• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-06 10:03
Korte vraag, ben gistermiddag aan de slag gegaan om de iOS 8 beta 5 te installeren. Lang verhaal kort: ik wil nu weer terug naar 7 en wachten tot 17 september.

Op de een of andere manier vind ik nergens mijn backup weer terug, die van 17:31 tenminste. Hoe lang wordt zo'n backup bewaard? Er staan wel allerlei backups van na die tijd (omdat ik toen constant bezig ben geweest met mijn telefoon, maar daar staat mijn oude configuratie niet meer in).

Ik mis vooral mijn apps en instellingen..

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heb je die backup gemaakt na het installeren van IOS8? Want iOS8 backups kan je niet restoren op iOS7!

Owner of DBIT Consultancy

• KaiseRRuby
Nee, ervoor. Om 17:31 een backup met alle goede instellingen.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
KaiseRRuby schreef op woensdag 10 september 2014 @ 12:33:
Nee, ervoor. Om 17:31 een backup met alle goede instellingen.
De backups blijven staan tot de ruimte op is en dan verwijdert hij de oudste.

Owner of DBIT Consultancy

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hoeveel backups (en hoe groot) heb je na de update naar IOS8 gemaakt? Lijkt me relevant...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• KaiseRRuby
Veel. Zeker een stuk of 10, de grootte weet ik niet. Mijn laatste backup is die van 22:15. Toen heb ik dus de backup van 17:31 nog eens terug gezet. Maar die backup zelf zie ik niet. En in de backup van 22:15 staan mijn apps etc niet..

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Windows of Mac? Zoek de locatie van je backups even op: http://support.apple.com/kb/HT4946

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Aangezien de GM gisteren is gereleased kun je misschien beter naar die updaten. Dat is dezelfde versie als die op de 17e uit komt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• KaiseRRuby
Ook daar staat helaas alleen die van 22:15 tussen van gisteravond. Niet meer die van 17:31.

• Mick1990
  • Niet online
Hoeveel mapjes staan er in die backup locatie? Ik herinner mij vaag dat je maar maximaal 8 of 10 backups per device kan bewaren. Ben toch bang dat de backup van 17:32 verdwenen is.

Heb je geen Mac met Time Machine toevallig? Of een iCloud-backup?

• KaiseRRuby
Ik heb wel een Mac, maar inderdaad van beide geen backup.

Het rare is dat icloud wel al die apps ziet als gedownload. Maar ik kan nergens een backup vinden adhv waarvan ik die apps kan herstellen.

Balen, ik ben bang dat ik alles gewoon opnieuw moet gaan downloaden.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Apps herstellen gaat toch nooit middels backup? Als in: op het moment van backup restore start hij gewoon met het downloaden van alle apps uit de app store. Of begrijp ik je nu verkeerd?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• KaiseRRuby
Ik denk dat ik in de haast een cruciaal onderdeel over het hoofd heb gezien. Dat is deze:

Draai op de Mac Yosemite met iTunes beta 12. Ben ook ontwikkelaar voor de iPhone dus kan de beta gewoon downloaden.

Dat besloot ik gisteren te doen om 17:31. Ik maakte een backup in iTunes, herstelde mijn iPhone als nieuwe iPhone en BAM. Bij het opnieuw opstarten van de telefoon crashte iTunes constant. Dus mijn telefoon was in DFU zonder enige mogelijkheid tot herstel.

Na heel veel zoeken en proberen (via een oude XP bak tot aan VMware op de MacBook) kreeg ik het idee dat het wel eens aan iTunes 12 kon liggen. Maar ja, tijdsnood en andere dingen te doen dus ik hing mijn iPhone aan de Windows laptop van mijn vriendin en kon daar een herstel uitvoeren. Toen hing ik hem weer aan mijn Mac en ik kon daar de backup van 17:31 restoren.

So far, so good. Toen had ik eigenlijk het idee moeten hebben van: niks meer aan doen, laten zo, dat gaat niet goed.

Uiteraard had ik dat niet. Ik zag dat ik beta 4 had en niet beta 5 dus ik dacht, misschien ligt het daar aan. Ik heb ook niet via de Check voor update geinstalleerd maar via de restore functie dus daar leken mij fouten te kunnen zitten.

Vanochtend besloot ik daarom nogmaals de beta te installeren en ik draaide toen weer een backup. Die van vanmorgen 09:58 (later bleken daar totaal geen apps in te zitten).

Enfin: exact hetzelfde verhaal. Onderzoek op internet bracht me eindelijk bij een oplossing, iTunes 12 is inderdaad de veroorzaker van het probleem. De oplossing was op iTunes 11 weer er op te zetten, maar die zorgt voor problemen met de library, die is te nieuw voor 11, dus die moest eraf.

Via AppZapper iTunes 12 verwijderd (die verwijdert alles wat er bij hoort) en iTunes 11 aan de praat gekregen. Toen kreeg ik zonder problemen iOS 8 beta 5 erop, maar ja, toen had ik het synchronisatie probleem.

Nu ik eindelijk even rustig nadenk snap ik wat het is. Ik heb ook die library's verwijderd van de oude bibliotheek, me niet realiserend dat in zo'n bibliotheek natuurlijk ook de apps staan.

Het grappige is dat alle bestanden van iTunes nog in mijn prullenbak staan, inclusief de apps. Maar hoe krijg ik dat in vredesnaam terug?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Orion84 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 17:10:
Als in: op het moment van backup restore start hij gewoon met het downloaden van alle apps uit de app store.
Moet je wel een backup hebben die je kunt restoren ;) En die heeft 'ie dus niet.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• KaiseRRuby
RobIII schreef op woensdag 10 september 2014 @ 17:21:
[...]

Moet je wel een backup hebben die je kunt restoren ;) En die heeft 'ie dus niet.
Ja, dat dacht ik dus ook.

Maar nu snap ik waar het probleem zit, die backup is er wel maar die library heb ik verwijderd.

Wat stom dat ik daar nooit over na heb gedacht..

• Mick1990
  • Niet online
Kun je misschien een overzicht (of screenshot) geven van de verwijderde bestanden van iTunes die nog in je prullenbak staan? Is het gewoon de volledige iTunes folder met daarin:

- Album Artwork
- Itunes Library.itl
- iTunes Media

etc?

• KaiseRRuby
Ja, het lijkt gewoon de volledige iTunes folder van de Mac te zijn. Dus de pakketinhoud. Maar ook extra onderdelen zo lijkt het, bijvoorbeeld. itdb bestanden, com.apple.... bestanden/map. Ook mapjes getiteld Recovered files.

Te veel om een screenshot te maken eigenlijk.

• Mick1990
  • Niet online
Hmm, maak iig van die folder eerst even een backup ;). Wat je kunt proberen is die map op het bureaublad zetten. Daarna iTunes volledig even afsluiten en opstarten met de alt toets ingedrukt. Je kunt dan een iTunes bibliotheek kiezen en zal dan in de folder op je bureaublad moeten zoeken naar het bestandje iTunes library.itl. Als het goed is heb je dan iig weer je oude iTunes bibliotheek terug. Of je daarmee ook je backups terug krijgt eigenlijk geen idee, want die staan normaal gesproken in die backup folder.

Misschien dat er tussen die bestanden ook ergens zo'n map staat met random naam, net zoals die mapjes in de backup folder. In dat geval die even kopieëren naar die backup folder. Ben benieuwd!

[ Voor 15% gewijzigd door Mick1990 op 10-09-2014 18:43 ]

• KaiseRRuby
Dat klopt helemaal. De apps staan nu weer in mijn bibliotheek, morgen ga ik synchroniseren met mijn iPhone, kijken of de apps terug komen. Ben mijn kabel vergeten.. :(

Hartstikke bedankt!

• KaiseRRuby
Het werkt! Hij is enkel nog de indeling vergeten, maar soit. Dat is het minste van de problemen..

Dank voor jullie hulp!
Pagina: 1