• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
Beste,

Sinds paar weken heb ik het probleem dat mijn laptop soms groene strepen geeft.
Dit is dan voor paar seconden, als ik direct mijn laptopscherm iets verbuig gaat het weg.

Het ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-UUc2vIxq40M/VA9c5tY8p4I/AAAAAAAACpI/CLEe4DBPkN8/w737-h553-no/IMG_20140909_215628.jpg

Het lijkt erop dat de connector van mijn laptop naar scherm beschadigd is.
Iemand een idee of dit makkelijk te fixen is?

Laptop is al redelijk oud (3/4 jaar, dagelijks gebruikt) en ga ook waarschijnlijk deze week nog een nieuwe kopen., maar als ik hem voor weinig kan fixen zal hij nog wel gebruikt worden.

Alvast bedankt,

• psvunited
Iemand enig idee?

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
Keer de kabel van het beeldscherm herbevestigen?

Eerst even kijken of hij ook zo doet met een extern beeldscherm. Als hij dna ook zo doet is het je gpu

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Je bent tweaker, dus het zou niet vreemd voor je moeten zijn om een laptop open te maken. Aangezien je er niet bij meld wat voor laptop je hebt, ga ik er maar vanuit dat het een Dell Inspiron 15R SE is. Hier is de owners manual te vinden:

http://www.dell.com/suppo...IRON-15R-SE-7520/research

Daar staat precies in hoe je het beestje uit elkaar haalt, en hoe je dus ook visueel het een en ander kan inspecteren. Tevens bied de fabrikant de optie om reserveonderdelen te bestellen. Dit kan overigens ook een GPU probleempje zijn, 2010 had nVidia geloof ik een serie met smeltende solderingen die tot allerlei vage resultaten leidde.

Maar goed, nogmaals: ik ga er maar vanuit dat je een Dell met een nVidia kaart hebt, en wie weet zeg ik wel domme dingen. Als tweaker heb je waarschijnlijk al lang de laptop helemaal doorgelopen, immers, vandaar dat je ook meld dat je denkt dat de connector defect is (plaatje van de connector zou helpen trouwens als je gewoon een tweede paar ogen zoekt)

• psvunited
Umbrah schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 09:28:
Je bent tweaker, dus het zou niet vreemd voor je moeten zijn om een laptop open te maken. Aangezien je er niet bij meld wat voor laptop je hebt, ga ik er maar vanuit dat het een Dell Inspiron 15R SE is. Hier is de owners manual te vinden:

http://www.dell.com/suppo...IRON-15R-SE-7520/research

Daar staat precies in hoe je het beestje uit elkaar haalt, en hoe je dus ook visueel het een en ander kan inspecteren. Tevens bied de fabrikant de optie om reserveonderdelen te bestellen. Dit kan overigens ook een GPU probleempje zijn, 2010 had nVidia geloof ik een serie met smeltende solderingen die tot allerlei vage resultaten leidde.

Maar goed, nogmaals: ik ga er maar vanuit dat je een Dell met een nVidia kaart hebt, en wie weet zeg ik wel domme dingen. Als tweaker heb je waarschijnlijk al lang de laptop helemaal doorgelopen, immers, vandaar dat je ook meld dat je denkt dat de connector defect is (plaatje van de connector zou helpen trouwens als je gewoon een tweede paar ogen zoekt)
Ik ga er vanuit dat je de volgende keer beter zal kijken.
Boven aan de pagina staat toch echt om welk laptop model dit gaat.
Maar ik ga het een en ander uitzoeken..

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

psvunited schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 12:17:
[...]

Ik kijk nu ook 4x maar zie toch echt geen merk en model staan.
Of is het merk : laptop :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-09 22:13
Asus K53SV-SX146V

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:40
psvunited schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 12:17:
[...]

Je hebt gelijk, maar hoeft niet zo bijdehand te doen. Laptop is inderdaad vermeld maar verder ontbreekt er nog genoeg info. Wat heb je zelf al geprobeerd? Waarom denk je dat het de connector is? waarom zouden wij weten of je die connectors makkelijk kan fixen op jouw type laptop? lekker zelf googlen.

Massol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
WWAS schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 12:44:
[...]

Je hebt gelijk, maar hoeft niet zo bijdehand te doen. Laptop is inderdaad vermeld maar verder ontbreekt er nog genoeg info. Wat heb je zelf al geprobeerd? Waarom denk je dat het de connector is? waarom zouden wij weten of je die connectors makkelijk kan fixen op jouw type laptop? lekker zelf googlen.

Massol.
Ik ben niet de gene die bijdehand doet, volgens mij begon iemand anders daarmee.

Heb het scherm wel al lost gemaakt en nagekeken maar dat zag er allemaal goed uit.
Kon eergisteren niet zo snel een guide vinden om de laptop case te openen, dus ga het later nog uitzoeken.

[ Voor 15% gewijzigd door psvunited op 15-09-2014 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ferluci92 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 09:20:
Als hij dna ook zo doet is het je gpu
Dit is niet de GPU, dit gaat mis na de GPU, tussen het moederbord en het scherm, waarschijnlijk de kabel er tussen. Die kabels zijn meestal niet zo duur.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1