Hoe komt het dat de optie taak activeren weg is uit Windows 8.1? In Windows Vista had je naast de optie 'taak beëindigen' ook een de optie 'taak activeren'. Hiermee kon je vastgelopen processen die de melding 'reageert niet' geven weer worden geactiveerd en soms ook niet trouwens maar het werkte op zich wel. Hoe werkt dat nu?
Als het goed is zou deze optie er gewoon moeten zijn.

Dit is dan wel een Engelse Windows 8.1 maar misschien zou je voor de rest van de tweakers een screenshot als voorbeeld kunnen geven. Ik weet dat de optie zou moeten vermissen maar ik kan me het niet voorstellen omdat ik op google niks kan vinden over een missing run option in the task scheduler.

Dit is dan wel een Engelse Windows 8.1 maar misschien zou je voor de rest van de tweakers een screenshot als voorbeeld kunnen geven. Ik weet dat de optie zou moeten vermissen maar ik kan me het niet voorstellen omdat ik op google niks kan vinden over een missing run option in the task scheduler.
Hij bedoelt taakbeheer(Task manager) niet task scheduler.
Het komt omdat Microsoft besloten heeft dat het niet nuttig was denk ik.
Ik heb het overigens nog nooit gebruikt en werk al 7 jaar in de IT.
Je kan volgens mij net zo goed alt-tabben.
Edit: in het engels heet de knop "switch to", is ook gewoon hetzelfde als alt-tab.
Reden staat hier genoemd:
http://blogs.msdn.com/b/b...ndows-8-task-manager.aspx
Volgens de grafiek gebruikt maar 1% die knop.
En:
We know from many third-party tools (or tools like sysinternals Process Explorer) there are many things we could add to Task Manager for power users, but we knew we had to first address the mainstream users because we didn’t want to create something that would overwhelm the majority of our customers. We will of course continue to value third-party tools as they allow for specialization and unique innovation around this and many tasks. For the default view, we designed a minimalist experience that appeals to the needs of the broadest customer base and most common scenario. When you launch Task Manager for the first time in Windows 8, you see a very clean view of your running apps. We made the default view great at one thing: killing misbehaving apps. And we removed everything that did not directly support that core scenario.
Het komt omdat Microsoft besloten heeft dat het niet nuttig was denk ik.
Ik heb het overigens nog nooit gebruikt en werk al 7 jaar in de IT.
Je kan volgens mij net zo goed alt-tabben.
Edit: in het engels heet de knop "switch to", is ook gewoon hetzelfde als alt-tab.
Reden staat hier genoemd:
http://blogs.msdn.com/b/b...ndows-8-task-manager.aspx
Volgens de grafiek gebruikt maar 1% die knop.
En:
We know from many third-party tools (or tools like sysinternals Process Explorer) there are many things we could add to Task Manager for power users, but we knew we had to first address the mainstream users because we didn’t want to create something that would overwhelm the majority of our customers. We will of course continue to value third-party tools as they allow for specialization and unique innovation around this and many tasks. For the default view, we designed a minimalist experience that appeals to the needs of the broadest customer base and most common scenario. When you launch Task Manager for the first time in Windows 8, you see a very clean view of your running apps. We made the default view great at one thing: killing misbehaving apps. And we removed everything that did not directly support that core scenario.
[ Voor 68% gewijzigd door Bazvv op 10-09-2014 16:01 ]
Misschien is mijn uitleg niet duidelijk genoeg. Het gaat om een functie waarmee vastgelopen processen weer kunnen worden geactiveerd. Bijvoorbeeld Firefox loopt vast, geen beweging meer in te krijgen. Je kan dan naar Taakbeheer gaan en via daar het proces activeren. Dat werkt vaak, maar soms ook niet. Bij W8.1 kun je enkel het proces beëindigen.
Mijn ervaring was altijd dat als een vastgelopen proces zich niet herstelt na 20 a 30 sec, dat taak activeren ook niet werkte. Ik denk dat ze het weggehaald hebben omdat het eigenlijk al automatisch gebeurt.
Het is ook geen functie om vastgelopen processen te activeren. Dat heb je gewoon verkeerd begrepen.
Het is gewoon hetzelfde als alt+tabben naar een applicatie.
Je haalt de applicatie naar de voorgrond.
En in het engels heet het dus ook "Switch to" en niet activate.
[ Voor 34% gewijzigd door Bazvv op 10-09-2014 18:22 ]
Nou in dat geval zit het er gewoon nog in, klik op programma uitbreiden, daarna op activeren.Bazvv schreef op woensdag 10 september 2014 @ 18:16:
Het is ook geen functie om vastgelopen processen te activeren. Dat heb je gewoon verkeerd begrepen.
Dit dus:Soldaatje schreef op woensdag 10 september 2014 @ 18:19:
[...]
Nou in dat geval zit het er gewoon nog in, klik op programma uitbreiden, daarna op activeren.

Je hebt gelijk zie het nu pas. Ik kijk eigenlijk altijd bij Details waarbij de oude layout wordt gebruikt
.
Edit: Je moet echt op pijltje uitklappen klikken het op het proces daaronder klikken om de optie activeren te krijgen
. Vreemd dat je op drie manieren het proces kunt zien en opties krijgt, maar slechts op een manier de taak kunt activeren.
Edit: Je moet echt op pijltje uitklappen klikken het op het proces daaronder klikken om de optie activeren te krijgen
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2014 15:18 ]
Pagina: 1