Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Grote linkshandige muis gezocht (opvolger Logitech MX610)

Pagina: 1
Acties:

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
Gebruik al jaren een Logitech (linkshandige versie) MX610. Tot volle tevredenheid, maar inmiddels begint m'n tweede exemplaar ook al slijtageverschijnselen te vertonen.
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1220264957.jpg
De glidepads zijn bijna weggesleten (al eens keertje vervangen) en het rubberachtige materiaal (waardoor je 'm juist zo goed kunt vasthouden) is aan het wegslijten.

Nu dacht ik dat het niet zo moeilijk moest zijn om hier een opvolger voor te vinden. :S

Wat ik zoek?
-een linkshandige muis
-draadloos
-groot model (a la de Logitech MX610, die is namelijk prima geschikt voor mijn maat handen). Dus niet zo'n priegeldingetje.
-stevig en degelijk. Liefst met rubberized grip (maar dan niet binnen een paar maanden al weggesleten)
-geen overbodige knopjes, tierlantijnen, flikkerLEDjes of whatever. Een linker/rechtermuisknop + scrollwieltje is voldoende. Geen fancy drivers of macro geneuzel of whatever.
-liefst werkend op een simpel AA/AAA batterijtje (of oplaadbaar AA/AAAtje). GEEN oplaadstation waarvoor je weer een extra stopcontact of USB poort nodig zou hebben.
-M.a.w. een basic, linkshandige, grote, degelijke, simpele muis. :)

Zoeken, zoeken, zoeken, maar tot nu toe niet gevonden.
Wie heeft er nog suggesties?

BTW: ook zo'n domper uit de pricewatch alhier. Als je een linkshandige muis aanvinkt, dan toont 'ie je geen specifieke linkshandige muizen, maar gewoon symmetrische modellen... m.a.w. werkt niet echt zoals het zou moeten... :'(

[ Voor 10% gewijzigd door ehtweak op 11-09-2014 19:26 ]

Mooie Plaatjes   

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
:? Niemand die specifiek een linkshandige muis gebruikt?

Mooie Plaatjes   

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
De MX610 is een rechtshandige muis ik zie net op een plaatje in google dat er ook een linkshandige versie is, ik moet toegeven dat ik nog nooit een linkshandige muis tegengekomen ben.

[ Voor 27% gewijzigd door revertive op 11-09-2014 19:03 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Werkelijk linkshandige muizen zijn eenvoudig gezegd zeldzaam... ze zijn of rechtshandig of symmetrisch. Tik het maar eens in google... eigenlijk komen er maar twee recente muizen naar voren, de Logitech die je nu hebt en blijkbaar is er ook een linkshandige versie van de Razer Deathadder... daar houdt het volgens mij op, of je moet eens gaan neuzen in ergoshops, die hebben vaak wel heel bijzondere modellen muizen e.d. alleen betaal je de hoofdprijs.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
Is toch eigenlijk vreemd?
Ca. 10-15% van alle mensen is linkshandig. Daarvan 10% meer mannen dan vrouwen.

Ik schrijf rechtshandig, maar muis linkshandig, da's ook een stuk prettiger qua RSI-achtige toestanden. Paar jaar geleden waren er diverse modellen linkshandige gevormde muizen, waaronder de MX610 (echt een prima model). Maar anno nu, zijn ze er gewoon niet meer... :'(

Vooral al die mini modelletjes, daar krijg je pas echt kramp van in je vingers/hand.

Hmmm, ook zo jammer dat een muismodel vaak niet te proberen valt, je moet maar vertrouwen op de plaatjes die je ziet.

En dat Razer model heeft weer een kabel (en andere tierlantijnen), dat wil ik juist niet.

[ Voor 7% gewijzigd door ehtweak op 12-09-2014 08:10 ]

Mooie Plaatjes   

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
Na veel wikken en wegen een SteelSeries Sensei Wireless besteld. :/
Via een Warehouse Deal van Amazon.de kon ik deze te pakken krijgen voor minder dan 100 euro. :9

Afbeeldingslocatie: http://images.bit-tech.net/news_images/2014/01/steelseries-sensei-wireless-announced/article_img.jpg

Over een paar dagen moet 'ie binnen komen. Dan zal ik ff laten weten hoe eea bevalt in vergelijking met de oude(re) Logitech MX610 (linkshandig)

Mooie Plaatjes   

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Toch een symmetrische geworden dus... mooie muis dat wel, of ik blij zou zijn met zo'n 'charge pad' op mijn bureau is weer wat anders. Pittige prijs ook voor een muis... zelfs voor iets minder dan 100. :) Wel een geheel ander kaliber muis dan die MX610, dat zal sowieso wel even wennen worden denk ik. Ben benieuwd of het bevalt, tis volgens mij best een flinke overstap.

Veel plezier ermee :)

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
De charge pad staat inmiddels op m'n bureau. Idd, is vrij fors, maar oogt en voelt heel degelijk aan. Gewoon een zwaar en massief ding.

De muis zelf was ik al na 10 minuten aan gewend. Qua handgrootte vrij wel gelijk aan de MX610, alleen een klein beetje minder hoog, m.a.w. iets minder zo'n voorgevormde bolling aan de binnenkant van je hand.
De acceleratieparameters zijn ideaal :Y qua instelbaarheid; zo scroll je idd snel van links naar rechts over dubbele beeldschermen en 'rem' je ook weer op tijd af voor precieze klikacties.

De Sensei Wireless heeft wat minder massa dan de MX610 (maar daar had ik 2 x AA NiMH accu's inzitten). Moet wel nog ff wennen aan het scrolwieltje, dat moet je duidelijk wat steviger bedienen dan bij de Logitech. Of dat was in de loop d'r jaren (te) soepel gaan lopen, dat kan ook...

Al met al, een goede vervanger. De symmetrie is gelukkig zodanig dat het gebruik met de linkerhand goed te doen is. Na een dagje muizen, nog geen kramp oid.

Nu nog afwachten of 'ie ook zo lang meegaat als die MX610. _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door ehtweak op 09-10-2014 21:36 ]

Mooie Plaatjes   

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik schrijf ook links maar muis rechts, geen problemen mee. Kan ook links muizen, maar rechts gaat sneller. Trackpads dan wel weer links... Trackballs alleen maar rechts.

Lijkt allemaal gewoon een kwestie van goed trainen zijn. Als je kramp krijgt of RSI achtige verschijnselen moet je iets beter trainen. Dus echt goed actief je hand, pols en arm in de juiste positie houden tot dat het onbewust goed gaat.

Rechts leren muizen is makkelijker dan constant links zoeken en 'anders' zijn dan wat de markt aanbiedt. Dat werkt natuurlijk niet voor alles, ik kan ook rechts schrijven, maar dat gaat een stuk minder snel dan links... zal ook wel een kwestie van oefening zijn.

Anyway, als je met een symmetrische muis uit de voeten kunt is het natuurlijk allemaal prima ;-) als je er maar lekker mee kan werken.
Pagina: 1