Toon posts:

Nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,
Afgelopen week kwam de nieuwe FIFA demo uit, voor mij iets om een lange tijd naar uit te kijken. Na het downloaden en instaleren startte de demo op. Wat volgde was een teleurstelling van jewelste. Een groot stotterend geheel van langwerpige pixels die op voetballers moesten wat zich over een groene mat bewoog.

Nu heb ik besloten om een nieuwe PC aan te schaffen OF mijn huidige te upgraden, ik ben geen leek, maar ik heb ook niet de expertise die dit forum met zich mee brengt.

Mijn huidige systeem bestaat uit:

- Intel duo core E8400 @ 3.0 ghz
- 4GB intern geheugen
- AMD HD6800
- 1TB Harde schijf
- 500 watt koeling van corsair
- Moederbord heb ik zo even geen idee van (ben op school)

Alles werkt in principe nog prima en kan dus eventueel nog gebruikt worden voor het nieuwe systeem.

Wat is wijsheid? Het liefst wil ik zo min mogelijk investeren, omdat ik er niet zo heel warm bij zit. Randapparatuur heb ik allemaal.

Ook heb ik naar het budget game systeem gekeken, maar ik ben van mening dat sommige onderdelen van mijn huidige pc nog bruikbaar zijn.

Doel: Voornamelijk FIFA 15 spelen, online. Op de iets langere termijn zou ik graag wat meer levensduur willen, oftewel FIFA 16 ook nog kunnen draaien en eventueel een GTA V. Je snapt het idee. Max settings is absoluut geen vereiste.

Alvast bedankt!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-03 22:52
Ik zal eens kijken naar de budgetgame systemen van de afgelopen tijd. reviews: Desktop Best Buy Guide: juli 2014. Tevens weet ik niet hoe veeleisend FIFA is, maar als je voor rest geen andere games speelt kun je ook overwegen een APU te nemen, bijvoorbeeld die van AMD (A10-7870 of een A10-6800) en latere een videokaart erbij nemen. De APU's van de AMD zijn voor lichte games erg geschikt tov intel. Bij de 7850 kun je zelfs dualgraphics doen (APU + 250 is 2 actieve videokaarten).

Tevens ben ik wel benieuwd wat voor videokaart je hebt! Een 6850 zal bijvoorbeeld wel FIFA moeten trekken neem ik aan (kwestie van drivers updaten misschien)?

[ Voor 4% gewijzigd door Bliksem B op 11-09-2014 13:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
De videokaart is het probleem ook niet, de processor is volgens mij het probleem. Misschien het intern geheugen nog.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2014 12:20 ]

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-03 09:52
Als je alleen fifa wilt gaan spelen kun je net zo goed een ps4 of Xbox One halen.
Normaal gesproken raad ik nooit een console aan, maar bij fifa is dat veel fijner. Als je ook shooters wilt gaan spelen moet je naar de tweakers hierboven luisteren.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Verwijderd

Eigenlijk is het de bedoeling dat je het DAA beleid leest, en zelf een lijstje maakt.

Kan nu even niet linken, zit op telefoon, maar ze staan boven aan het stukje desktopadvies forum.

Verwijderd

Als je naar een nieuw systeem wilt zou ik eigenlijk alleen de videokaart en de harde schijf meenemen (voeding zou ik niet meenemen gezien die inmiddels al wel een aantal jaar gebruikt wordt).

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-03 18:09
Bliksem B schreef op donderdag 11 september 2014 @ 12:15:
Ik zal eens kijken naar de budgetgame systemen van de afgelopen tijd. reviews: Desktop Best Buy Guide: juli 2014. Tevens weet ik niet hoe veeleisend FIFA is, maar als je voor rest geen andere games speelt kun je ook overwegen een APU te nemen, bijvoorbeeld die van AMD (A10-7870 of een A10-6800) en latere een videokaart erbij nemen. Bij de 7850 kun je zelfs dualgraphics doen (APU + 250 is 2 actieve videokaarten).

Tevens ben ik wel benieuwd wat voor videokaart je hebt! Een 6850 zal bijvoorbeeld wel FIFA moeten trekken neem ik aan (kwestie van drivers updaten misschien)?
Die 6850 moet redelijk makkelijk FIFA kunnen draaien, misschien niet op de hoogste settings. Ik heb recent ook een onderzoekje gedaan naar die Dual Graphics van AMD, want er zijn/waren een aantal veelbelovende APU/GPU-combinaties beschikbaar voor minder dan 100 euro. De conclusie van Tom's Hardware is echter dat het de benchmarks wel verbetert, maar het resulteert amper in betere gameplay. Het is dus misschien een leuke oplossing voor non-gaming budgetsystemen die wat grafische kracht vereisen, maar het is absoluut niet the-way-to-go voor gaming. Een duurdere APU ligt meer voor de hand.

[ Voor 4% gewijzigd door JoepD op 11-09-2014 12:56 ]

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-03 22:52
JoepD schreef op donderdag 11 september 2014 @ 12:55:
[...]

Ik heb recent ook een onderzoekje gedaan naar die Dual Graphics van AMD, want er zijn/waren een aantal veelbelovende APU/GPU-combinaties beschikbaar voor minder dan 100 euro. De conclusie van Tom's Hardware is echter dat het de benchmarks wel verbetert, maar het resulteert amper in betere gameplay. Het is dus misschien een leuke oplossing voor non-gaming budgetsystemen die wat grafische kracht vereisen, maar het is absoluut niet the-way-to-go voor gaming. Een duurdere APU ligt meer voor de hand.
Volgens hardware.info verbeterd de prestaties aanzienlijk. Maar je hebt gelijk het is niet de beste oplossing. Alleen ik zou geen duurdere APU nemen 8)7 . De APU van AMD ligt grafisch een stuk hoger dan de APU's van intel van een veel hoger prijsniveau (intel 4770k): http://nl.hardware.info/r...pu-crysis-3-1920x1080-low . Ik zou zelf eerder gaan voor de 760k (heb ik ook) en de overige geld besteden aan een videokaart (7850k, 270, 260x). Of een A10-780k nemen en dan daarm eerst tevreden mee zijn.
Pagina: 1