Adapter ampere

Pagina: 1
Acties:

• 6820s
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-06 11:48

6820s

I Have No Greeting!

Topicstarter
Hallo,

Ik heb 2 verschillende seagate external hdd's, met 2 nagenoeg dezelde adapters,
nus is het zo dat ik van de ene het koppelstuk voor de netstroom kwijt ben.
De ene adapter levert 12 vdc 1,5 amp. en de ndere 12 vdc 2 amp.
kan ik zonder problemen de adapter van 1,5 amp, voor allebijde schijven gebruiken??

Excuses voor al het bovenstaande

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Waarschijnlijk wel. Alleen als die schijf meer dan 18W nodig heeft om op te spinnen heb je een probleem.

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik denk dat het wel losloopt. Een beetje moderne schijf verbruikt echt geen 18 watt.

De maximale stroom die een meegeleverde netadapter kan leveren is niet per definitie ook het maximale wat het apparaat vraagt.

Anoniem: 15758

14W is ongeveer het laagste wat 5400rpm 3,5" schijven vragen bij spinup. 35W is het hoogste voor oudere 7200rpm schijven. Dus je zit zeker op de grens. Maar het gaat waarschijnlijk wel werken. Veel maximum vermogen is namelijk berekend op continu vermogen; niet op piekvermogen. Dat heeft alles met TDP te maken: het is de warmte die je beperkt, niet de mogelijkheid om kortstondig meer piekenergie te produceren. Datzelfde heb ik met mijn +12V adapters ondervonden, die kortstondig ver boven hun rated vermogen konden gaan. Het is veelal een beveiliging die dit verhindert.

Anoniem: 520170

Domme vraag natuurlijk, maar het koppelstukje van de 1,5A past zeker niet op de 2A? Want als je kan kiezen dan is het meestal gunstiger om de zwaarste voeding te gebruiken voor allebei de disks. Dat voorkomt mogelijke oververhitting van de lichtere voeding. Alhoewel ik vermoed dat de 1,5A gewoon werkt, zonder te heet te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6820s
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-06 11:48

6820s

I Have No Greeting!

Topicstarter
nee koppelstuk is anders, maar ik heb er ondertussen wel vertrouwen in en het werkt!
Bedankt in ieder geval

Excuses voor al het bovenstaande

Pagina: 1