Denon 1910, draadloos muziek afspelen/beheren (Apple)

Pagina: 1
Acties:

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Goedemiddag,

Helaas weet ik niet zeker in welk topic ik deze vraag moet stellen, aangezien deze in theorie in meerdere topics zou kunnen passen. Mocht dit het verkeerde topic zijn, dan verzoek een moderator om deze te verplaatsen naar een beter geschikt topic en excuses voor de moeite.

Topics die o.a. mogelijk waren :
  • iPods, iPhones & iTunes
  • Consumentenelektronica Aankoopadvies
  • Mediaspelers en HTPC's
  • Audio en HiFi
  • Netwerken
Aangezien ik in bezit ben van een Denon AVR 1910 met 5.1 speakers en daardoor afhankelijk ben van de beschikbare aansluitingen leek het mij om deze als uitgangspunt te nemen en niet bijvoorbeeld het topic iPods, iPhones & iTunes welke meer gericht is op hardware, features en Mac gerelateerde vragen.

Probleemstelling:

Regelmatig hebben wij een etentje en willen dan muziek (draadloos) aanpassen en afspelen vanaf een Iphone, Ipad, aangezien deze mobiel zijn en beschikken over een bibliotheek en/of apps als spotify.

Helaas blijft het telkens weer een hoop gedoe om dit voor elkaar te krijgen en heb daar nog geen echt goede oplossing voor gevonden.

Wat hebben we geprobeerd:

Ipad 1 met muziek bibliotheek aansluiten, media dock van apple aansluiten en via app de ipad aansturen (nadeel is dat kennelijk het volume niet geregeld kan worden)
Ipad 1 met muziek bibliotheek aansluiten, headset uitgang aansluiten en via app de ipad aansturen (nadeel is dat geluidskwaliteit dan erg slecht is )
Muziek via digitale televisie (helaas bediening gaat via afstandsbediening en TV aan, waarbij TV niet te bereiken is vanaf eetkamer)
Muziek via mediaplayer Mede8er en NAS (helaas bediening gaat via afstandsbediening en TV aan, waarbij TV niet te bereiken is vanaf eetkamer)
Muziek via een laptop/computer die constant aanstaat, aangesloten is op installatie en dan via Wifi app alles afspelen (nadeel constant een PC met lokaal bibliotheek gekoppeld aan installatie is niet ideaal en Itunes server etc draaien of varianten is niet fijn)

Waar hebben we naar gekeken::

Een vaste Denon Iphone dock (nadeel: duur, niet compatible met Iphone 5s en dat betekend dat je de telefoon kwijt bent, naast notificaties die keihard binnenkomen)
Een Sonos Link oplossing (nadeel: duur en weer een extra kastje erbij)
Een wirwar aan exotische bluetooth muziek dongels, media converters (nadeel: geen idee of het werkt, welke aansluiting is het beste, wat de geluidskwaliteit is, werkt wel/niet met airplay etc)

Aansluitingen voorzijde :

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1245939423.jpeg

Aansluitingen achterzijde:

Afbeeldingslocatie: http://static.bootic.com/_pictures/1575587/denon-avr-1910_1.jpg

Wat heb ik zelf uitgevonden:

Dat er tientallen (zij het niet honderden) verschillende “oplossingen” zijn die allemaal voor en nadelen hebben, die je eigenlijk alleen kan onderzoeken door het zelf aan te schaffen en te proberen of een topic te maken op GoT en wellicht advies vragen aan medetweakers die hier wellicht al goede ervaringen mee hebben. (ter verduidelijking: Ik besef erg goed dat muziek kwaliteit draadloos , streamen etc. voor een mindere geluidskwaliteit gaat zorgen)

Concreet:

Wie heeft hier mee te maken gehad met deze probleemstelling en heeft daarvoor een geschikte oplossing gevonden ? (welke app icm welke ontvanger/koppeling en aansluiting is het beste te gebruiken)

Edit: Geen Apple Mac book oid aanwezig (alleen Windows) en geen UTP bij mijn stereo/TV aanwezig.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• mitalp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:11
Ik gebruik daar voor de Apple Airport Express, werkt prima met iTunes of Spotify vanaf mijn iPad en iPhone.
Werkt uitstekend en je kunt je bezoek via hun eigen device (alleen iPhone?) ook mee laten kiezen.

• Breezers
mitalp schreef op woensdag 10 september 2014 @ 17:29:
Ik gebruik daar voor de Apple Airport Express, werkt prima met iTunes of Spotify vanaf mijn iPad en iPhone.
Werkt uitstekend en je kunt je bezoek via hun eigen device (alleen iPhone?) ook mee laten kiezen.
Mitalp, bedankt voor je snelle reactie !

Helaas heb ik geen Mac book/computer in bezit en ligt er geen UTP/netwerk kabel naar mijn televisie/stereo, waardoor ik niet zeker weet of een Airport Express van 99 euro dan een handige oplossing voor mij zal zijn ? (of kan je ook een Airportexpress gebruiken zonder UTP aangesloten ?)

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/productsurvey/8413/7295.gif

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:15

DjVe

Hatsaflats!

Je kan ook een AppleTV gebruiken. Die heeft ook Airplay ondersteuning en sluit je via HDMI aan op je receiver :) Kan je vanaf al je devices over airplay streamen (voor windows zijn daar ook zal applicaties voor te vinden). Je kan ook een Bluetooth Audio adapter halen: http://www.logitech.com/n...t/bluetooth-audio-adapter. Stuk goedkoper, maar het bereik is minder (lastig voor vaste PC)

Mijn voorstel zou Airplay zijn via een AppleTV. Werkt altijd en is gewoon simpel :)

[ Voor 4% gewijzigd door DjVe op 11-09-2014 11:16 ]

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-06 14:51
AppleTV, verreweg de makkelijkste en beste oplossing.

Gewoon aansluiten op 1 van je HDMI poorten, instellen en gaan. Maakt gewoon gebruik van je bestaande WiFi netwerk en kan, zoals DjVe hierboven al zegt, ook Airplay ontvangen van bv. iPhones/iPads. Daarnaast is het ook een prima set-top box voor bv. Netflix.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• Breezers
Dat is een goede tip een Apple TV !

Ik dacht altijd dat het puur een mediacenter was en dus altijd je TV aan moeten laten met een afstandsbediening..... |:(

Ik zie inderdaad dat ik deze gewoon met HDMI kan doorlussen op mij stereo,daarnaast bedienen en streamen via een Iphone.

Bedankt voor de reacties, ik ga deze bestellen _/-\o_

Pagina: 1