Rare streep bij snelle acties

Pagina: 1
Acties:

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-12-2025
Goedendavond,

Er viel me van de week iets op toen ik Titanfall speelde en naar de zijkanten bewoog met snelle acties. Tijdens de actie komt er op ongeveer 3/4 hoogte van m'n scherm een soort doorzichtige streep. Je ziet zeg maar het scherm in 2 delen horizontaal gezien voor een paar ms. Daarna is het weer weg.
Ik game op een 32 inch Toshiba M6363 dus een LED tv. Met battlefield of call of duty viel het me niet op. Alleen met Titanfall en Ultra street fighter IV. Is dit een instelling of ligt dit aan m'n tv? Aangezien ik het met andere spellen niet heb?

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10-2025
klinkt als screen tearing..

dat gebeurt wanneer je FPS gelijk lopen aan het refresh rate van je beeldscherm..
probeer het eens met v-sync aan, en test het nog eens. dit zou moeten helpen namelijk

gametag: estruqiarixs

• mike30
Oh ok, zal het eens proberen. Raar dat ik er in BF4 en COD geen last van heb dan? Daar staat v-sync ook uit namelijk.

Maar idd ziet er idd zo uit als dit:

https://www.google.nl/sea...een_tearing%3B1887%3B1419

Zijn er ook andere dingen waar dit door kan voorkomen?

[ Voor 70% gewijzigd door mike30 op 10-09-2014 21:56 ]

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10-2025
ik weet niet hoeveel FPS je hebt bij titanfall of bf4?
het zou kunnen dat je bij titanfall dicht bij de refresh rate zit en bij de andere games niet.

gametag: estruqiarixs

• mike30
Volgens mij zit ik in BF4 en Titanfall boven de 100 a 120 fps+ op 1920x1080. En heb een 100Hz tv (eigenlijk 200 Hz maar dat is een of ander software trucje)

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:54
TV op game mode zetten helpt niet?

• mike30
Ga het morgen eens proberen. Morgen weer vroeg op.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:12

Nemesizz

Untouchable

Harm30 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:47:
klinkt als screen tearing..

dat gebeurt wanneer je FPS gelijk lopen aan het refresh rate van je beeldscherm..
probeer het eens met v-sync aan, en test het nog eens. dit zou moeten helpen namelijk
Screentearing krijg je juist als je FPS hoger is dan je refreshrate van je scherm.
Als ze gelijk lopen heb je het beste resultaat en daar is de vsync voor.
En heb een 100Hz tv (eigenlijk 200 Hz maar dat is een of ander software trucje)
En die 100Hz is waarschijnlijk ook al een trucje.
Het rotte is dat iedere TV fabrikant er een eigen foefje/trucje een naampje voor heeft, maar in veel gevallen is het niet hetzelfde als écht 100Hz (of 200, 400, 800 wat sommige zelfs beweren). Bij TV programma's wil het soms wel werken, maar bij games en dergelijke heeft het juist vaak een negatief effect (meer input lag, screen tearing, vaag beeld, enz).

Ik gebruik zelf ook een TV als monitor, maar je moet echt alle foefjes en snufjes uitzetten voor gamen (alle extra beeldbewerking wat de TV wil doen). Alleen op game-mode zetten is vaak niet voldoende.

Dus:
- vsync aan (word de game wss gecapped op 60Hz)
- game mode op TV aan
- alle beeldverbeter opties op de TV uitzetten (leuk voor TV/films, maar nadelig wanneer je wilt gamen)
Pagina: 1