Toon posts:

Voltage-vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Thunderbird 1GHZ op een A7M266. Nu is het probleem dat mijn cooler verschrikkelijk veel lawaai maakt!!! Nu heb ik iets in elkaar geknutseld dat automatisch, naargelang de temperatuur van de proc, de fan van de cooler gaat regelen (minder voltage/ meer voltage). Maar om ervoor te zorgen dat de temperatuur van de CPU gedurende lange tijd niet te hoog wordt, was ik eraan aan het denken om de voltage van de cpu te verlagen ... Kan dit? Kunnen hier problemen optreden?

Alvast bedankt!

Snipper

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

De nieuwe series van de Thunderbird hebben zulke goeie cores dat ze stabiel op hoge snelheden kunnen draaien, maar dat houdt ook in dat ze op een veel lager voltage vaak nog stabiel op 1GHz kunnen lopen. Het enig wat fout kan gaan: je systeem wordt instabiel. Er kan absoluut geen schade optreden, dus gewoon uitproberen tot welke spanning ie nog stabiel loopt :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Je kunt met het programma prime95 controleren of de CPU genoeg Vcore krijgt en dat er geen rekenfouten worden gemaakt.

Hier staat dat programma :
http://www.mersenne.org/freesoft.htm

Greetz,
Hooi. :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Thx guys,

Ga ik vanavond es proberen ;) !!

Snipper

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 12:42

Dope-E

The one and only Dope

Kijk naar mijn signature en je ziet dat ik mijn 1GHz TB'tje op 1133 heb lopen met een vCore van 1,55! Draait superstabiel! *D

hij wordt minder warm dan op 1 GHz met standaard voltage!

twitter.com/curly_sanders