Hamer en sleutel icoontje toolbar

Pagina: 1
Acties:

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
Goedenavond,

Google laat me weer is in de steek dus hoop ik dat jullie me kunnen helpen.

Sinds vanavond is er in de toolbar van m'n iMac (10.9.4) een zwart icoontje van een hamer en sleutel verschenen. Zie hieronder.
Vlak na het opstarten was het icoontje rood, daarna werd hij zwart en als ik er rechts op klik word hij eventjes groen, waarna hij weer op zwart gaat. Heb een hoop klikcombinaties geprobeerd maar ik kan er geen functionaliteit achter vinden.
Weet iemand wat dit inhoud? Vind het raar dat zoiets zomaar verschijnt en wil dus graag weten waar het voor dient.

~Smitovic

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-dTlZPk_C8d4/Uq20mQMzeOI/AAAAAAAABTY/YlfJlvFPGYE/s1600/080921-glossy-black-icon-business-tools1.png

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:18
https://www.google.nl/sea...r&ei=nYYQVKjKMcTGcM3QgYAL

Heeft iets met Spotlight te maken dus..

• Smitovic
Ja klopt, maar dat waren ook de enige referenties die ik kon vinden, had dat inderdaad even moeten melden. Voor de rest niks uitleg wat het doet of waarom het er is.

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 11:03
Ik heb het nog nooit gezien, ook het feit dat ie van kleur veranderd doet mij wat anders vermoeden. Het enige Apple icoontje wat van kleur veranderd in de menu bar is het laad icoontje in OSX Yosemite. Dus ik denk dat het wel degelijk van een ander programma wat geïnstalleerd is op de Mac komt.

Hier staat wel dat als je "MainMenu" hebt geinstalleer dat er dan een kleine "Hammer and Wrench" icon in je menu bar verschijnt.

MainMenu Pro heeft blijkbaar een hamer en sleutel als icoon. Dus het klinkt plausible.

[ Voor 12% gewijzigd door ZpAz op 10-09-2014 21:26 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

• Smitovic
Raar, dat programma had ik niet geïnstalleerd, kon het ook niet vinden met Spotlight.
Heb het om te proberen nu wel erop staan, echter is het statusicoontje anders. Als ik in de settings van MainMenu het statusicoontje uitzet gaat dan ook een andere weg, een soort batterijtje die erbij is gekomen na de installatie ervan. De hamer en sleutel blijven staan.

• ZpAz
Heb je een screenshot van de exacte hamer en sleutel? Van je menubar :)

• Smitovic
Komt eraan.

Edit: ter referentie het icoontje van MainMenu ernaast.
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/25gw1uf.jpg

[ Voor 85% gewijzigd door Smitovic op 10-09-2014 21:34 ]

• ZpAz
MainMenu zal het wel niet zijn dan. Ziet er niet als een icoontje van Apple uit in ieder geval. Als je opnieuw opstart, is hij er dan nog steeds of is hij dan weg?

Als hij er dan nog is kan je eens kijken of er een onbekend programma bij je Login Items staat. Dat is te vinden bij System Preferences -> Users & Groups en dan het Tabje Login Items.

• Smitovic
Kan momenteel even niet opnieuw opstarten, zal dat zo nog is proberen.

Bij mijn login items staan geen onbekende programma's, heb alles bewust tijden geleden geïnstalleerd. Ook de icoontjes gecontroleerd, die zijn in ieder geval anders.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 16:43

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Activiteitenweergave al doorgenomen?

• Smitovic
Scroll daar nu doorheen, maar zie door de bomen 't bos niet echt. Misschien dat het met die restart wel werkt, kan ik bijna doen ;)

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Welke programma's, add-ons etc zijn er onlangs geïnstalleerd? Iets in je webbrowser wellicht?

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• Smitovic
Is daar een lijst van te vinden? Kan me niet herinneren dat ik iets geïnstalleerd heb.
Safari draait alleen addblock en een extensie van Parallels die dingen in Internet Explorer kan openen, beiden heb ik al heel lang.

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Appeltje -> Over deze Mac -> Meer info -> Systeeminformatie -> Installaties

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• Smitovic
Dat is een mooi lijstje, dank daarvoor. Echter weet ik 100% zeker dat het icoontje niet van een recente installatie komt. Aangezien er ook updates in staan lijkt het me ook niet dat het daarvandaan komt. Een lang verborgen optie misschien?

Nou, heb hem opnieuw opgestart. Icoontje is weg, maar ik blijf het nog steeds raar vinden. Iemand nog ideeën?

[ Voor 19% gewijzigd door Smitovic op 10-09-2014 22:58 ]

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 21:17
De russen komen :+

OT, Google reverse image search heeft een boel hits op het icoontje. Wellicht herken je iets?

[ Voor 85% gewijzigd door j-phone op 10-09-2014 23:09 ]

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34

GJ007

:)

ZpAz schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:24:
[...]

Hier staat wel dat als je "MainMenu" hebt geinstalleer dat er dan een kleine "Hammer and Wrench" icon in je menu bar verschijnt.

MainMenu Pro heeft blijkbaar een hamer en sleutel als icoon. Dus het klinkt plausible.
even met appcleaner zoeken op mainmenu oid?

signature

Pagina: 1