Toon posts:

[Win 7 Pro - 64]Windows update blijft update aanbieden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Medetweakers,

Sinds de Windows updateronde van afgelopen dinsdag 9 september 2014 zit ik met het probleem dat Windows update de volgende updates blijft aanbieden. Dit ondanks dat de beide updates inmiddels meerdere malen met succes zijn geinstalleerd (update -> details, geeft succesvolle installatie aan).

In het overzicht van de geinstaleerde updates staan beide updates nu meerdere malen vermeld, telkens als succesvol geinstalleerd. Toch blijft windows update ze aanbieden, alsof ze er niet op staan.

Ik heb Win update voor vandaag even uit gezet, om van de berichtgeving af te zijn, maar zet em natuurlijk liefst gewoon weer aan.

Heeft iemand een tip om dit te fixen ?
Al geprobeerd:
- Googlen / Bingen
- Online tool van microsoft om problemen met windows update te verhelpen heeft geen verschil uitgemaakt.
- Ga nog de update service herstarten (maar dat gaat vast niet helpen, de PC is al meerdere keren opnieuw opgestart).

(eventuele oplossingen probeer ik vanavond uit, zit nu op werk)

Het betreft de volgende updates:
Security Update for Microsoft .NET Framework 4.5 and 4.5.1 on Windows 7, Vista, Server 2008, Server 2008 R2 x64 (KB2894854)
Security Update for Microsoft .NET Framework 4.5, 4.5.1 and 4.5.2 on Windows 7, Vista, Server 2008, Server 2008 R2 x64 (KB2972216)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2014 09:48 ]

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-10 19:20
Dit komt vaker voor het is alleen niet makkelijk (op .net framework) terug te vinden.

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38258920

Het is alleen nu zo (dus niet zoals in het bericht wordt aangegeven) dat je .NET Framework 4.5 volledig moet verwijderen. De PC herstarten. Dan .NET Framework te installeren via NET Framework 4.5 Microsoft.

Als het goed is komen daarna (nadat je updates hebt geïnstalleerd) deze niet meer terug.

Als dit niet werkt kan het ook mogelijk zijn dat zowel .NET Framework 4.5 als .NET Framework 4 volledig verwijderd moeten worden en daarna geïnstalleerd worden (en dan weer opnieuw geupdate worden). Maar ik verwacht dat alleen .NET Framework 4.5 verwijderen en opnieuw installeren genoeg is.

[ Voor 22% gewijzigd door Starke op 11-09-2014 10:08 ]

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 17:04
Heb je ook al een herstelpunt van voor het probleem geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, thx. Herstelpunt, daar heb ik idd even niet aan gedacht.

Op grond van jullie advies denk ik aan het volgende;
- Ik gebruik een herstelpunt van voor 9-september 2014, en zie ok eea dan normaal verloopt.

Zo niet:

- verwijderen + herinstalleer ik .net 4.x, en zie of dat werkt.

Ik laat vanavond weten of / welke van de twee oplossingen heeft gewerkt. Thx voor zover :)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost.

Ik heb alle .NET versies 4.5.x verwijderd. Alleen via programma's -> programma's verwijderen kon ik geen enkele versie verwijderen. Er werd aangegeven dat alle versies al waren verwijderd
(door de update? door een mislukte update naar 4.5.2?). Ze stonden alleen nog wel in de lijst van geinstalleerde programma's stonden. Verwijderen ging via de (web)installer van 4.5.1. Die gaf de mogelijkheid om de installatie te herstellen of te verwijderen. Ik heb toen gekozen voor verwijderen.

Vervolgens achtereenvolgens de (web) installers van 4.5, 4.5.1 en 4.5.2 gedraaid, en tussentijds het systeem herstart. Woindows update gaf daarna maar 1 update, de securityfix voor 4.5.2. En die wordt maar 1x aangeboden. Dus problem = solved !

Thx :)