• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-01 11:21
Door de kabels het bos niet meer zien, dat is de situatie waar ik me nu in bevindt. Ik vermoed dat ik het mezelf knap lastig heb gemaakt.

Omdat plaatjes, hopelijk ook in dit geval, meer zeggen dan woorden; een situatieschets, zie hieronder.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/ru6wxw.jpg

De situatie is als volgt;
In ons huis komt de CAT hoofdaansluiting in de woonkamer binnen (A) (kortste weg vanuit de straatkant). Nu heb ik alvorens het leggen van onze tegenvloer, een CAT kabel onder de vloer gelegd naar de meterkast (van A naar B ). Deze kabel heeft aan de hoofdaansluiting een gewoon koppelstuk welke ik in de hoofdaansluiting steek.

In de meterkast heb ik een wandcontactdoos gemaakt. Vanuit de meterkast loopt ook weer een kabel naar TV 1 (D). In onze aanbouw staat ook nog een televisie, welke de vorige bewoners met een kabel naar de hoofdaansluiting hebben gebracht. Omdat bij TV 2 mijn NAS, PS4 en raspberry PI staan heb ik het modem en router op aansluiting C aangesloten, hoe directer, hoe beter.

De rode kabel in de tekening gaat via de dekvloer naar boven, waar we nog een TV (beamer) hebben hangen.

Het probleem is als volgt, TV1 en beamer boven storen, dat is niet zo gek denk ik, want het is aan elkaar geknoopt en veel kwaliteitsverlies. Toen kwam ik met het idee om een versterker achter de hoofdaansluiting neer te zetten en daarop alles aan te sluiten, daarmee heb ik ook meteen voldoende aansluitingen om alles in 1 keer van signaal te voorzien.

Helaas werkte het Ziggo modem niet achter de versterker. Ik had nog een antenne splitter liggen, daarmee heb ik het modem (aansluiting C dus) op de splitter aangesloten en de versterker op de andere uitgang. Maar ook hier had ik geen succes. De TV's stoorde alleen nog maar erger.

Wat ik concreet nodig heb ik is om bij de hoofdaansluiting een degelijke aansluiting te maken zodat ik alle kabels daar tegelijk van een sterk signaal kan voorzien. Is een versterker dan de enige optie? Of zie ik nog wat over het hoofd?

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-02 09:44

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik heb iets soortgelijks, alleen dan van UPC. De officiele aansluiting is volgens mij:

- Bij A het modem
- Vanaf modem TV kabel naar versterker (officiele, van UPC)
- Vanaf versterker kabels naar overige apparatuur

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:37
Ik zou in jouw geval een retourgeschikte versterker pakken zoals de Tratec FRA752. Maak gebruik van deugdelijk aansluitmateriaal, zoals Hirschmann KOKWI3 en KOSWI3 pluggen op je eindapparatuur.

Je kan dan gewoon je modem op de aansluiting met de meeste versterking zetten. In 99% van de gevallen werkt dat gewoon prima.

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-01 11:21
tha_bulldog schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:26:
Ik zou in jouw geval een retourgeschikte versterker pakken zoals de Tratec FRA752. Maak gebruik van deugdelijk aansluitmateriaal, zoals Hirschmann KOKWI3 en KOSWI3 pluggen op je eindapparatuur.

Je kan dan gewoon je modem op de aansluiting met de meeste versterking zetten. In 99% van de gevallen werkt dat gewoon prima.
De aansluitingen zijn al van Hirschmann, dus dat moet goed zitten. Zo'n Tratec versterker heb ik ooit eens bij mijn interactieve TV van Ziggo gehad. Ik zal eens kijken of ik die nog heb. Thanks voor de tip!