1 nvidia kaart die 3 monitoren kaan aansturen (Developing)

Pagina: 1
Acties:

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-02 14:12
Op dit moment gaan we op ons werk over van 2 monitor setups naar 3 monitor setups voor de developers die dat willen. Nou is het voor het grootste deel van de desktops niet zoon probleem omdat die 2 pci2e slots op het moederbord hebben, Echter hebben wij ook een aantal pcs die maar 1 pci2e slot op het moderbord hebben.
Nou is het plan om voor deze desktops een video kaart te zoeken die 3 monitoren kan aansturen, geprefereerd een nvidia kaart.

Verder hebben alle monitoren 1 DVI ingang en een VGA ingang.
Ook draaien alle developer desktops ubuntu.

Ik zoek een?
pci2e nvidia kaart die 3 monitoren kan aansturen (Voor desktops dus het hoeft geen gaming kaart te zijn)

Wat is je budget?
budget is in overleg met mijn baas

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geprefereerd nvidia kaarten omdat we daar net wat betere ervaring mee hebben dan ATI.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
- Het is voor de developers, het hoeft dus alleen 3 bureau bladen te renderen.
- 1 pci2e slot, dus een video kaart die 3 monitoren aan kan sturen
- alle monitoren hebben 1 DVI en 1 VGA ingang.

Wat heb ik al gedaan
- rond gegoogled op termen als 'Ubuntu nvidia 3 desktops one video card' en meerdere variaties hiertussen
- verder had ik wat gevonden over 3d surround van nvidia (http://www.geforce.com/wh...-on-the-geforce-gtx-680#1) maar dat lijkt meer voor gaming te zijn.

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Bedoel je dat het moederbord maar 1 slot heeft, of de kast... Als het moederbord één slot heeft , maar de kast waar het in zit wel meer, kan er gewoon een dual slot kaart in natuurlijk. Andersom, als de kast maar 1 slot heeft wordt het wel een grotere uitdaging ja.

Oh en bekijk dit misschien: http://www.matrox.com/gra...oducts/gxm/th2go/digital/

[ Voor 16% gewijzigd door Haribo112 op 11-09-2014 10:15 ]

Verwijderd

Dat is zowat met iedere laatste generatie Nvidia kaart mogelijk. Ik begrijp uit je zoekterm dat het specifiek voor Ubuntu moet zijn? 3Dsurround is leuk voor gamen. Wil je gewoon 3 schermen dan noemt Nvidia dat Surround en kan je ze afzonderlijk aansturen.

edit,

schijnbaar doet de laagste serie maar 2 monitoren. De 740 serie doet wel gewoon 3 monitoren. Deze bijvoorbeeld,

http://www.evga.com/Products/Product.aspx?pn=02G-P4-3747-KR

@hierboven, waarom een dualslot kaart? een normale 7 serie kaart kan prima 3 schermen aan.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2014 10:20 ]

• Haribo112
  • Niet online
Nou, je zit met die DVI aansluitingen.deze kaart bijvoorbeeld is single slot en kan wel drie schermen aan, maar dan heb je ook nog verloopjes nodig voor HDMI naar DVI.

Verwijderd

Hoezo verloopjes? Dat is toch helemaal afhankelijk welke schermen je hebt? Dat heeft toch ook verder niks met dualslot te maken. :?

• Haribo112
  • Niet online
Leest dan nog maar even de OP. Schermen hebben DVI en VGA. Er zijn dual slot kaarten met drie DVI poorten.

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-02 14:12
Haribo112 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:14:
Bedoel je dat het moederbord maar 1 slot heeft, of de kast... Als het moederbord één slot heeft , maar de kast waar het in zit wel meer, kan er gewoon een dual slot kaart in natuurlijk. Andersom, als de kast maar 1 slot heeft wordt het wel een grotere uitdaging ja.

Oh en bekijk dit misschien: http://www.matrox.com/gra...oducts/gxm/th2go/digital/
Het gaat inderdaad om de sloten op het moederbord, in de kast en bovenop het moederbord is wel ruimte voor een video kaart die 2 slots inneemt :)

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-02 17:32
Denk dat Haribo bedoelt dat dualslots kaarten meer videouitgangen hebben, maar ik heb al meerdere dualslots gezien waar het tweede slot geperforeerd is voor koeling en er daar geen uitgangen op zijn. Ik zou gewoon de twee DVI poorten gebruiken die de meeste videokaarten hebben en dan een verloopje van HDMI naar DVI voor het derde scherm.

Voor 3 schermen heb je bij Nvidia minimaal een GT 740 of een GT 730 met GDDR5 nodig. Bij de lagere reeks Nvidia kaarten moet je goed opletten welke je koopt, want er zijn meerdere varianten met dezelfde naam. Er is een 730 met Fermi architectuur (niet nemen!), een 730 met Kepler en 2GB DDR3 en een 730 met Kepler en 1GB GDDR5. Het moet dus die laatste zijn. Baseclock is meestal 902 en er zijn 384 Cuda cores.

Bij de GT740 maakt het niet zo uit welke variant je neemt, er is één met 2GB DDR3 en één met 1GB GDDR5. Qua snelheid is er een verschil, maar ze doen allebei 3 beeldschermen.

Ik vond bv deze pricewatch: Zotac GeForce GT 730 1GB met VGA, DVI en HDMI. Je hebt een verloopje nodig om de HDMI naar DVI om te zetten, maar verder kan die kaart 3 beeldschermen aansturen.

Je kunt zelf ook even door dit lijstje kijken http://tweakers.net/categ...W0koWhmZGSDpAytVCKra2tBQA. De GT 730's met 2GB DDR3 of met een kloksnelheid van minder dan 900MHz kunnen geen 3 beeldschermen aansturen, de rest wel.

[ Voor 12% gewijzigd door MacPoedel op 11-09-2014 10:31 ]

Verwijderd

Haribo112 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:24:
Leest dan nog maar even de OP. Schermen hebben DVI en VGA. Er zijn dual slot kaarten met drie DVI poorten.
Ah, daar had ik overheen gekeken.

• Haribo112
  • Niet online
hellfighter87 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:29:
[...]

Het gaat inderdaad om de sloten op het moederbord, in de kast en bovenop het moederbord is wel ruimte voor een video kaart die 2 slots inneemt :)
Aha dan kan er dus wel een dual slot kaart in :) Dual Slot kaarten hebben maar één PCIe x16 connector. De koeler is alleen vaak zo dik dat hij meerdere sloten bezet. Maar je hebt dus maar één moederbord slot nodig.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-02 17:32
Die voldoen allemaal, de GT 730 is wel een stuk goedkoper dan de GT 740, maar daarbij moet je 1 monitor met VGA aansluiten, dus als je alles DVI wilt ben je op een GT 740 aangewezen. Ik vind het prijsverschil wel redelijk groot als je zo een aantal videokaarten moet kopen, maar ik weet het budget niet natuurlijk.
Pagina: 1