PC games met DS4 controller

Pagina: 1
Acties:

• Jobb
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-05 21:18
Hallo Iedereen,

Ik ben van plan om de nieuwe FIFA die deze maand uit komt te gaan kopen voor op de PC. Zoals jullie weten, is het spelen van FIFA met een toetsenbord kansloos. Daarom heb ik vandaag een PS4 (DS4) controller gekocht nadat ik op internet had gelezen dat je deze via verschillende tools werkend kan krijgen voor op de PC.

Nou heb ik de DS4 controller via mini usb aangesloten op mijn pc, maar krijg ik deze helaas nog niet werkend. Al verschillende tools geprobeerd maar het lukt me helaas niet.

Heeft iemand ervaring met het spelen van games op de pc met een DS4 controller, die me hiermee kan helpen?

Alvast bedankt.

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:06
Ik heb ervaring met mijn DS4 op mijn PC. Het werkt perfect.

Ik gebruik DS4 to XInput Wrapper. Dat is een tooltje die je PS4 als een Xbox 360 Controller herkent. Het enige nadeel is dat de in-game UI icoontjes Xbox icoontjes zullen zijn omdat de game denkt dat je met een Xbox controller speelt.

http://forums.pcsx2.net/Thread-DS4-To-XInput-Wrapper

De maker is gestopt met het doorontwikkelen, maar het is open source en er zijn mensen die het verder ontwikkelen. Ik heb zelf versie 1.3, maar ik kan die niet vinden op die pagina. De laatste versie die ik kan vinden is 1.2.2.

Je download onderin de OP van die thread 'DS4Tool 1.2.2.zip'. Het is geen installatie, dus het is handig om een map aan te maken, op bijvoorbeeld je bureaublad, en dan zet je daar de inhoud van de zip in. Ik zou ook 'XInputTest.zip' downloaden en de inhoud in dezelfde map zetten. XInputTest is een tooltje om alle knoppen en triggers op de controller te testen.

Nu ben je klaar om de controller te gebruiken.

Je sluit eerst met een USB kabel je controller op je PC aan en start dan 'ScpServer.exe'. Dat is het tooltje die zorgt dat je controller als een Xbox 360 controller herkent wordt. Als het goed is wordt je controller meteen herkent (misschien moet je nog de Xbox360 driver downloaden, dat weet ik niet meer).
Het tooltje is heel uitgebreid en je kan bijvoorbeeld de touchpad van je PS4 als touchpad om je cursor te besturen instellen. Je kan ook het motion licht op de PS4 controller veranderen (lichtsterkte en kleur).

Dat is het eigenlijk. Je kan het tooltje mooi minimaliseren naar de systeembalk en start het tooltje dus steeds op nadat je de controller hebt aangesloten.

Je kan overigens ook een bluetooth (4.0) dongeltje kopen Bluetooth en IR dongels (10-15 euro) en je PS4 draadloos verbinden.

Succes ;)

P.S. voor de mensen die een PS4 hebben: niet op de PS knop op je controller drukken als je controller niet is aangesloten, want dan gaat je PS4 aan. Gebeurt me per ongeluk wel eens |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Fleximex op 10-09-2014 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jobb
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-05 21:18
Thanks man! Het werkt!