Toon posts:

Nieuw videobewerkingssysteem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik maak professionele video reportages voor particulieren en bedrijven. Voor de videobewerking / montage heb ik altijd een Casablanca van Makrosystems gebruikt.

Nu ben ik aan het overwegen om over te stappen naar een krachtige desktop PC waarmee ik zonder problemen full (AVCHD) hd+ films kan monteren. Het renderen van de films moet dus probleemloos gaan.

Ik zal grotendeels met Adobe Premiere Pro gaan werken.

Mijn budget is ~ €2000,- voor de PC dus excl randapparatuur.

Kan iemand mij hier advies in geven?

Zelf heb ik onderstaande al gevonden. Maar ik heb geen idee of dit goed geschikt is voor videobewerking?
- CPU Intel Core i7 4770
- Ram 16GB DDR3 1600
- Opslag voor videobewerking: SSD
- Opslag voor het bewaren van de data: 4TB
- Video: NVIDIA GTX760

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2014 15:56 . Reden: op advies ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Met welke software (en versie) werk je? (of ga je werken)

Je moet even de FAQ doorlezen wat betreft dit soort topics, het idee is dat je zelf iig met een idee van een systeem komt in eerste instantie.

[ Voor 32% gewijzigd door maratropa op 11-09-2014 15:57 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
maratropa schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:48:
Met welke software (en versie) werk je? (of ga je werken)

Je moet even de FAQ doorlezen wat betreft dit soort topics, het idee is dat je zelf iig met een idee van een systeem komt in eerste instantie.
Dankje, heb het aangepast.

Ik zal grotendeels met Adobe Premiere Pro gaan werken.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
CS6 of CC en verder?

Probeer even een een winkelmandje /wenslijstje lijstje te maken van wat je al bedacht had met de pricewatch tool

Werk je veel met effecten/transities? Verander je veel van framerate? Verander je veel van resolutie? Waar exporteer je naar? Exporteer je ook/werk je met raw video of iets met een hele hoge datarate?

specs

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Daarnaast heb je ook een kast nodig, en een voeding (of gaat dat al draadloos tegenwoordig?), een moederbord, en daarnaast is het ook handig om te weten welke SSD, welke HDD en welke RAM. GPU zijn er ook nog verschillende van, en een tip: een GTX760 is overkill.

Succes!

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered