Als gevolg van een stroomuitval is mijn computer kapot gegaan. Na onderzoek wees uit dat het mijn moederbord was dat het probleem veroorzaakte. Ik had een Asrock 880GMH/U3S3. Na het installeren van het nieuwe moederbord, een Asrock 990FX Extreme3 werkt de computer weer, maar blijft ie regelmatig hangen.
Mijn systeem is als volgt:
Asrock 990FX Extreme3
AMD FX8120
Radeon 6850 HD
2 x 4 GB Kingston HyperX (KHX1600C9D3K2/8G)
XFX 550 watt voeding
Tranquillo Rev 2 CPU koeler
Nog een losse fan voor luchtdoorstroom
256 Samsung SSD
500 GB HDD
1 TB HDD
Heb de voeding op andere gelijkwaardige PC geprobeerd en daar liep het niet vast.
De temperaturen van de CPU en GPU zijn ook alles behalve hoog, dus dit kan ook niet het probleem zijn.
Bios versie is 1.70, drivers voor alle componenten zijn naar mijn weten up to date. Windows 7 Ultimate, 64 bit opnieuw geïnstalleerd (en drivers ook weer allemaal).
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Storingen zijn willekeurig. Dan om de minuut, dan een kwartier lang niks.
Mijn systeem is als volgt:
Asrock 990FX Extreme3
AMD FX8120
Radeon 6850 HD
2 x 4 GB Kingston HyperX (KHX1600C9D3K2/8G)
XFX 550 watt voeding
Tranquillo Rev 2 CPU koeler
Nog een losse fan voor luchtdoorstroom
256 Samsung SSD
500 GB HDD
1 TB HDD
Heb de voeding op andere gelijkwaardige PC geprobeerd en daar liep het niet vast.
De temperaturen van de CPU en GPU zijn ook alles behalve hoog, dus dit kan ook niet het probleem zijn.
Bios versie is 1.70, drivers voor alle componenten zijn naar mijn weten up to date. Windows 7 Ultimate, 64 bit opnieuw geïnstalleerd (en drivers ook weer allemaal).
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Storingen zijn willekeurig. Dan om de minuut, dan een kwartier lang niks.