netwerk moet zijn Schuitendiep boven, daar heb ik altijd op gezeten. Zit nu op een traag onbeveiligd netwerk (Eminent)
Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/qzet532bl/Schermafbeelding_2014_09_12_om_08_52_52.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:17

lier

MikroTik nerd

Zou je eens kunnen testen als je de kanaal aanpast van 6 naar 11?

Verder zie ik dat veel netwerken 40MHz toepassen, iedereen loopt dus lekker door elkaar te roepen. Bij voorkeur dus ook alles terugzetten naar 20MHz!

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:12
Gebruikt je buurvrouw dezelfde router of hetzelfde type router?

Toevallig andere nieuwe apparaten in huis? Babyfoon oid?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-07 13:15
Wat als je bekabeld inlogt op de router config en daar het wachtwoord zichtbaar maakt? Zou inderdaad ook eens terug gaan naar 20 mhz want je zit een beetje associaal breed op de band nu met 40 :9

[ Voor 39% gewijzigd door andy88 op 12-09-2014 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvibe
Ik heb geen Internetaansluiting op mijn laptop (macbook pro retina), dan zou ik er een moeten kopen als er geen andere manier is. We maken overigens met zijn 4en gebruik van dezelfde router. 2 mensen bekabeld(beiden niet thuis ivm reizen), en ik en mijn buurvrouw draadloos.

Pagina: 1