Toon posts:

Zal ik geheugen bijkopen? (advies gevraagd)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Aangezien 256 MB SD-Ram (PC133) zo goedkoop is (F175,-) zit ik erover te denken om dus 256 MB bij te kopen. Ik heb het onderstaande systeem (zie signature). Zoals je ziet heb ik dus al 256 MB SD-Ram (PC133) en daar wil ik dus 256 MB bijzetten en wordt het dus 512 MB. Maar nu zit ik met de vraag, zal ik het doen of zal ik het niet doen?
Wat ik voornamelijk doe met mijn pc is soms een spelletje (tegenwoordig veel MS Train Simulator), veel internetten, soms films kijken (DivX) en ik wil als ik 256 MB koop meteen een TV-kaart kopen om TV te kunnen kijken. Gewoon zo'n simpel TV-kaartje van max. F150,-. Ook vraag ik me af of mijn pc er niet alleen maar slomer van wordt, kan de chipset 512 MB geheugen wel adresseren. Mijn Mobo is een ASUS A7V133 met de Via KT133 chipset.

Wie helpt? Zal ik 256 MB geheugen bijkopen ja of nee?

Alvast bedankt,
Jeroen

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mijn mening: doen!

Ik heb het zelf ook gedaan met een gewone A7V (dus de KT133 ipv de 133A), en het word er alleen maar beter op (in mijn geval met Win2k).

En met de huidige prijzen kan je je geen buil vallen, toch?

Virussen? Scan ze hier!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:44

Wildfire

Joy to the world!

Gewoon bijkopen! Jouw chipset kan dat heus wel addresseren en je weet het, hoe meer RAM hoe beter...

Als je dan in je system.ini onder [386Enh] dan ook nog de regel ConservativeSwapfileUsage=1 toevoegt, dan ben je meteen grotendeels van dat irritante geswap af ook! (hiervoor moet je wel W98 of ME hebben)

Dus: gewoon doen!

PS: Je hebt al 256mb PC133 voor fl. 125,-

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 juni 2001 10:17 schreef Brian Dickens het volgende:
PS: Je hebt al 256mb PC133 voor fl. 125,-
Waar kan ik dat kopen voor F125,-??????
Ik wou het kopen bij MyCom (www.mycom.nl) mar die kost F175,-.

• Arjenn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 14:24
Kijk ff in de pricewatch zou ik zeggen.......

Verwijderd

256 mb GOED ram kost iets meer ..

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 15:10
Ja ik zou het meteen doen, dan gaan die treintjes in MS train simulator tenminste wat sneller. Met 256 Mb zijn die natuurlijk niet vooruit te branden, waarschijnlijk nog erger dan de NS.

Engineering

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 juni 2001 10:32 schreef Tupolev het volgende:
Ja ik zou het meteen doen, dan gaan die treintjes in MS train simulator tenminste wat sneller. Met 256 Mb zijn die natuurlijk niet vooruit te branden, waarschijnlijk nog erger dan de NS.
256 MB is al aardig veel hoor, aangezien MS Train Sim 'slechts' 32 of 64 nodig had, hoeveel weet ik nniet precies....mar ja, als ik het zit te spelen, MS Train Sim, dan schokt hij idd af en toe......

Verwijderd

kijk eens in pricewatch op www.tweakers.net :9

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Just do it!

Je weet maar nooit of de prijzen zo lang laag blijven (misschien komt er morgen weer zoon aardbeving in taiwan of plaatst een gek een bom in een van de chipfabrieken).

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Via KT133 chipset (zit volgens mij op een A7V133) kan tot 1,5GB geheugen adresseren. Dat is dus absoluut geen probleem.
Ik heb ook 512MB, ik heb er alleen nog geen mobo voor :( (stink PTT wil maar niet met die zooi komen...)

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 10:36 schreef Neobazz het volgende:

[..]

256 MB is al aardig veel hoor, aangezien MS Train Sim 'slechts' 32 of 64 nodig had, hoeveel weet ik nniet precies....mar ja, als ik het zit te spelen, MS Train Sim, dan schokt hij idd af en toe......
Jah, en Win2K heeft 64 mb nodig .. :+

Dat zijn minimum eisen. 256 mb is vandaag toch echt het minimum als je een beetje leuk wilt puteren.

/me heeft 768 mb cas222 en is er uitermate tevreden mee

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 15:10
Mijn reactie wordt hier iets te serieus genomen. Ik wou alleen maar zeggen dat je het in ieder geval niet nodig is om geheugen bij te kopen. Maar ik geef je geen ongelijk met deze prijzen. Persoonlijk zou ik wel nog even wachten want het einde van de prijsdaling is volgens mij nog niet in zicht. (in de normale winkels dan)

Engineering

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
Kopen !!!

...

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Via KT133 chipset (zit volgens mij op een A7V133)
De A7V133 heeft een KT133A. De KT133 zit alleen op de 'gewone' A7V.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Het lijkt heel verleidelijk, maar het is niet nodig. Aan de andere kant is het ook weer zo goedkoop dat je het er net zo goed in kunt gooien, het zal misschien een heel klein beetje uitmaken.

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 12:44 schreef PsyFlux het volgende:
Het lijkt heel verleidelijk, maar het is niet nodig. Aan de andere kant is het ook weer zo goedkoop dat je het er net zo goed in kunt gooien, het zal misschien een heel klein beetje uitmaken.
Heb je enig idee hoe leuk het is om een DivX te kijken en 'm daarna naar een ander partitie te kopieëren zonder dat de HDD begint te ratelen?

De tijd die nodig is voor het kopieëren is nog geen 3e omdat hij sequentieel kan schrijven vanuit RAM :)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op dinsdag 12 juni 2001 12:44 schreef PsyFlux het volgende:
Ligt eraan wat je d'r mee wil doen. Een simpele typemiep die alleen maar kattebelletjes schrijft in notepad zal idd niet zoveel merken van 256 -> 512 MB, maar iwmand die behoorlijk intensief met zijn PC bezig is (browsen, Photoshoppen, tv-kijken, geluidbewerking, games etc) dus wel degelijk.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 12:46 schreef HlpDsK het volgende:
Heb je enig idee hoe leuk het is om een DivX te kijken en 'm daarna naar een ander partitie te kopieëren zonder dat de HDD begint te ratelen?

De tijd die nodig is voor het kopieëren is nog geen 3e omdat hij sequentieel kan schrijven vanuit RAM :)
sigh... dat heb ik nou nog werkelijk nooit in m'n hele leven gedaan :)
Op dinsdag 12 juni 2001 13:02 schreef wildhagen het volgende:
Ligt eraan wat je d'r mee wil doen. Een simpele typemiep die alleen maar kattebelletjes schrijft in notepad zal idd niet zoveel merken van 256 -> 512 MB, maar iwmand die behoorlijk intensief met zijn PC bezig is (browsen, Photoshoppen, tv-kijken, geluidbewerking, games etc) dus wel degelijk.
Ik ben het wel met je eens, maar daar gebruikt die gast z'n computer allemaal niet voor:
Op dinsdag 12 juni 2001 10:14 schreef Neobazz het volgende:
Wat ik voornamelijk doe met mijn pc is soms een spelletje (tegenwoordig veel MS Train Simulator), veel internetten, soms films kijken (DivX)
Hooguit een babes thread zal wat beter gaan, maar als je niet boven de 100 posts per pagina instelt lukt dat ook nog prima met 256 mb...

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hooguit een babes thread zal wat beter gaan, maar als je niet boven de 100 posts per pagina instelt lukt dat ook nog prima met 256 mb...
Hehe :P

Iemand had die Asian Babes van laatst in 2 pages geopend, hij zat op 1.8 GB memory-usage :) >:)

Virussen? Scan ze hier!

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
<offtopic>MS Train Simulator?? nog nix van gezien dat ie uit is..<offtopic>
Pagina: 1