• MHB1968
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-03-2024
Hallo,

Ondanks dat er tal van topics en vergelijkingsites zoals internetten.nl & breedbandwinkel.nl zijn, kan ik maar moeilijk een keuze maken in overstappen naar een andere provider.

Momenteel heb ik bellen + internet (20Mb) bij Tele2 en Analoge en Digitale Kabel TV en Radio bij UPC.

Er is glasvezel aanwezig in de meterkast, dus ligt de voorkeur bij een glasvezel alles in 1 pakket.

Toch een puntjes. Huidige situatie
Mijn huidige Tele2 Modem / Wifi Router staat op de eerste verdieping. Daar komt mijn telefoonlijn binnen. Wel is het zo dat kabel via de meterkast loopt en kan deze daar onderbreken. Tweede telefoontoestel staat op de begane grond.
Coax aansluiting komt in de woonkamer uit. Daar wordt TV signaal gesplitst in 2 kabels; 1 naar TV in woonkamer en 1 naar TV in slaapkamer.

Vooropgesteld moet ik aangeven dat ik geen problemen / klachten heb met huidige diensten, maar huidige abonnementen samen zijn duurder dan nieuwe aanbiedingen.

Zelf dacht ik aan KPN Glasvezel alles in 1 instap (100/100Mb). Echter ben ik beniewd hoe kwaliteit van digitale televisie is t.o.v. UPC.
In het KPN pakket wordt 1 digitale ontvanger geleverd. Persoonlijk vind ik dit een nadeel; weer een extra apparaat wat stroom verbruikt. Ander nadeel is dat TV in de slaapkamer zonder ontvanger niet gaat werken.
Alternatief zou Telfort Glasvezel alles in 1 100Mb zijn; daar is DVB-C mogelijk. Wel meteen € 150 p.jr. duurder.
2e Alternatief is UPC Alles in 1 Power, dan heb ik geen decoder nodig. Dit abonnement is echter nog duurder, t.w. € 202 p.jr.

Als ik KPN bestel voor 16/9 krijg ik ook nog eenmalig €45 korting, dus zou ik graag reacties / advies krijgen.

• .Sachiel
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zou even bellen met UPC.
Ik ben vorige week overgestapt naar ze en kreeg een mooie korting op hun Alles in 1 Extra Power pakket omdat ik een terugkerende klant was en in een glasvezelgebied woon en toch voor UPC kies.
Aangezien jij al klant bent bij UPC willen ze je vast dolgraag behouden.
Er is veel mogelijk hoor met het maandbedrag. Ik hoefde er niet eens heel erg op aan te dringen :)

Succes!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:52
Die 45 euro eenmalig stelt als je het over een periode van bijvoorbeeld 2 jaar uitrekend natuurlijk niks voor. In FTTH gebieden willen kabelaars inderdaad nog wel eens een extra korting bieden. Misschien wel interessant want zo behoud je ook je tv setup zoals het nu ook al is, hassle free dus. Tenzij je niet tevreden bent over het TV product dat UPC bied dan zou ik voor glas gaan.

[ Voor 37% gewijzigd door andy88 op 11-09-2014 19:54 ]

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
MHB1968 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 16:24:
Momenteel heb ik bellen + internet (20Mb) bij Tele2 en Analoge en Digitale Kabel TV en Radio bij UPC.

Zelf dacht ik aan KPN Glasvezel alles in 1 instap (100/100Mb). Echter ben ik benieuwd hoe kwaliteit van digitale televisie is t.o.v. UPC.
In het KPN pakket wordt 1 digitale ontvanger geleverd. Persoonlijk vind ik dit een nadeel; weer een extra apparaat wat stroom verbruikt. Ander nadeel is dat TV in de slaapkamer zonder ontvanger niet gaat werken. Alternatief zou Telfort Glasvezel alles in 1 100Mb zijn; daar is DVB-C mogelijk. Wel meteen € 150 p.jr. duurder.
2e Alternatief is UPC Alles in 1 Power, dan heb ik geen decoder nodig. Dit abonnement is echter nog duurder, t.w. € 202 p.jr.
Je hebt momenteel een tot 20Mbps pakket bij Tele2. Je zou ook kunnen overwegen om eerst naar een 50Mbps alles-in-1 pakket te stappen van bijv. Telfort. Ik snap ook niet helemaal hoe je erbij komt dat Telfort 150 euro p/jr duurder is dan KPN 100Mbps pakket.

UPC 50/5 internet + televisie (70SD/15HD) HD mediabox, ook DVB-C (30+SD/3HD), analoge radio/tv (zonder opnemen) + vast bellen (zonder belbundel) - 45 euro p/mnd (vaste prijs), eenmalige aanschafkosten 29,- euro

Telfort 50/50 internet + televisie (65SD/12HD), ook DVB-C (30+SD/3HD), analoge radio/tv (zonder opnemen) + vast bellen (zonder belbundel) - 45 euro p/mnd (vaste prijs), eenmalige aanschafkosten 0,- euro

Telfort 100/100 internet + televisie (65SD/12HD), ook DVB-C (30+SD/3HD), analoge radio/tv (zonder opnemen) + vast bellen (zonder belbundel) - 52,50 euro p/mnd (vaste prijs), eenmalige aanschafkosten 0,- euro

KPN 100/100 internet + televisie (65SD/12HD) /radio (zonder opnemen) + vast bellen (zonder belbundel) - 52,50 euro p/mnd (vaste prijs), eenmalige aanschafkosten 0,- euro - eerste 6mnd 35 euro

Je zou ook nog bij Vodafone eens kunnen kijken die hebben ook interessante glasvezel en sinds kort ADSL2 abo's.

Als ik glasvezel kon kiezen dan zou ik zeker voor een aanbieder gaan met DVB-C zodat ik ook in de slaapkamer (net als bij UPC) zonder meerprijs kan kijken en als je over een geschikte tv beschikt zonder decoder. Anders kun je altijd zelf nog een DVB-C decoder aanschaffen 2e hands vanaf 5 euro te vinden op Marktplaats.

[ Voor 3% gewijzigd door funrider op 11-09-2014 21:38 ]

• MHB1968
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-03-2024
funrider schreef op donderdag 11 september 2014 @ 21:34:
[...]

Je hebt momenteel een tot 20Mbps pakket bij Tele2. Je zou ook kunnen overwegen om eerst naar een 50Mbps alles-in-1 pakket te stappen van bijv. Telfort. Ik snap ook niet helemaal hoe je erbij komt dat Telfort 150 euro p/jr duurder is dan KPN 100Mbps pakket.

UPC 50/5 internet + televisie (70SD/15HD) HD mediabox, ook DVB-C (30+SD/3HD), analoge radio/tv (zonder opnemen) + vast bellen (zonder belbundel) - 45 euro p/mnd (vaste prijs), eenmalige aanschafkosten 29,- euro

Telfort 50/50 internet + televisie (65SD/12HD), ook DVB-C (30+SD/3HD), analoge radio/tv (zonder opnemen) + vast bellen (zonder belbundel) - 45 euro p/mnd (vaste prijs), eenmalige aanschafkosten 0,- euro

Telfort 100/100 internet + televisie (65SD/12HD), ook DVB-C (30+SD/3HD), analoge radio/tv (zonder opnemen) + vast bellen (zonder belbundel) - 52,50 euro p/mnd (vaste prijs), eenmalige aanschafkosten 0,- euro

KPN 100/100 internet + televisie (65SD/12HD) /radio (zonder opnemen) + vast bellen (zonder belbundel) - 52,50 euro p/mnd (vaste prijs), eenmalige aanschafkosten 0,- euro - eerste 6mnd 35 euro

Je zou ook nog bij Vodafone eens kunnen kijken die hebben ook interessante glasvezel en sinds kort ADSL2 abo's.

Als ik glasvezel kon kiezen dan zou ik zeker voor een aanbieder gaan met DVB-C zodat ik ook in de slaapkamer (net als bij UPC) zonder meerprijs kan kijken en als je over een geschikte tv beschikt zonder decoder. Anders kun je altijd zelf nog een DVB-C decoder aanschaffen 2e hands vanaf 5 euro te vinden op Marktplaats.
Vodafone via glasvezel had ik nog niet bekeken, maar heeft helaas geen DVB-C.

Alle abonnement en zijn voor 1 jaar en daarna per maand op te zeggen:

KPN 100/100 (6* €52, 50 + 6* 35, 00 - €45, 00) = €480
Telfort 100/100 (12* €52, 50 - €10, 00) = € 620
Telfort 50/50 (12* 45, 00 -€10, 00) = €530
Vodafone 50/50 (12* 37, 50 + €30, 00 - €10, 00) = €470
UPC 120/12 (12* € 56, 00) = €672

Weet iemand of je bij UPC de digitale ontvanger kunt weglaten, dus TV rechtstreeks op coax. Digitale kanalen krijg ik nu ook zonder decoder.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je TV een CA+ module slikt kun je alles van UPC krijgen zonder decoder. Zo niet kan het iig de FTA zenders krijgen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1