• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-12 16:53
Ik woon in een huis uit de jaren 70 en wil een goed televisiesignaal hebben op de eerste verdieping en de verdieping daarboven.

Zoals misschien wel bekend is het niet al te makkelijk om kabel door te trekken, dus het zal wel door de plafonds heen boren worden.

Zijn er handigheidjes of spelregels die ik kan hanteren om op alle verdiepingen een goed tv signaal te krijgen ?

Het is niet te doen om 1 versterker te plaatsen bij het isra punt en daar vandaan naar alle kamers te gaan, want dan moeten er veel kabels naar boven. Is het voor het signaal een probleem als ik de versterker op de 1e verdieping plaats ?

Zijn er goede draadloze alternatieven voor als het kabeltrekken geen (handige) optie is ?

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:37

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Coax ... eerste wat dan eigenlijk in me opkomt dat je dat eigenlijk niet meer zou moeten willen anno 2014 }:O
Tegenwoordig zou een netwerk-oplossing toch wel mooi zijn. Dus UPC Horizon en Netflix achtige dingen.

Gaat het nou om 3 tv's? bg, 1ste en daarboven? of toch 2?

Wie is je provider?
Kijk je beide gelijktijdig?
Netflix een optie?
Of digitenne boven?

[ Voor 65% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-09-2014 21:06 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Versterker beneden bij het AOP, dan op de eerste en tweede verdieping verder gaan met een multitap en/of aftak-elementen. Let wel, Interactieve TV (retoursignaal) is dan niet mogelijk.
Gebruik wel goed materiaal (Hirschmann bijvoorbeeld).

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:07
Dav1d schreef op woensdag 10 september 2014 @ 22:25:
Versterker beneden bij het AOP, dan op de eerste en tweede verdieping verder gaan met een multitap en/of aftak-elementen. Let wel, Interactieve TV (retoursignaal) is dan niet mogelijk.
Gebruik wel goed materiaal (Hirschmann bijvoorbeeld).
Ik heb een Hirschman GHV41M bij de AOP. Kabels zijn daarna naar woonkamer en slaapkamers getrokken, er zitten 4 uitgangen op.

Ik heb ook retoursignaal/interactieve tv van de UPC en dat werkt gewoon. Hirschman ondersteunt dat actief, geen probleem.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• Dav1d
  • Niet online
Shocked, jij hebt een ster-installatie, dat is wat anders.

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Ik heb zelf een een t-stukje op het aansluitpunt beneden ,vanaf dat t-stukje loopt het interactief tv signaal naar samsung hd ontvanger beneden.
Andere uitgang van dat t-stukje gaat naar boven en gaat eerst naar mijn dochterskamer waar een hd ontvanger staat, deze hd ontvanger heeft een doorlus uitgang van het antenne signaal en die gaat naar de hd ontvanger op onze slaapkamer en vanaf onze hd ontvanger die ook over een doorlus uitgang beschikt gaat ie naar de hd tv van onze zoon, dus boven is alles achter elkaar aangesloten via de diverse doorlussingen van de hd ontvangers.
Heb nergens een versterker tussen zitten en alles werkt uit de kunst.
Heb er wel goede (hirschmann) kabel tussen zitten en dat scheelt enorm in het verleden had ik tussen mijn dochters kamer en onze kamer goedkope kabel en toen waren op de tv van mijn zoon diverse kanalen niet te ontvangen.
Wij hebben Ziggo btw..

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

• boeke209
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-12 22:38
Ook ik heb hier hirschman kabel door het hele huis liggen ik heb 4 aansluitpunten met het langste stuk van AOP naar zolder is wel 25 tot 30 meter en alles doet het zonder versterker.

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-12 16:53
Ik maak gebruik van UPC en heb geen box, maar alleen een CI+ kaart in mijn tv in de woonkamer.

Momenteel gaat er een goedkope kabel naar de 1e verdieping waar ik nog een ouderwetse beeldbuis tv heb staan. Dan heb je het nu wel gehad qua tv's.

Wat ik wil:

- Hirschmann kabel naar 1e verdieping, daar een hd tv aansluiten (evt. zonder kaartje gewoon ongecodeerd digitaal signaal)
- 3 extra tv's aansluiten, waarvan 2 op de 1e verdieping en 1 op zolder. (tv's wil ik op korte termijn aanschaffen.

Er zal zeker gelijktijdig worden gekeken, maar als niet alle TV's het HD signaal hoeven te hebben dan moet dat geen probleem zijn lijkt me. Als ik beneden (55" samsung) een kanaal in digitale kwaliteit opzet dan is dat best om aan te zien. dus voor boven op kleinere tv's moet dat wel voldoende zijn.

Als ik een versterker beneden plaats en met 1 Hirschmann kabel naar de 1e verdieping ga, kan ik dan daar de boel aftakken ?

Maakt het uit als ik het signaal een paar keer aftak ? dus na een splitter weer een nieuwe splitter ?

Zitten er grote verschillen in de kwaliteit van splitters, of kan ik gewoon een paar eenvoudige 2-weg splitters kopen en deze achterelkaar plaatsen ?

• Dav1d
  • Niet online
Een aftek-element is trouwens wat anders dan een splitter. Zorgen voor verschillende uitgangsdemping.

Ik kan wel een schema maken met hoe alles aan te sluiten en met welke onderdelen.

De plek waarop de kabel nu binnenkomt op de eerste verdieping, kunnen vanaf dat punt 4 kabels rechtstreeks naar eindbestemming (3 op deze verdieping en 1 op zolder)? Of wil je onderweg van de ene kamer naar de andere gaan aftakken (met element of rijgwandcontactdoos)?

Kortom, een meerlaagse plattegrond zou handig zijn. ;) Liefst ook met afstanden voor het kiezen van de juiste demping op elke plek.

[ Voor 4% gewijzigd door Dav1d op 11-09-2014 12:03 ]

Pagina: 1