Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies voor laptop voor school

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dit jaar weer begonnen met een studie en ik ben er achter gekomen dat een laptop heel erg handig is om notities te maken. Het is geen ICT opleiding dus ik hoef er geen speciale programma's voor te kunnen draaien op de laptop. Voor mijn werk heb ik wel een video editing programma nodig, maar dat is niet zo een heel zwaar programma.

Wat ga je met je laptop doen?
Laptop gaat gebruikt worden voor (heel veel) downloaden, school en een video editing programma.

Wat is je budget?
Budget ligt ongeveer op 1000-1500,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, laptop gaat elke dag mee naar school. Ik heb ook redelijk lange dagen er tussen zitten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb niet echt een voorkeur voor een merk. Alles mag. Ik heb zelf al gekeken naar een Macbook Pro Retina 13 inch(1329,-) en MacBook Air 13 inch(1229,-). Het moet een laptop zijn met minimaal i5 en een redelijk aantal RAM geheugen.

Ook kan het zo zijn dat deze laptops veel te goed zijn voor wat ik nodig heb. Laat het mij dan a.u.b. weten zodat ik nog de nodige centjes kan besparen.

Verwijderd

Als je boven de 1000 euro uitgeeft, is een Mac een prima keuze! vooral voor videobewerking. Zelf zou ik voor de MacBook Pro Retina gaan, want zo'n retina scherm is wel handiger voor videobewerken!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:34

br00ky

Moderator Harde Waren
Titel lichtjes aangepast, iedereen wil natuurlijk snel geholpen worden ;).

Verwijderd

Misschien zijn ze wel te goed, maar je krijgt een top scherm, goede bouwkwaliteit en een lange accuduur. Daarnaast is het model ook nog eens licht en dun. Voor videobewerking heb je die processor die in de MBP zit wel nodig, daarvan kan zelfs worden gezegd dat die misschien nog wat licht is. Eigenlijk wat het beste werkt is een i7 quad core met veel geheugen. Een quad core betekent echter weer dat het al snel een 15" inch exemplaar wordt met een hoger gewicht. Bijv. deze van net geen 2,5KG: pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E540 (20C6003QMH) De MBP 13 heeft een gewicht van 1,57KG.

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-11 14:45
Het renderen van video's gaat een stuk sneller met een i7, maar als je hier niet veel waarde aan hecht kun je prima een i5 nemen. Het is niet zo dat deze er jaren langer over doen. Met een MacBook zit je in principe altijd goed voor jouw doeleinden. Het is natuurlijk meestal wel zo dat je voor hetzelfde geld een krachtigere Windows-laptop kunt uitzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie voor jullie reacties. Naar welk merk laptops moet ik kijken met windows die voor het zelfde geld (veel) krachtiger zijn? Ook ben ik vergeten toe te voegen dat ik veel films kijk. Dus een goed scherm zou ook fijn zijn.

Merk je nou echt heel duidelijk het verschil in een quadcore i7 2,2 ghz t.o.v. een dualcore 2,6 ghz? Als ik het namelijk zo zie snap ik er nog minder van haha..

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 09:40:
Dank jullie voor jullie reacties. Naar welk merk laptops moet ik kijken met windows die voor het zelfde geld (veel) krachtiger zijn? Ook ben ik vergeten toe te voegen dat ik veel films kijk. Dus een goed scherm zou ook fijn zijn.

Merk je nou echt heel duidelijk het verschil in een quadcore i7 2,2 ghz t.o.v. een dualcore 2,6 ghz? Als ik het namelijk zo zie snap ik er nog minder van haha..
Met die snelle Dualcore zal je het wel redden. Of je moet je filmpjes net wat sneller willen renderen.

Bij een 13" MBP Retina zit een erg mooi scherm in. Dus als je veel series / films kijkt toch een mooi extraatje. Ook is het makkelijk als je aan het videobewerken bent natuurlijk !

Je moet wel erop letten dat een MBP Retina weinig opslag heeft ! 128GB namelijk. Wel een SSD, die snel is. Dat dan weer wel, maar aangezien je veel films kijkt is een Externe harde schijf wel aan te raden !

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb mijn keuze gemaakt. Ik bezit zelf een externe harde schijf van 2tb dua dat zit wel goed. Dank jullie wel voor de hulp. Het wordt de macbook pro retina 13 inch.
Pagina: 1