Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Acer Aspire onderhoud

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb nu drie jaar lang een Acer Aspire 7750 in gebruik. Ik merk dat deze langzaam aan wat langzamer begint te worden. Ik onderhoud hem (denk ik) goed: CCleaner regelmatig, Spybot, ik verwijder schaduwkopieën en defragmenteer de schijf als dat nodig is. Daarnaast draai ik weinig echt zware programma's (weinig games ook) en gebruik ik hem vooral voor studie en internet. Mijn vraag is, welke mogelijkheden zijn er om de snelheid nog wat te verbeteren? Het liefst wat minder rigoureus dan bijvoorbeeld Windows opnieuw installeren.

Specs:
Acer Aspire 7750, Windows 7
Inter Core i5-2410M, 2,3 Ghz processor met Turbo Boost tot 2,9 Ghz
6 GB RAM
Intel HD Graphics 3000
17,3" scherm
500gb HDD (170 gb vrij van de 449 beschikbaar)

Alvast bedankt,
Luka

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-11 17:06

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik ben er vrij zeker van dat je dit niet gaat lukken zonder een verse installatie van Windows of nog veel beter: een SSD.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• ThomasJ
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-11 08:28
Een SSD zou inderdaad een goede keuze zijn voor deze laptop. CCleaner en dergelijke programmatjes zijn leuk, maar effectief doen ze bar weinig.

Als je dan over gaat op een SSD zul je ofwel je data wat op moeten ruimen, of een 500GB SSD moeten aanschaffen.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-11 18:06
windows opnieuw instaleren,is de enigste manier om het echt weer te krijgen ,zoals de laptop was toen je de laptop kocht.3 jaar met een install is al heel lang trouwens:).

En een ssd is meer dan de moeite waard om de snelheid te verbeteren!