Aanschaf Lenovo laptop flex, o.a. voor films kijken

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 133535

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een laptop om vooral HD films / streams mee te bekijken.
Om die reden lijkt het mij prettig om een laptop te hebben met touchscreen functie, en waarvan je het scherm 300 graden kan draaien zodat het een tablet functie krijgt.
Ik wil een 15 of 15,6 inch laptop, 17 inch vind ik te groot.

Binnen de Lenovo Flex reeds zijn er echter meerdere systemen te krijgen, ik vraag me af welke specificaties ik nodig heb om bovenstaande functies zonder problemen te kunnen gebruiken.

- Is een i5 genoeg? of kan ik toch beter voor een i7 gaan?
- Voelt de laptop bij mijn gebruik sneller aan door een 8GB cache SSD?
- Een onboard videokaart met HDresolutie... is dit voldoende voor HD films?
- Hoe zit het met de wifi snelheid van de Lenovo flex? Ik heb een 120 mbit verbinding, maar kom draadloos met mijn huidige laptop niet verder dan 55 MB/s, volgens UPC omdat mijn huidige netwerkkaart de snelheden niet aan kan.

Alvast bedankt!

Wat ga je met je laptop doen?
Ik gebruik mijn laptop slechts voor een paar zaken, te weten; Films downloaden via spotnet, full HD afspelen (H264), en NBA wedstrijden in full HD bekijken via een stream van nba.tv

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Windows 8.0 i.v.m. touchscreen, wil graag een laptop die ook een soort van tablet functie heeft, zoals de Lenovo Flex.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Maximaal 850 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Nee.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik sta open voor alternatieven, wel wil ik graag een laptop met een "tablet functie".

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 133535 op 10-09-2014 21:14 . Reden: aanvulling schermgrootte ]

Anoniem: 133535

Topicstarter
Ik heb zelf ogen voor de Flex 2-15 met de volgende specificaties:

•ProcessorIntel Core i5-4210U Processor( 1.70GHz 1600MHz 3MB)•
Operating systemWindows 8.1 64•
Display type15.6" FHD LED AntiGlare Multitouch 1920 x 1080•
System
GraphicsNVIDIA GeForce 820M 2GB•
Total memory8.0GB PC3-12800 DDR3L SDRAM 1600 MHz•
Hard drive device500GB + 8GB 5400 rpm•
Network cardLenovo BGN Wireless•
WarrantyTwo Year•Battery4 Cell Lithium-Ion

Is dit wat voor mijn gebruik? of the langzaam, ontbreekt er iets, of misschien zelfs overkill?

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-07 15:50
prima laptop, misschien wat overkill voor je eisen maar wel goed voor de komende jaren zegmaar. enige jammere is de hybride schijf, als je die kunt vervangen voor een ssd ben je klaar.