Google music manager CLI

Pagina: 1
Acties:

• secretfool
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 09:09
Hallo allemaal,

Heb laatst server aangeschaft die momenteel lekker draait (Met Ubuntu server als OS). Nu wilde ik hier echter ook google music manager op installeren. Maar ik heb nog geen goede installatie tutorial gevonden die google music installeert zonder GUI. Dus vroeg ik me af of er hier misschien iemand is die er ervaring mee heeft en mij kan vertellen hoe ik dit voor mekaar krijg? Of heeft er iemand anders een goed alternatief voor een muziek streamer die ook een goede android app heeft die ook over chromecast kan streamen?

[ Voor 15% gewijzigd door secretfool op 11-09-2014 14:29 ]

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:45
Keyword waar je naar opzoek bent is "headless". Dat in combinatie met google music manager levert genoeg mensen op die het geprobeerd hebben maar het lijkt erop dat compleet zonder GUI draaien niet mogelijk is. Waarschijnlijk zul je de GUI dus op een andere machine moeten draaien via X11 of via een lokale VNC server achtig iets?

Verder is Plex volgens mij best uitgebreid qua stream mogelijkheden en ook een van de weinige apps die ook door chromecast ondersteund wordt. Verder zelf geen ervaring mee dus kan er geen uitspraken over doen.

Waarom heb je trouwens die google music manager nodig? Als het alleen is om je muziek in de cloud te krijgen zodat je deze via android / chromecast kan streamen is het natuurlijk net zo makkelijk om dit even via een netwerk share vanaf een windows PC te doen? 100x makkelijker met als enige nadeel dat die PC aan moet staan om het bij te werken.

• secretfool
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 09:09
Ik wil het ook gebruiken voor onderweg muziek luisteren en ik vind Google music app best wel chill dus vandaar dat ik in principe gewoon google music wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

imho is er maar 1 tool voor steaming muziek: MPD

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptec
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Subsonic
icm met bijv. DSub
(hier gratis vanaf 't forum)

Wat mij betreft de beste oplossing voor streaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Waar je bij subsonic voor 'premium' (hahah) betaald, zijn functies die opensource/gpl MPD ondersteund

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
Er is een aantal subsonic-forks gemaakt, en ook een paar servers met dezelfde API.

Misschien kan je eens kijken naar iets wat de 'Unofficial-Google-Music-API' van Simon Weber gebruikt.
Pagina: 1