Macobserver.com en TimeCapsule.

Pagina: 1
Acties:

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 21:17

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Topicstarter
Ik gebruik als router een Timecapsule (laatste generatie) met een Ziggo verbinding en zit met een zeer wazig probleem waar ik niet uit kom. Misschien dat iemand ideeën heeft.

Macobserver.com is een website welke ik graag lees en ik had er ook nooit problemen mee. Echter sinds 2 maanden wil deze website niet meer laden. Met andere websites heb ik geen problemen.
Het werkt op geen van mijn apparaten via mijn thuisnetwerk, dus Macbook, iPad,iPhone, Windows virtual machine en de laptop van mijn werk.
Nu dacht ik eerst aan een DNS probleem, maar dat is niet het geval. Wireshark laat ook netjes zien dat ik een response krijg met het juiste IP address. Ik heb tevens alternatieve DNS servers geprobeerd.

Sluit ik mijn laptop nu direct aan op de Ziggo router dan laad deze webpage zonder problemen, maar achter de timecapsule werkt het dus niet. (bedraad en draadloos) Alternatieve browser, geen resultaat.
Hard reset van de timecapsule helpt ook niet.
Nu heb ik geprobeerd om de site via een proxy te openen en dat werkt prima (http://www.macobserver.com.prx2.unblocksit.es)

Conslusie is wel dat de Timecapsule het probleem is, maar ik kan de oplossing niet vinden. Nu is het maar een enkele website, maar ik wil toch de oorzaak vinden.
Heel wazig en ik ben uit de opties. Misschien iemand een idee?

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:27
ZIggo en websites die het niet doen, probeer de MTU eens aan te passen naar 1456

Dat kan als het goed is niet direct in de TC maar wel in OS X per machine:

http://support.zen.co.uk/....6-to-10.9?Keywords=apple

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris

OkselFris

Topicstarter
Geprobeerd maar helaas. Nu had ik altijd een twijfelachtig gevoel over de snelheid van het browsen op het netwerk en heb dus even een test gedaan met een oude Airport express welke ik tijdens reizen gebruik. Resultaat, macobserver.com opent normaal en een flinke vooruitgang in de snelheid bij het browsen.
Ik verdacht altijd de Ziggo modem wat betreft de snelheid van het browsen en misschien is het de combo die problemen veroorzaakt. Soms was het namelijk zo traag dat een reset van de ziggo modem resultaat opleverde, alleen verhielp dat niet het macobserver probleem.

Conclusie mag wel zijn dat mijn Timecapsule gewoon erg brak is. Ik ga er dus maar een Netgear R7000 tussen zetten en de Timecapsule puur voor backups gebruiken.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-10 22:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Is het al een wat oudere TimeCapsule? Die gaan namelijk langzaam stuk:

Bas z'n knutselblog: Tijdreizen met een baksteen

• OkselFris

OkselFris

Topicstarter
sebastius schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 10:33:
Is het al een wat oudere TimeCapsule? Die gaan namelijk langzaam stuk:

Bas z'n knutselblog: Tijdreizen met een baksteen
Nee het is de laatste versie. (6de generatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 10:31
OkselFris schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 13:53:
[...]

Nee het is de laatste versie. (6de generatie)
Op zich toch een vreemd verhaal, bij mij werkt het wel zoals het hoort maar ik heb de TC dan ook niet als internet router geconfigureerd maar ik heb een Airport Extreme aan mn Ubee zitten.

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

• OkselFris

OkselFris

Topicstarter
Optical schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 09:17:
[...]

Op zich toch een vreemd verhaal, bij mij werkt het wel zoals het hoort maar ik heb de TC dan ook niet als internet router geconfigureerd maar ik heb een Airport Extreme aan mn Ubee zitten.
Is ook een vreemd verhaal, maar ik kan niet tot een andere conclusie komen dat de TC van mij een probleempje heeft. Ik heb dus nu een Netgear Nighthawk router en nu werkt alles sneller, stabieler en heb ik ook nog eens beter Wi-Fi bereik en weer Macobserver.com. ;-)
De TC heb ik nu gewoon als backup device in het netwerk hangen.

Ik ben weer helemaal tevreden, maar dit was niet de bedoeling. Ik ga er vanuit dat mijn TC een maandagmorgen geval is, want met mijn vorige TC's als router was ik altijd meer dan tevreden.
Nu zou ik hem terug kunnen sturen en proberen garantie te claimen. Maar dit is weer zo' n gevalletje, het werkt en ook weer niet, dat kost vaak wat meer moeite en dat wil ik niet nemen. En het zou me niks verbazen dat de traagheid en niet kunnen bereiken van een site zich voordoet in een specifieke situatie/combinatie bijvoorbeeld de Ziggo modem. Daar is het echt het type issue voor.

[ Voor 8% gewijzigd door OkselFris op 17-09-2014 12:12 ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:40

Bosmonster

*zucht*

Als je een Ziggo modem/router en een TC gebruikt, dan heb je neem ik aan een van de twee in bridge-modus staan? Probeer dat eens om te draaien anders.

Ik heb thuis dezelfde configuratie met UPC en een laatste generatie TC en alles draait als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris

OkselFris

Topicstarter
Bosmonster schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:43:
Als je een Ziggo modem/router en een TC gebruikt, dan heb je neem ik aan een van de twee in bridge-modus staan? Probeer dat eens om te draaien anders.

Ik heb thuis dezelfde configuratie met UPC en een laatste generatie TC en alles draait als een zonnetje.
Ik heb nog een oude Ubee modem zonder router functionaliteit, daar is dit dus niet van toepassing.
(ik probeer die nieuwe modems met ingebouwde router van Ziggo zo lang mogelijk uit huis te houden)

Ik moet ook zeggen dat dit plots is ontstaan. een paar maand geleden is het begonnen terwijl hij de eerste maanden zonder problemen heeft gedraaid. Netwerk kabel van modem naar TC al vervangen, maar geen resultaat.
Ik ga hem nog eens proberen wanneer er een nieuwe firmware uitkomt. Ik ben een beetje uit de opties.
En ik kan hem nog eens bij iemand anders testen met een andere modem, wie weet.

Pagina: 1