Om het even kort samen te vatten is mijn laptop na ruim 4 jaar trouwe dienst vanochtend overleden en heb ik een nieuwe nodig. Aangezien ik altijd erg veel plezier heb gehad van mijn vorige laptop wil ik het liefst iets wat hier zo veel mogelijk op lijkt, maar dan nieuwer en sneller van binnen natuurlijk.
Mijn vorige laptop:
Sony Vaio Z12, VPCZ12C5E (Aangeschaft mei 2010 voor circa 2200 euro)
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga de laptop met name voor mijn studie gebruiken (werktuigbouwkunde, TUDelft) een beetje rekenkracht is wel nodig. Komende tijd ga ik vooral aan de slag met matlab, solidworks en console.
Wat is je budget?
Budget is niet echt een probleem het liefst wel wat minder dan de 2200 die mijn vorige laptop koste, rond de 1500 moet goed zijn denk ik. Goedkoper is natuurlijk wel altijd een pre.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
JA! Absoluut, ik heb mijn laptop altijd bij me dus zoek echt weer iets kleins / lichts. (bijvoorbeeld 13'' en 1,5 kg)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Heb goede ervaringen met mijn Sony gehad maar ben absoluut niet merk trouw dus als er een betere optie is bij een ander merk ben ik zo om.
Wat denk ik dat goed is?
Zelf al even een beetje gezocht natuurlijk en een paar opties gevonden.
De TU Delft biedt een laptops aan via een laptop project.. De ultrabook hier lijkt een goede keuze maar heeft geen HDMI poort en die wil ik toch wel erg graag hebben.
De Sony Vaio Pro 11/13 Nadeel is dat deze volgens mij geen goede grafische kaart heeft en ik dus betwijfel of solid works hierop gaat draaien.
Dus dan bij deze mijn vraag, wat raden jullie aan?
Mijn vorige laptop:
Sony Vaio Z12, VPCZ12C5E (Aangeschaft mei 2010 voor circa 2200 euro)
- Processor: Intel i7 720 Dual core 3Ghz
- Grafisch: nVidea GT330M 1GB
- Scherm: 13,1", 1600*900
- Opslag: 2x 64GB Toshiba SSD RAID0
- RAM: 8GB DDR3
- Gewicht 1,3 Kg
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga de laptop met name voor mijn studie gebruiken (werktuigbouwkunde, TUDelft) een beetje rekenkracht is wel nodig. Komende tijd ga ik vooral aan de slag met matlab, solidworks en console.
Wat is je budget?
Budget is niet echt een probleem het liefst wel wat minder dan de 2200 die mijn vorige laptop koste, rond de 1500 moet goed zijn denk ik. Goedkoper is natuurlijk wel altijd een pre.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
JA! Absoluut, ik heb mijn laptop altijd bij me dus zoek echt weer iets kleins / lichts. (bijvoorbeeld 13'' en 1,5 kg)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Heb goede ervaringen met mijn Sony gehad maar ben absoluut niet merk trouw dus als er een betere optie is bij een ander merk ben ik zo om.
Wat denk ik dat goed is?
Zelf al even een beetje gezocht natuurlijk en een paar opties gevonden.
De TU Delft biedt een laptops aan via een laptop project.. De ultrabook hier lijkt een goede keuze maar heeft geen HDMI poort en die wil ik toch wel erg graag hebben.
De Sony Vaio Pro 11/13 Nadeel is dat deze volgens mij geen goede grafische kaart heeft en ik dus betwijfel of solid works hierop gaat draaien.
Dus dan bij deze mijn vraag, wat raden jullie aan?