• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:54
Ik heb hier een oude emachines EL1200 van mn vader staan.
Zou ik hier goed XBMC op kunnen zetten en HD materiaal mee af kunnen spelen?
Processor is een Athlon X2 Sempron 2650e, videochip is een Geforce 6150.

3TB harde schijf heb ik liggen.

Hij heeft helaas geen HDMI helaas en het DDR2 werkgeheugen ontbreekt ook.
Dat is beiden wel te regelen, maar waar vind je een USB IR ontvanger zodat ik hem met mn logitech Harmony kan bedienen? Google levert me bijzonder weinig op eigenlijk...

En, ook belangrijk... hij moet ook een beetje dienst doen als NAS. Kan ik hem gewoon zien in mn netwerk en alles naar de HDD schrijven?

Of kan ik hem beter als NAS in mn meterkast neerzetten en een mediaspeler alle content hier vandaan laten streamen?

Ik heb weinig kaas gegeten van het softwarematig alles inregelen en zoek een min-of-meer kant en klare (software) oplossing :P

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Voor ir kan je kijken naar Flirc, die ziet er erg veel belovend uit en staat sinds kort hoog op mijn verlanglijstje (vooral ook omdat er voor de Harmony een speciaal profiel beschikbaar is).

Qua specs lijkt hij mij zwaar genoeg om HD-content af te spelen. Een Geforce heeft hardwarematige video-decoding en is dus niet afhankelijk van de CPU hiervoor. Wel een nadeel is het gebrek aan HDMI. Dit is niet alleen nadelig voor het beeld (hoewel VGA en DVI prima kunnen), je mist ook de mogelijkheid om Dolby Digital of DTS geluid uit te voeren waarschijnlijk.

Qua software, kijk eens naar de vele linux-opties, zoals XBMCbuntu of OpenElec. Dan heb je ook al gelijk een goede basis om de machine als NAS in te richten, naast de functie als mediaspeler.

Realiseer je alleen wel dat een PC altijd meer stroom zal verbruiken dan een dedicated NAS of mediaspeler.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier