Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Laptop defect, boot niet

Pagina: 1
Acties:

• TweakingRens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-10 18:43
Mijn probleem wordt denk ik het best beschreven door dit filmpje dat ik gemaakt heb:
http://youtu.be/oNl3wc1yi6Y
Het scherm heb ik niet goed laten zien, maar daar gebeurt letterlijk niks op.

Het gaat mij hier vooral om de vraag: hoe groot is de kans dat het probleem van de CPU komt.
Ik heb deze namelijk zelf gekocht, en als het probleem hier vandaan komt kost het me €55 + 21% btw en €20 + 21% btw verzendkosten.
(Zo niet kost het me maar €12 + kosten aangetekend pakket, €8 of zo).

Much appreciaties!

Edit:
Sorry voor de magere info.
Laptop model is Clevo W230SS met GTX860M.
Zelf gekocht (laptop plus is overpriced :p):
CPU is i5-4200M (dus wel compatibel), verder een Samsung 840 EVO en 8gb crucial RAM (zal modelnr. vermelden zodra ik thuis ben)

[ Voor 19% gewijzigd door TweakingRens op 10-09-2014 12:29 ]

Wat grappig! Niet grappig van 'ha-ha', maar meer van 'Goh wat interessant' soort van grappig.

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

Laptop defect, boot niet. Kun je in ieder geval nog varen :+

Kan het filmpje niet bekijken, maar direct naar de CPU springen lijkt me vrij snel, vooral omdat in alle reparaties die ik(in een half jaar stage op een technische dienst) heb gedaan lijkt de CPU me onwaarschijnlijk.

Hoe kom je aan het idee dat het de processor zou zijn? edit: O wacht, je heb een nieuwe proc gekocht en nu doet hij het niet mee?, ja dan zou je een doa kunnen hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door garriej op 10-09-2014 11:57 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:34
Een CPU los gekocht voor je laptop... Weet je zeker dat die CPU compatible is met het met moederbord?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Misschien is het vermelden van die cpu wel handig...

• Electric Brainz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 18:59
Merk laptop en type nummer zou ook wel fijn zijn...

• THEMAN!!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-11 13:11
Het lijkt op een HP, maar helaas lees ik té mager info over de laptop en wat je allemaal heb gedaan qua aanpassingen/upgrades.

Heb je geprobeerd om zonder RAM te laten opstarten?
Heb je geprobeerd om op een externe scherm aan te sluiten? Zo ja, zie je daar wat?
Heb je je BIOS "hard" gereset door het batterijtje eruit te halen (natuurlijk ook de laptopaccu eraf!)
Sinds wanneer doet hij dit?

[ Voor 3% gewijzigd door THEMAN!! op 10-09-2014 12:05 ]

• TweakingRens
@theman
Ja, boot geprobeerd met 1 stick ram en ook werkend ram uit m'n werk laptop getrokken, zelfde probleem.
SSD ook vervangen (hoewel hij wel 100% werkt) door een werkende HDD, idem dito.
BIOS hard reset ook geprobeerd, niks.
Extern scherm doet exact hetzelfde; geen signaal.

Wat grappig! Niet grappig van 'ha-ha', maar meer van 'Goh wat interessant' soort van grappig.

• THEMAN!!
Dan denk ik dat het aan 3 dingen kunnen liggen. Er kunnen mensen zijn die hier niet mee eens kunnen zijn, maargoed.. :P

1: Processor is niet compatible met de microcode in de BIOS of mogelijk doa zoals garriej het zegt.
2: Moederbord is kapot
3: Videokaart is stuk. Bij HP's (I know, het is GEEN HP) heb ik dit ervaren met de DV4 t/m DV9 series dat wanneer de videokaart kapot is gegaan, dan gaan de fan(s) op 100% draaien en geen activity.

Heb je je BIOS al geupdatet?
Zie je caps/num/scroll lock blinken? Zo ja, dan kan je even kijken naar de "blink codes" op de website van de fabrikant.

[ Voor 4% gewijzigd door THEMAN!! op 10-09-2014 12:48 ]

• TweakingRens
Ohja: HDD start ook niet (als in: draait niet)
HDD activity led doet ook 0,00

• THEMAN!!
Dan is het naar mijn gevoel en ervaring meer een moederbord probleem. Want hij start niet op (geen beeld en geen spin-up van de hdd) en de fan op 100%.

Kan je ergens via ebay of de fabrikant een nieuwe/replacement krijgen?

• TweakingRens
Van de fabrikant kan ik gewoon garantie krijgen, dus dan zak ik hem maar opsturen :)

• THEMAN!!
Doen! Veel succes!
Pagina: 1