Suse SLES 11.1 blokeer login op tijd

Pagina: 1
Acties:

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-12 12:21
Ik zit te zoeken naar een oplossing om te voorkomen gebruikers tussen bepaalde tijdstippen niet meer kunnen inloggen. Ik heb last van over ijverige gebruikers die precies weten in te loggen in een gat van 15 minuten wat een aantal batch taken in de weg zit, dit is meerdere keren verteld maar je weet het gebruikers.

Heeft iemand ervaring hiermee, ik heb zitten googlen maar ik heb niets kunnen vinden. Je zult dit toch wel op een server moeten kunnen, zou raar zijn van niet. In Yast in het gebruikers menu kun je dit niet instellen maar er zal vast iets in een config file zijn die je hiervoor moet aanpassen.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12 18:37

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

10 seconden google: http://serverfault.com/qu...n-linux-for-certain-users
Moet toch genoeg zijn voor je?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-12 12:21
Ik zocht op suse, deze kwam dus niet naar voren, ik ga dit morgen testen.

login;*;*|!root|!userA;!Al2230-0600

Als ik het goed lees zou deze regel iedereen tussen 22:30 en 6:00 moeten blokkeren op root en userA na.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12 18:37

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Voor Linux is het beter om niet op distro specifiek te gaan zoeken, want dan krijg je echt prut antwoorden. Het gros van de dingen werken op alle distro's. Commando's, gebruikers aanpassen, dat werkt van Arch, tot SuSE en van Ubuntu tot Slackware. Het moet raar lopen als 't niet wil werken en dan vind je al redelijk snel hoe 't wel moet door een beetje verder te kijken.

Commandline FTW | Tweakt met mate