Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraagje over de Genexis modem met ingebouwde router

Pagina: 1
Acties:

• unkind
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Hoi,

Ik heb onlangs glasvezel gekregen en de modem die een paar dagen geleden werd geplaatst is een xxxx modem waar tevens een router al is ingebouwd.

Mijn vraag is nu; is het raadzaam om de modem in bridge modus te zetten (moet via een belletje naar ISP, kan helaas niet zelf) en dan mijn eigen router bijv. de xxxx (die wou ik namelijk graag aanschaffen) erachter zetten?

Dus, heeft een eigen router erachter zetten voordelen, of misschien ook nadelen ten opzichte van de ingebouwde router van de modem zelf?

Ik hoor het graag.

Groet,
Whogivesashit :)

[ Voor 3% gewijzigd door unkind op 20-09-2014 11:15 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:56

lier

MikroTik nerd

Ja, een eigen router heeft voordelen.
Ja, een eigen router heeft nadelen.

En verder: even zoeken in dit scherm (zeker als je op bridge zoekt) geeft vast wel wat inhoudelijke resultaten.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• unkind
  • Niet online
-

[ Voor 103% gewijzigd door unkind op 20-09-2014 11:16 ]

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-11 00:29
Ik zou persoonlijk die Genexis in Bridged mode laten zetten.
Kost je 1 telefoontje naar je provider.
Daarna kun je helemaal zelf bepalen wat voor apparatuur je eraan koppelt en hoe je dit verder configureert.
Voordelen : eigen input/beheer.
Nadelen : geen

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:05
Een eigen router heeft voor meerdere gebruiksdoelen meerwaarde maar die meerwaarde is er niet voor iedere gebruiker..

Lijkt me handig dat je je wensen/eisen in kaart brengt en hier neer zet want zonder deze info ga je 1000 verschillende adviezen krijgen.

Wil je advies op draadloos gebied dan moet je dit aanvullen met: Wat voor apparaten gebruik je zoal en wat doe je met die apparaten. Hoe is het huis opgebouwd en geisoleerd etc.

[ Voor 15% gewijzigd door andy88 op 10-09-2014 20:59 ]

• unkind
  • Niet online
-

[ Voor 105% gewijzigd door unkind op 20-09-2014 11:16 ]

Pagina: 1