Tip : Hoe te komen aan stille goede 8cm fans..

Pagina: 1
Acties:

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 21:28
Ik heb nu zelf 2 extra fans in me kast, en er is -geen- hoorbaar geluid bijgekomen..

Heb echter wel die verrekte "fan openingen" van me kast (die dingen met 200 gaatjes..) eruit geknipt want dat scheelt heel veel geluid.

De fans komen allemaal (heb er nog 4) uit de Voedingen van oude 86 & 286 tjes. Draaien hard en zijn goede kwaliteit, in die tijd produceerde men ook nog voor kwaliteit he ;)

gevolg : 2 fans die wanneer ze aanstaan het geluid volume niet lijken te wijzigen je hoort geen verschil..

en die voedingen.. die haal je bij een 2e of 8e hans pc shop, willen vast wel een paar ouwe xt kasten kwijt, krijg ze zelf altijd gratis mee :7

Ik hoop dat het misschien van pas komt :)

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-05 09:49

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Dat truukje was al een poosje bekend bij de tweakers.
Naam: BLOWHOLE :P

Whatever.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:43

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb een keer op school wat fans uit oude Sun workstations gesloopt die op de vuilnishoop lagen. Prima dingetjes en eveneens gratis :7 Ik gebruik m'n fans zonder fanguards, want dat scheelt inderdaad erg veel herrie. Het helpt ook als je de fans zwevend ophangt in een soort rubberachtige ophanging waardoor trillingen gedempt worden. Dat scheelt veel resonantie in de wand van je kast.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 07:47

HENNEP

Just Someone

Ik heb eergister ook nog een oude 80mm Fan uit een Voeding gerukt.

Ik heb die in de pc van mijn ma gezet.
Hij maakt nu wel iets meer herrie(schijt) maar het werkt wel stukken beter.

2 maal Voodoo2 maken wel een warmte!
vlak ervoor geplaatst en hoppa 10 graden omlaag met die kaarten! ;)

• Tasma
Op dinsdag 12 juni 2001 10:33 schreef meendering het volgende:
Dat truukje was al een poosje bekend bij de tweakers.
Naam: BLOWHOLE :P
ging om de fans ;)

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-05 10:54

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Tja dan heb je mazzel met de fans, want de meeste voedingfans hebben er al een flink leven opzitten en dat maakt ze meestal er niet echt stiller op.
Kortom gewoon een kwestie van geluk

Ik heb trouwens dit weekend 3 80 mm jongens (2 x nieuwe sunon en 1 x oude voeding fan )erin gehangen bij mij , en de gaten met een gatenzaag gemaakt en niet "geknipt" ( weet niet hoe je dat gedaan hebt maar het resultaat lijkt me nou niet echt mooi )
En mijn kast maakt nu een pokkeherrie maar mijn CPU temp is wel met 17 C gedaald stressed wel te verstaan.
Probleem is gewoon dat het verplaatsen van lucht nou eenmaal niet echt stil gaat volgens mij

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

haha.. tja.. 120mm fans gratis krijgen is ook nooit weg... op mijn werk, hebben we SGI540 workstations (die krengen zijn net zo duur als een nieuwe auto) en daar houden we fans van over (zaten er teveel in?)

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Het ligt ook naturlijk aan wat voor kast je hebt.

Ik heb een Antec 1030 BEC nu en die is echt wel stiller.

Aangezien ik 4 coolers erin heb zitten hoor ik bijna nix van die dingen,dus ik g nog wel een paar grotere erin zetten iets van 150mm Fans ofzo.
Vlak voor mijn proc natuurlijk. ;)

• Tasma
heb nu een 30cm fan vlak voor me proc :9
mijn celeron 400 word vreemd genoeg nogal heet, en mijn zolderkamertje ook al :) Koelt dus echt super he.. maar ja deze is dus NIET stil maar ja proc wel maar 30 graden :P

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Op dinsdag 12 juni 2001 11:32 schreef Tasma het volgende:
heb nu een 30cm fan vlak voor me proc :9
mijn celeron 400 word vreemd genoeg nogal heet, en mijn zolderkamertje ook al :) Koelt dus echt super he.. maar ja deze is dus NIET stil maar ja proc wel maar 30 graden :P
Waar heb je deze gehaald?

En heb je toevallig een foto??
Ik wil wel eens zien wat jij hebt gedaan. ;)

• Tasma
:) simpel.. geen foto waard, zij paneel eraf, 30-35cm woonkamer fan losgemaakt van voetstuk en deze als zij paneel in me kast vast geklemd/gezet :)

Dus 1 kant van me kast = 1 dikke lompe fan.
Natuurlijk wel met finger guard want ik zit niet te wachten om een gemalen pc. :P

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Op dinsdag 12 juni 2001 11:42 schreef Tasma het volgende:
:) simpel.. geen foto waard, zij paneel eraf, 30-35cm woonkamer fan losgemaakt van voetstuk en deze als zij paneel in me kast vast geklemd/gezet :)

Dus 1 kant van me kast = 1 dikke lompe fan.
Natuurlijk wel met finger guard want ik zit niet te wachten om een gemalen pc. :P
Volgens mij is dat niet zo mooi dan om te zien.
Heb je echt geen klein foto'tje?

• Tasma
zeker niet mooi om te zien :( geforceerde mod he anders was me pc na 5 min op friet bak temperatuur (ook wel handig misschien nieuwe mod :P pc incl frietpan)
Maar ja, overmorgen dan heb ik me nieuwe mobo+proc (msi k7t turbo+duron900) en dan ga ik weer echt modden. :9~
Pagina: 1