Geachte Tweakers,
Een vriend van mij richtte zich onlangs tot mij met het volgende probleem.
Aangezien ik er zelf ook geen raad mee wist, toch hier ook maar eens proberen:
Het geval:
Het gaat om Windows 7 Ultimate 64-bits.
De computer is 6 maanden terug bij een grote PC boer in onderdelen besteld en geassembleerd.
De computer heeft 4 maanden zonder problemen gefunctioneerd, en vertoond het probleem sinds 2 maanden.
Het probleem:
Zowel de tijd als de datum verspringen willekeurig. Wanneer de tijd en datum op de goede waardes worden gezet, duurt het maximaal 30 minuten voordat deze weer achterlopen. De PC hoeft niet te worden uitgeschakeld of opgestart om de tijd te doen verspringen. Hierdoor lijkt het mij niet de CMOS batterij, aangezien deze wel bij nieuw opstarten voor problemen kan zorgen maar terwijl de PC fuctioneert. Klopt dit?
Wat hebben we al geprobeerd:
Ik heb hem gedurende een week, op vaste tijden (volgens zijn telefoon) de tijd en datum van zijn PC laten noteren. De veranderingen lijken willekeurig, maar gaan wel altijd naar het verleden.
Ik heb gekeken naar de synchronisatie via internet.
Daar is de server time.windows.com gekozen, en synchronisatie staat aan.
Op het moment dat ik Update Now aanklik, krijg ik de melding "Windows Time Service could not be started"
ik zit vast....
Iemand nog ideëen?
Een vriend van mij richtte zich onlangs tot mij met het volgende probleem.
Aangezien ik er zelf ook geen raad mee wist, toch hier ook maar eens proberen:
Het geval:
Het gaat om Windows 7 Ultimate 64-bits.
De computer is 6 maanden terug bij een grote PC boer in onderdelen besteld en geassembleerd.
De computer heeft 4 maanden zonder problemen gefunctioneerd, en vertoond het probleem sinds 2 maanden.
Het probleem:
Zowel de tijd als de datum verspringen willekeurig. Wanneer de tijd en datum op de goede waardes worden gezet, duurt het maximaal 30 minuten voordat deze weer achterlopen. De PC hoeft niet te worden uitgeschakeld of opgestart om de tijd te doen verspringen. Hierdoor lijkt het mij niet de CMOS batterij, aangezien deze wel bij nieuw opstarten voor problemen kan zorgen maar terwijl de PC fuctioneert. Klopt dit?
Wat hebben we al geprobeerd:
Ik heb hem gedurende een week, op vaste tijden (volgens zijn telefoon) de tijd en datum van zijn PC laten noteren. De veranderingen lijken willekeurig, maar gaan wel altijd naar het verleden.
Ik heb gekeken naar de synchronisatie via internet.
Daar is de server time.windows.com gekozen, en synchronisatie staat aan.
Op het moment dat ik Update Now aanklik, krijg ik de melding "Windows Time Service could not be started"
ik zit vast....
Iemand nog ideëen?
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.