Fabrieksversie W7 op andere schijf

Pagina: 1
Acties:

• RRV
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-08 18:19
Beste Tweakers

Daar ik de traagheid van mijn laptop wat beu begin te geraken (desktop heeft SSD), had ik graag een SSD in mijn laptop geplaatst.

De laptop is een grote 17" HP Pavilion DV-7 sb6230 met een leeg slot, ideaal voor een extra SSD.

Nu vroeg ik mij af, kan ik Windows, die op de standaard HDD staat, laten installeren op de SSD of is dit niet mogelijk? Het is namelijk zo'n versie die bijgeleverd is met de laptop, zonder dvd.

Nog een tweede snelle vraagje, wat is concreet het verschil tussen een SSD en een SSD laptopkit? De SSD's die mijn desktop hebben zijn namelijk klein genoeg om in mijn laptop te passen.

Alvast bedankt voor het antwoord!

• Ruigerock
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-01-2024

Ruigerock

Keep calm and stay metal

Wat je ook kan doen is je HDD naar SSD klonen (mbv Macrium Reflect (gratis))
Je kan dan je HDD en SSD omruilen van bay en dan je oude HDD formatteren en gebruiken voor opslag.
Het enige wat extra moet gebeuren is het opnieuw activeren van Windows 7 na de swap.
Dit is de verkorte versie, ik weet niet of je ervaring hebt met dit soort programma's maar dit zou je veel tijd kunnen besparen.

Diablo 3 - Battle.net

• RRV
Ruigerock schreef op donderdag 11 september 2014 @ 16:10:
Wat je ook kan doen is je HDD naar SSD klonen (mbv Macrium Reflect (gratis))
Je kan dan je HDD en SSD omruilen van bay en dan je oude HDD formatteren en gebruiken voor opslag.
Het enige wat extra moet gebeuren is het opnieuw activeren van Windows 7 na de swap.
Dit is de verkorte versie, ik weet niet of je ervaring hebt met dit soort programma's maar dit zou je veel tijd kunnen besparen.
Dank je voor het snelle antwoord.

Is dit iets als de Data Migration van Samsung?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:02
RRV schreef op donderdag 11 september 2014 @ 16:14:
[...]

Dank je voor het snelle antwoord.

Is dit iets als de Data Migration van Samsung?
Jup. Zelfs activeren is niet nodig., aangezien er qua hardware feitelijk niks wijzigt(op je HDD na dan)

• RRV
mad-dog schreef op donderdag 11 september 2014 @ 16:17:
[...]

Jup. Zelfs activeren is niet nodig., aangezien er qua hardware feitelijk niks wijzigt(op je HDD na dan)
Dus kort samengevat:

W7 installeren op HDD, driver van SSD installeren, Data Migration toepassen en dan de HDD en SSD van slot wisselen?

Een kind kan de was doen

• Ruigerock
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-01-2024

Ruigerock

Keep calm and stay metal

Als je laptop al een HDD met draaiende Windows 7 heeft dan kan je deze klonen naar de SSD. Je hoeft dan geen Windows 7 meer te installeren + drivers + programma's + prive data kopieren.

http://www.macrium.com/reflectfree.aspx

Mijn ervaring is dat Windows 7 Business achteraf opnieuw geactiveerd moet worden.

Diablo 3 - Battle.net

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:08
Ik blijf van mening dat je toch het beste een nieuwe install kan doen, als je ook alleen al topics op dit forum ziet, waarbij problemen zijn met klonen naar ssds.

• RRV
freaky35 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 17:42:
ik blijf van mening dat je toch het beste een nieuwe install kan doen, als je ook alleen al topic op dit forum ziet, waarbij problemen zijnmet klonen naar ssds
Maar hoe gaat dat dan in z'n werk met die SSD?

Ter info, ik heb de SSD nog niet, ik kan het dus niet testen.

Geeft de installatie dan ook de mogelijkheid om op een andere schijf te installeren dan de schijf waar hij op staat? Want voor zover ik dacht, gaf mijn installatie niets aan van dergelijke mogelijkheden.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:08
Download een iso van windows 7 brand deze op dvd of maak een bootable usb stick,zet je ssd in de laptop.

Instaleer win 7 met de orginele sleutel die je hebt en je bent klaar,wel even de drivers downloaden die je nodig hebt, deze staan op de site van de fabrikant van je laptop en je bent klaar.

• RRV
freaky35 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 18:25:
download een iso van windows 7 brand deze op dvd of maak een bootable usb stick,zet je ssd in de laptop.

Instaleer win 7 met de orginele sleutel die je hebt en je bent klaar,wel even de drivers downloaden die je nodig hebt,staan op de site van de fabrikant van je laptop en je bent klaar
Daar zit het probleem net, het is een installatie zonder sleutel.

De installatie gaat puur vanuit de HDD en doet alles zelf.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

RRV schreef op donderdag 11 september 2014 @ 18:27:
[...]

Daar zit het probleem net, het is een installatie zonder sleutel.

De installatie gaat puur vanuit de HDD en doet alles zelf.
Die key kun je wel even achterhalen natuurlijk, al zou je verwachten dat die wel gewoon onderop de notebook zit geplakt.

• RRV
TERW_DAN schreef op donderdag 11 september 2014 @ 18:34:
[...]

Die key kun je wel even achterhalen natuurlijk, al zou je verwachten dat die wel gewoon onderop de notebook zit geplakt.
Zal er eens voor kijken, heb 'm nu niet bij me.
Hartelijk dank voor al deze reacties!

Wat er mij wel tegen de borst stoot bij licenties is dat je ze maar voor één toestel kan gebruiken.

Ik zou graag de W8.1 Pro van mijn desktop ook op mijn laptop hebben...
Pagina: 1