[PS4] Logitech stuur ondersteuning?

Pagina: 1
Acties:

• MeanGreen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08 13:34
Met de aankomende release van Project Cars was ik tot vanavond heel erg dichtbij het kopen van een tweedehands Logitech stuur. Nu kom ik er dus achter dat er geen support schijnt te zijn voor Logitech sturen (in mijn geval vooral de GT) op de PS4.

Heeft iemand geprobeerd of dit werkt met bestaande games?

Volgens de website ondersteunt Project Cars alleen Thrustmaster: http://www.projectcarsgame.com/beyond-reality.html, maar dat is niet waar ik op zit te wachten.

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:06
Nee die werken inderdaad niet.

Het is per game afhankelijk en het is aan de developer om de support er in te bouwen. Er wordt ook gezegd dat er in de PS4 een security chip mist waardoor veel stuurtjes niet ondersteund worden, maar dat is een onzin verhaal.
Als een stuur niet op die pagina staat wordt die dus ook niet ondersteund. Voor Drive Club zal er waarschijnlijk ook zo'n pagina komen.

Het kan dus in de toekomst wel zijn dat er met een patch ondersteuning komt voor bijvoorbeeld de Logitech GT Force Pro. Maar het kan zijn dat Sony of Slightly Mad Studios een deal heeft met Thrustmaster waardoor sturen van andere merken niet ondersteund worden. Maar dat is speculeren :)

Op de PC worden Logitech sturen wel ondersteund dus ik gok dat wat ik hier boven zeg waar is, want technisch is het makkelijk mogelijk om ondersteuning voor alle stuurtjes in te bouwen.

• MeanGreen
:@ Hele plan in duigen. Project Cars voor de PS4 die ik al heb, relatief goedkoop stuurtje met een Wheel Stand pro en racen. Kijken of het bevalt en dan eventueel ooit upgraden naar een beter model stuur en wie weet zelfs een Playseat. Nu eerst maar afvragen of ik de game uberhaupt wel koop.

Thrustmaster ken ik verder niet als merk, maar de enige ondersteunde stuurtjes zijn dan of € 80 nieuw, of € 300, met geen midrange modellen. Plus dat ze veel minder aangeboden worden als tweedehands, zeker in combinatie met een Wheel Stand. Verheug je je een keer ergens op...

Las ook een suggestie van iemand dat Sony dit bewust doet, om concurrentie met Gran Turismo 7 straks te voorkomen. Dan zou er mogelijk na de GT7 release ook support komen voor Logitech.

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:06
Van wat ik op internet lees zijn de goedkopere stuurtjes van Thrustmaster vrij matig.

De T100 bijvoorbeeld, pricewatch: Thrustmaster T100 Force Feedback Racing Wheel Zwart, is blijkbaar minder dan de Logitech GT Pro (die voor de relatief lage prijs veel kwaliteit biedt).

De duurdere Thrustmaster stuurtjes (300 en hoger) zijn daarentegen wel van goede kwaliteit. Maar dat mag je dan ook wel verwachten voor die prijs :/.

Een bron: http://www.isrtv.com/forums/topic/13116-t100-or-dfgt/

• MeanGreen
Even bezinnen, ik heb wat geld apart wat ik hier wel voor wil gebruiken, maar als achteraf blijkt dat ik racen nou ook weer niet zo leuk vind wil ik liever geen kleine € 500 geinvesteerd hebben. Aan de andere kant wil ik GT7 ook wel over een paar jaar...

Iemand ervaring met de duurdere Thrustmasters zoals deze?

Edit: Knoop doorgehakt. De Wheel Stand Pro http://www.wheelstandpro....uxe-v2-5907734782293.html heeft overal super positieve reviews, € 125 lijkt me een prima investering.
De Thrustmaster T300 RS wordt ook heel positief beoordeeld, behalve dat de pedalen niet extreem goed zijn en er geen aparte schakelpook is. Beide zijn later te upgraden.

Probleem opgelost :)

[ Voor 35% gewijzigd door MeanGreen op 19-09-2014 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer spijtig voor de logiteck racers onder ons..maar ben er zeker van dat er ondersteuning komt in de toekomst!!

Maar ik heb me deze week een thrustmaster t300 rs gekocht (369euro) dure uitgave vond ik.
Maar heb er totaal geen spijt van,dit stuur speelt gewoon super goed.en de kwalteit is zeer goed..de pedalen zijn nog opgradebaar naar 3pedalen..maar met de set die bij het stuur zitte zijn zeker niet slecht..went zeer makkelijk.
Ik vond driveclub een slecht spel met de controller te spele.
Maar nu met dit stuur is het gewoon een super spel.kan natuurlijk niet tippe aan een echte sim racer,maar toch dikke funn..

Bij deze ga voor de thrustmaster t300rs en je zult zeker geen spijt hebbe.daar ben ik zeker van.
De t300rs is uitgerust met brushless motor en dual riem = zeer lange levensduur,en volledig geruisloos,je hoort het stuur of motor helemaal niet.

Grtz dries m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-10 07:33
Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 12:12:
...en volledig geruisloos,je hoort het stuur of motor helemaal niet.
Dat wordt gelukkig ruimschoots goed gemaakt door de fan :)

Nickname does not reflect reality

Pagina: 1