Toon posts:

Beeldscherm aansluiten op antieke computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Howdy,

Graag had ik de bestanden, welke op een antieke (2004 of daarvoor) computer staan, er af gehaald. Het enigste probleem is dat ik, ondanks de honderden kabels en aansluitingen die ik heb, er niet in slaag de correcte aansluiting te vinden voor deze computer (heb tijdje geleden de videokaart welke erin stak kapot gemaakt voor een schoolwerkje). 8)7

Iemand enig idee waar ik een kabel kan vinden die op onderstaande aan te sluiten valt en dat (evt mits omvormer ofzo) aan te sluiten valt op een VGA scherm? Of anders, waar ik nog een zeer goedkoop videokaartje kan vinden welke past in onderstaand moederbord en VGA aansluiting heeft?

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/8bvzt5bgz/IMG_0790.jpg Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/vr2cd0j07/IMG_0791.jpg

Alvast hartelijk dank.

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-01 10:52
Betere optie: haal die harde schijf eruit wn gebruik een adapter waarmee je de hardeschijf kan aansluiten op je andere pc.

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-02 12:11
Daar zit geen video-aansluiting op, gewoon even HDD eruit trekken (en hopen dat je nog iets hebt met een IDE-aansluiting! :D)

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01-2025
"heb tijdje geleden de videokaart welke erin stak kapot gemaakt voor een scoolwerkje"

Zonder videokaart heb je meestal geen aansluitmogelijkheden voor een beeldscherm. Dus of de schijf in een andere computer zetten of een videokaartje regelen.

Pricewatch

Vraag&Aanbod

[ Voor 37% gewijzigd door revertive op 10-09-2014 18:41 ]

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

agp-kaartje lenen van een tweaker ?

d:)b :henk d:)b

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:36
Vroegah, toen had je nog AGP sloten voor een videokaart. Ik denk dat als je naar je lokale kringloopwinkel gaat en je ziet een videokaart die niet PCI-e is, het waarschijnlijk wel gaat passen. Nu had je ook nog verschillende soorten AGP, maar daar weet ik ook niet alles van. Ik zou het voor €1 gewoon proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Aangezien ik een andere computer had met een geïntegreerde videokaart op het moederbord, ging ik er vanuit dat dat in de meeste gevallen zo ging zijn. (ben geen expert in het herkennen van die zaken) :+

De andere computers die ik hier heb staan zitten al vol wat betreft HDD's, dus een videokaartje dat zou passen zou ideaal zijn. Probleem is echter dat de kaarten die ik heb, niet passen...

Ben net even aan het zoeken geweest naar een vernoemde AGP videokaart en dit kwam als goedkoopste tevoorschijn (op 40 cent na dan): pricewatch: MSI GeForce 5500 256MB

Past dit in bovenstaand moederbord?

Mijn excuses voor de domme vragen. :)

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-02 16:46

Zalmanman

So long,

Is zoiets dan niet iets? Kan je ook nog mooi vaker gebruiken voor oude IDE schijven of verdwaalde SATA schijven.

and thanks for all the fish.

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:36
Ik denk dat het wel gaat werken, alleen ik vind het nogal zonde om 30 euro aan uit te geven. Zoals ik al zei kan je waarschijnlijk langs de kringloopwinkel fietsen en daar een werkend kaartje uit een bak fietsen voor een euro. Kijk anders nog eens op V&A, bijvoorbeeld V&A aangeboden: Sapphire HD 2400 PRO 512MB. Dit is een simpel snel voorbeeld die ik nu zie, ik ben er eigenlijk van overtuigd dat het nog goedkoper kan.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

@TS: welk moederbord je hebt en wat daarop past is een stukje research die je zelf kan doen ;)
@marcop23: denk dat ie over de post van revertive heeft heengelezen.

d:)b :henk d:)b

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:53
Mag ik vragen waarom je hem niet tijdelijk in een andere computer zet?
Zoals je aangaf zitten die al vol kwa kastruimte, maar 1 dag zul je er 1 niet missen?

Verwijderd

Topicstarter
Eerst wederom bedankt voor de talrijke en informatieve reacties. Ik heb inderdaad over de edit van revertive overgelezen en daarvoor mijn excuses.

De reden dat ik ze liever niet even vervang is omdat diegene in mijn huidige pc een recentere aansluiting hebben dan die in de oude pc (dus dat is sowieso weer prutsen denk ik?) en omdat bij mij alles nogal makkelijk kapot gaat als je snapt wat ik bedoel. :) En zoals je al wel doorhebt ken ik ook niet bijster veel van hardware en zo.

Anyway, hartelijk dank voor de reacties ik weet nu wat ik moet weten. Morgen eventjes langs de kringloopwinkel en anders op de V&A zien of de convertor kopen (lijkt me inderdaad een super handig dingetje)!

Bedankt allemaal!

P.S.: MrJayMan, daar heb je volkomen gelijk in, maar na 40 minuten pieren op men moederbord, niet wetende naar waar ik moet kijken, was ik een beetje moedeloos geworden. :+

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2014 21:21 ]

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
Gewoon zoeken naar een goedkoop PCI (niet PCI-Express!!) videokaartje een pruts dingetje met 1 of 2 mb video geheugen is zat en past in bijna elke pc vanaf een late 486 tot heden. Vooral niet te fancy kaart nemen zodat deze zeker overal zal passen...

Niet alle AGP kaarten passen namelijk in alle AGP sloten ergens in de begin jaren van AGP is daar nog een keer wat in gewijzigd meen ik me te herinneren.

[ Voor 23% gewijzigd door y2kbug op 11-09-2014 09:58 ]

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-01 10:52
Haal gewoon die converter:p. Kan je ook nog is gebruiker voor in de toekomst. =)

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:14
Dat ziet er uit als een standaard agp8x slot en dat is het ook. VIA chipset voor de AMD Athlon/duron socket A. Daar passen zeker videokaarten in van vanaf de geforce 2mx t/m 68xx (niet 680) of radeon 7500 t/m X18xx sowieso op. Niet te druk om maken, agp slot is lang hetzelfde gebleven in deze periode. Zeker beter als een PCI kaart.

Zoek naar:
Nvidia geforce 2,3,4xxx, 5xxx, 6xxx*
ATI: Radeon 7xxx, 8xxx, 9xxx, x1xxx*

* let op, vanaf deze serie heb je ook pci-e varianten

Eitje dus. Er zijn bergen aan agp8x kaarten te vinden, doodzonde om een pci variant te kopen, want dat is zeldzamer en je schiet er niks mee op.

[ Voor 12% gewijzigd door sjekneck op 11-09-2014 13:25 ]

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-02 10:43

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

V&A aangeboden: Geforce 4 Ti4200
Ferluci92 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:03:
Haal gewoon die converter:p. Kan je ook nog is gebruiker voor in de toekomst. =)
Ja, en dan lees je dat IDE niet werkt, enkel sata, goeie tip, Sherlock 8)7

[ Voor 58% gewijzigd door SAiN ONeZ op 11-09-2014 18:56 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Pagina: 1