Shift voor hoofdletters werkt alleen als CapsLock aan staat

Pagina: 1
Acties:

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-09 12:07

-36-

Trust me. I'm an amateur

Topicstarter
Heb het volgende probleem op een remote virtualbox met daarop peppermintOS (andere Ubuntu versies geven hetzelfde probleem)

Als capslock niet aanstaat kan ik geen hoofdletters typen met shift (leestekens ed werken wel icm met shift) . Maar als capslock aanstaat kan ik met shift wel kleine letter typen. :?

Denk zelf dat het probleem met de virtualbox guest plugin te maken heeft. Maar anderzijds zonder de guest plugin werden bij het (te snel) typen random hoofd en normale letters geplaatst. Het maakt voor de rest niet uit of ik via RDP of 3rd party vnc achtig iets verbind.

keyboard staat voor de rest gewoon op US int. met dode knoppen.

Iemand enig idee waar ik de oplossing moet zoeken?

[ Voor 10% gewijzigd door -36- op 10-09-2014 21:10 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat is het Host OS, krijg je hetzelfde als je typt via de console en welke keyboard layouts staan ingesteld in het systeem waar je vanaf werkt, eventuele remote control programma's die je gebruikt (zoals VNC en RDP) en wat staat er precies ingesteld op de Guest?

Als je dat nog kan beantwoorden, kunnen we pas gaan nadenken waar 't aan kan liggen. Er zijn nu te veel variabelen die we niet weten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Topicstarter
Probleem opgelost :), in virtualbox instellingen keyboard van ps2 naar usb omgezet. Iig bedankt voor de aanwijzingen

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Apart, ik heb jaren VB gebruikt en actief geholpen aan het oplossen van gebruikersproblemen, maar dit heb ik nog nooit gehoord. Ik denk dat 't toeval is en dat er ergens op de achtergrond het werkelijke probleem is opgelost wat niets met de manier van hoe het toetsenbord virtueel is aangesloten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Topicstarter
De virtualbox is op Open Media Vault geinstalleerd middels een (waarschijnlijk niet al te professionele) plugin, zou idd best kunnen dat het daar mee te maken had. Als ik het tobo weer op ps2 zet is het probleem iig weer terug.

[ Voor 38% gewijzigd door -36- op 11-09-2014 19:45 ]