Ik bevind mij in duitsland, aldus google.

Pagina: 1
Acties:

• Slapabeardon
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:36
Goedenavond!

Volgens google bevind ik mij in duitsland. Nu zou dit niet zo een groot probleem zijn als er niks geblokkeerd zou worden. Echter is dit dus wel het geval.
Ik kan bijvoorbeeld op youtube bepaalde video's niet bekijken omdat er geen afspraken zijn gemaakt over de muziek met de GEMA.

Zo krijg ik nu ook plots reclame in het duits op spotify.

Bij recente activiteit op google krijg ik te zien dat alles is gebeurd in Duitsland, ik weet echter 100% zeker dat ik zelf heb ingelogd op alle apparaten.

Als ik google open krijg ik ook niet de NL versie van google maar de .de versie.

Laatste keer dat ik in duitsland ben geweest is meer dan een half jaar terug, google geeft echter een andere locatie aan.

Een willekeurige iptracker geeft wel de juiste positie aan.

Is hier misschien een fix voor of is het een vaker voorkomend probleem?
Mijn ISP is caiway westland, glasvezel.

Mijn excuses als dit in het verkeerde subforum is geplaatst, ik snap er alleen helemaal niks van! 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 10:26
Heb je toevallig een proxyserver ingesteld of VPN-achtige software geïnstalleerd? :)

We are shaping the future

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Welk OS, browser etc. Ben je niet online middels een proxy?

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-06 15:16

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Weet je zeker dat je stiekem toch geen Duitser bent?

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het snelste is om een nieuw IP adres proberen te krijgen door je modem een nacht los te koppelen. Anders kun je Google via https://support.google.com/websearch/contact/ip corrigeren. Kijk dan ook of Maxmind je lokatie wel goed ziet, veel sites gebruiken die, en ook daarvoor kun je eventueel een correctie doorgeven.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
is het nu ook niet zo dat sommige ip-blocks wel eens doorschuiven van provider naar provider (of van moederbedrijf naar dochterbedrijf enzo) waardoor een block dat bv eerst in Duitsland zat plots in Nederland wordt gebruikt, maar als de geo-ip-tabels niet onmiddellijk volgen je inderdaad verkeerd wordt ingedeeld?

(microsoft doet dat bv ook voor zijn azure diensten dacht ik - of ik meen het daar toch gelezen te hebben)

allemaal door de te korten aan ipv4-adresjes.

Probeer ev. eens via enkel IPv6 naar google te gaan - als je provider en router/modem dat ondersteund?
mogelijk krijg je dan wel juiste info te zien ...
(vinkje van ipv4 effe uitzetten bij je netwerkverbinding)

en anders even google geen gebruik laten maken van je locatie en zelf rechtstreeks naar google.nl surfen ...
(een instelling op google zelve dacht ik - anders wel in je browser)

[ Voor 48% gewijzigd door soulrider op 11-09-2014 02:35 ]

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:04
Je provider zal moeten zorgen dat het IP adres dat je krijgt als Nederlands adres geregistreerd staat. Als echter het adres al als Nederlands geregistreerd staat (kijk met whois), dan zal je (in dit geval) youtube aan moeten schrijven.

If it ain't broken, tweak it!

• TheKmork
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:21
Over het algemeen gaan geolokatie van IPv4 adressen (dus aangeven welke geografische lokatie bij het IP adres hoort) alleen per /24 of groter. Ik weet niet hoe netwerktechnisch je bent, maar /24 is een adresblok waarbij de eerste 3 getallen gelijk zijn en alle 255 adressen van het laatste cijfer in hetzelde blok zitten (192.168.1.0 t/m 192.168.1.255 bijvoorbeeld).

Het zal dus inderdaad zou zijn dat je provider of Google het IP blok waar jouw adres inzit nu gemarkeerd heeft als Duits. Dit kun je inderdaad zoals hierboven staat proberen te melden bij Google op https://support.google.com/websearch/contact/ip
Vooral als het alleen bij Google is lijkt het een actie van Google zelf die het heeft aangepast, maar er is sowieso geen globale geolokatie database die generiek door iedereen gebruikt wordt, dus daardoor krijg je dit soort rare situaties (Google noemt je Duits, andere diensten niet etc).

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:11
Gooi je cookies weg
Start Google Chrome dan op van uit de program files en niet vanuit je snelkoppelingen?

gewaarwordingshorizon

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-06 15:52

Soggney

Zeekomkommer

Landsgrenzen op het internet zouden er niet mogen zijn. Fucking bubbles

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:44
Zoals anderen al zeiden, is het het waarschijnlijkst dat het komt door ip-adresovername.
Je provider(Caiway blijkbaar) heeft redelijk recent nieuwe ip-adressen gekocht. Voorheen was daar altijd een aparte instantie voor, die gelijk ook het land van uitgifte registreerde. Nu de ip-adressen echter zo goed als op zijn, moeten providers en bedrijven onderling regelen hoe ze ip-adressen verdelen. Daardoor kan het zijn dat je provider(Caiway) van een buitenlands bedrijf ip-adressen heeft gekocht. Als Caiway dan vervolgens niet doorgeeft dat de locatie van desbetreffende ip-adressen gewijzigd is, blijft die dus op de oude locatie staan.

Samenvatting:
Caiway kocht ip-adressen van Duits bedrijf en gaf geen locatieupdate door. Daardoor blijft iedereen jouw ip-adres zien als een Duits ip-adres. Even navragen bij Caiway dus en anders Google contacteren.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:45
Google Knows Everything.

Heb je niet gewoon teveel bier op gehad van het weekend dat je beetje verdwaald bent?

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:32
Caiway helpdesk kan je bellen, maar de meeste informatie kan je krijgen via Twitter van caiway. Hier weten de medewerkers het meeste.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:11
Capt. Awesome schreef op donderdag 11 september 2014 @ 00:13:
[...]

Volgens google bevind ik mij in duitsland. Nu zou dit niet zo een groot probleem zijn als er niks geblokkeerd zou worden. Echter is dit dus wel het geval.
Ik kan bijvoorbeeld op youtube bepaalde video's niet bekijken omdat er geen afspraken zijn gemaakt over de muziek met de GEMA.

Zo krijg ik nu ook plots reclame in het duits op spotify.

[...]
Daar heb ik ook last van, maar goed... ik woon dan ook in Duitsland.

.
timmie1 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:50:
[...]

Samenvatting:
Caiway kocht ip-adressen van Duits bedrijf en gaf geen locatieupdate door. Daardoor blijft iedereen jouw ip-adres zien als een Duits ip-adres. Even navragen bij Caiway dus en anders Google contacteren.
Als dat zo is, dan zou een willekeurige tracker niet de correcte informatie geven.

Lijkt me dan toch iets lokaals op je PC te zijn. Wat doen andere device in je netwerk?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:37
En check ook je Google Account instellingen, zeker als je ingelogd bent. Wellicht het makkelijkste is om er even een incognitovenster bij te pakken en te controleren wat Google dan van je denkt te weten.

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Is toevallig je provider Vodafone? Zie dat je caiwy hebt?
Zoja welkome ik ben ook een duitser volgens teamspeak...
Ik vond het niet zo erg MAAR geblokkeerd yt video lijkt mij niet zo handig.

[ Voor 6% gewijzigd door raro007 op 11-09-2014 12:11 ]

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:23
Heb je een Android telefoon? Misschien helpt het om Google Maps even te openen (en naar je locatie laten zoeken) zodat je locatie wordt doorgegeven aan Google.

• Eloy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-04 15:14
Raar. Collega van me zei dit gisteren ook, en toen ik vorige week bij een buurman de laptop ging repareren had hij ook onverklaarbaar de Duitse versie van Chrome. Ik heb geprobeerd het te veranderen, maar de Google.nl bleef in het Duits. Heel erg raar. (Ja, ik heb IP, proxy en dingen gecontroleerd, niks vreemds te merken)

<div>Q: How do you annoy a web developer?</span>

• SpazzII
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-06 12:25
Ik had hetzelfde na het installeren van Chrome 64-bit. Stond ingelogd als "Erzte Nutzer" in Chrome, zodra ik als die gebruiker uitlogde was het opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door SpazzII op 11-09-2014 14:10 ]

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 15:21
raro007 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 12:09:
Is toevallig je provider Vodafone? Zie dat je caiwy hebt?
Zoja welkome ik ben ook een duitser volgens teamspeak...
Ik vond het niet zo erg MAAR geblokkeerd yt video lijkt mij niet zo handig.
Ik heb via tele2 ook eens hetzelfde gehad met mobiel internet. Ik zat ineens niet in Nederland ( ik weet niet waar dan wel) waardoor ik tijdens het WK een voetbalwedstrijd niet mocht kijken...

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:46
timmie1 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:50:Nu de ip-adressen echter zo goed als op zijn, moeten providers en bedrijven onderling regelen hoe ze ip-adressen verdelen. Daardoor kan het zijn dat je provider(Caiway) van een buitenlands bedrijf ip-adressen heeft gekocht.
Klok, klepel.

RIPE gaf de IP-adressen binnen Europa uit, en doet dat nog steeds.
Als Caiway dan vervolgens niet doorgeeft dat de locatie van desbetreffende ip-adressen gewijzigd is, blijft die dus op de oude locatie staan.
Dat is meestal een kwestie van een out-of-date geoip-database.

• DYWC
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-04 18:17
Ik zou er blij van worden krijg je tenminste geen brief thuis gestuurd voor illegaal downloaden:)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DYWC schreef op donderdag 11 september 2014 @ 22:52:
Ik zou er blij van worden krijg je tenminste geen brief thuis gestuurd voor illegaal downloaden:)
Je wordt niet blij van wat ze in DE wel doen...

Dat gezegd, denk dat dit voor de afwisseling niet aan de ISP ligt.

Ik heb UPC, woon in A'dam, heb een IP dat al jarenlang bij UPC zit en volgens Whatismyipaddress in Nuenen zit (niet helemaal correct, maar nicht die Heimat :z ), toch sinds eergisteren DE-talige reclames op Youtube :o

Denk gewoon dat Google een of andere kronkel heeft ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:11
dion_b schreef op donderdag 11 september 2014 @ 23:17:
[...]

[...]
Ik heb anders nog nooit een brief gekregen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapabeardon
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:36
Mick1990 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 00:14:
Welk OS, browser etc. Ben je niet online middels een proxy?
Ik gebruik windows 7, firefox, en geen proxy's.
dion_b schreef op donderdag 11 september 2014 @ 23:17:
[...]

Dat gezegd, denk dat dit voor de afwisseling niet aan de ISP ligt.

Denk gewoon dat Google een of
andere kronkel heeft ;)
Dat is dus het gekke! Volgens google zit ik in duitsland, echter volgens whatsmyip zit ik in maassluis. Wat al een hele lange tijd zo is en niet ver van mij vandaan.
Ronald8 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 12:12:
Heb je een Android telefoon? Misschien helpt het om Google Maps even te openen (en naar je locatie laten zoeken) zodat je locatie wordt doorgegeven aan Google.
Op facebook heb ik mijn thuisplaats op westland, MI USA staan, voor de grap. Met google maps is mijn startplaats zo ook standaard noord amerika. Locatie opzoeken heeft ook niks uitgehaald helaas.
raro007 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 12:09:
Is toevallig je provider Vodafone? Zie dat je caiway hebt?
Zo ja welcome ik ben ook een duitser volgens teamspeak...
Ik vond het niet zo erg MAAR geblokkeerde youtube videos lijken mij niet zo handig.
Nope! Ik heb t-mobile, wel zit ik tegenwoordig vaak op een duitse teamspeak server. Dit is eigenlijk ook de enige link die ik kan leggen met duitsland in de afgelopen week.
Jolke schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:38:
Als dat zo is, dan zou een willekeurige tracker niet de correcte informatie geven.
Lijkt me dan toch iets lokaals op je PC te zijn. Wat doen andere device in je netwerk?
Verder is het niet apparaat gebonden! Checkte net mijn laptop en ook daar krijg ik met spotify duitse reclames.
timmie1 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:50:
Samenvatting:
Dit lijkt mij wel een van de dingen die het meest mogelijk zijn gezien het huidige tekort aan ipv4 adressen. Mijn router geeft wanneer mogelijk volgens mij al ipv6 adressen uit maar dit weet ik niet zeker. Dat zal ik even moeten bekijken!

Heel erg bedankt voor alle reacties tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Capt. Awesome schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 13:12:
[...]

Dit lijkt mij wel een van de dingen die het meest mogelijk zijn gezien het huidige tekort aan ipv4 adressen. Mijn router geeft wanneer mogelijk volgens mij al ipv6 adressen uit maar dit weet ik niet zeker. Dat zal ik even moeten bekijken!
Verkeerde IPv4 locatie info is het zeker niet, anders zou je niet in Maassluis zitten ;)

IPv6 is daarentegen een interessante - ik heb hier ook een v6 verbinding in elkaar geklust. Zou zomaar kunnen dat daar iets aan de hand is....

Edit: nope, dat is het ook niet, locatiegegevens van m'n v6 adres geven ook netjes:
Your IPv6 address: ****:****:****:****:****:****:****:****, country: Netherlands

[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 12-09-2014 14:57 ]

Oslik blyat! Oslik!

Anoniem: 620609

Capt. Awesome hier. Ik heb dit allemaal gepost onder een oud account, haha.

Ik heb nu een melding gedaan onder deze link:
https://support.google.com/websearch/contact/ip

Hopen dat het wat opleverd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 08:50

mmniet

De beetje weter

Ik had ditzelfde probleem, terwijl ik midden in Nederland woon/werk. Ik heb bij de instellingen van Google aangeven dat ik regio Nederland zit.

1. In je google zoekresultaten, rechtsboven klikken op de tandwiel.
2. Alle instellingen bekijken
3. Onderaan staan regio instellingen. Daar heb ik het op Nederland gezet en toen kreeg ik betere resultaten. Dus niet meer mediamarkt.de maar mediamarkt.nl bijvoorbeeld.

Reden waarom ik op dit oude topic reageer. Het is de eerste hit op google als ik zoek op dit probleem en ik zag deze oplossing nog niet langs komen, dus relevant voor de volgende internet-oplossing-zoeker.

[ Voor 20% gewijzigd door mmniet op 23-05-2022 08:43 . Reden: reden voor reactie toegevoegd ]

It's me Mario

Pagina: 1