iPhone 6 uit US

Pagina: 1
Acties:
  • 4.884 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik ga in de herfstvakantie naar New York en daar zou ik graag de nieuwe iPhone 6 kopen. Ik weet alleen niet of de telefoon wel in Nederland 4G heeft. Er zijn twee modellen waarvan op de Apple site de LTE banden staan. Ook weet ik niet precies of de Amerikaanse, de eerst genoemde op de site, dus wel zou werken en of ik deze dus kan kopen daar en hier gebruiken. Zouden jullie mij hierbij kunnen helpen?

Mvg

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
In de Herfst vakantie daar een iPhone bemachtigen lijkt me een kansloze missie.
Als de Apple store ze dan al los verkoopt zal de wachtlijst enorm zijn.

Let er daarbij ook even op dat een Amerikaanse iPhone hier geen garantie hoeft te hebben.

Er is een import topic trouwens, daar is dit allemaal al eens besproken.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Doe eens wat moeite, vaak genoeg voorbij gekomen en genoeg informatie op het internet over te vinden

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwi159
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 18:45
Om toch nog even je vraag te beantwoorden. Ja, de nieuwe iPhone is een 'worldphone' en zal het Nederlandse 4G netwerk ondersteunen (de 5s doet dat al). Apple geeft ook wereldwijde garantie op zijn producten. Je kan gewoon een Apple Store ergens in de wereld binnen stappen en je iPhone of MacBook inleveren voor reparatie.

Edit: Er zijn inderdaad wel verschillende typenummers voor de iPhones. Je zal zelf een moeten checken of de Amerikaanse in Nederland werkt. Althans welke versie je daar moet kopen. https://www.apple.com/nl/iphone-5s/specs/ Je moet de GSM versie hebben. Ik heb een Nederlandse iPhone 5s, modelnummer A1457 en ondersteunt dezelfde banden als de A1533 (GSM) versie. Vegelijk het even met de tech specs van de iPhone 6 hier: https://www.apple.com/nl/iphone-6/specs/

[ Voor 43% gewijzigd door Verwi159 op 14-09-2014 11:52 . Reden: 4G ondersteuning ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:15
Dat is niet helemaal waar Verwi159. Ze geven wereldwijde garantie, maar ze zullen je Amerikaanse iPhone niet zomaar repareren in Amsterdam. Genoeg mensen die dat hebben meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwi159
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 18:45
Serieus Safaci? Dacht dat dat ook gewoon op de Apple site werd vermeld. Als je je Apple product direct bij de Apple Store koopt zou het niet uit moeten maken. Kan ook niks specifieks vinden in de garantievoorwaarden: http://www.apple.com/legal/warranty/

Via de link kan je de garantie per land checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
Alsnog zou ik het niet doen, de US iPhone 6 heeft geen Europese 4G band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubentju
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:48
https://discussions.apple.com/message/26582827

Apple geeft helaas geen internationale garantie op de iPhone, wel op alle macbooks trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 10:26
Mizgala28 schreef op zondag 14 september 2014 @ 12:44:
Alsnog zou ik het niet doen, de US iPhone 6 heeft geen Europese 4G band.
Waar staat dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Hier een behulpzaam topic voor dit draadje, eindelijk, want er zijn veel vragen over dit onderwerp zonder dat er feitelijk juiste onderbouwde antwoorden komen:
https://discussions.apple...6526187?start=15&tstart=0

en de iphone 6 (usa) heeft dus wel degelijk wereldwijde garantie, door apple zelf bevestigd in bovenstaande link.

huidige G4 ondersteuning in, jawel, Europa
http://www.apple.com/iphone/LTE/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
Ik heb een amerikaanse 5S (A1533) en die werkt prima hier, ook gewoon op (KPN) 4G.
Nu wil ik ook een 6 halen in Amerika bij een Apple Store.

Ik neem toch aan als ik daar weer gewoon vraag om een ge-unlockte GSM versie van de 6, dat deze ook weer feilloos werkt hier in NL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:07
Om even in te haken op de garantie; die heb je wereldwijd voor het eerste jaar na aankoop. 2e jaar krijg je alleen in Nederland garantie als je hem binnen de EU hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

hdtracer schreef op maandag 15 september 2014 @ 11:33:
Om even in te haken op de garantie; die heb je wereldwijd voor het eerste jaar na aankoop.
Nope. Dat geldt voor veel producten van Apple (met name portables) maar niet voor iPhones.

De garantie zoals omschreven voor de VS:
IMPORTANT RESTRICTION FOR iPHONE AND iPAD SERVICE.
Apple may restrict warranty service for iPhone and iPad to the country where Apple or its Authorized Distributors originally sold the device.
en voor Nederland:
BELANGRIJKE BEPERKING VOOR iPHONE- EN iPAD-SERVICE.
Apple kan de dienst voor de iPad en iPhone beperken tot het gebied van de EER en Zwitserland. Service van iPhone- of iPad-producten mag uitsluitend worden verricht door Apple of een AASP.

[ Voor 53% gewijzigd door CyBeR op 15-09-2014 11:39 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
CyBeR schreef op maandag 15 september 2014 @ 11:35:
[...]
Nope. Dat geldt voor veel producten van Apple (met name portables) maar niet voor iPhones.
quote live chat met Apple:

"Poppy Sep 12, 2014 3:17 PM
Re: iPhone 6 Contract Free/T-Mobile?
in response to Gavin1986Xd I also Live Chatted with Apple here in the UK today and asked them the following questions:

- If I buy an iPhone 6 in the US will it work with my current O2 sim card?

- Yes but I probably won't be able to get 4G coverage

- Is the warranty international as it is for Macs etc.

- Yes, absolutely. There are restrictions on Applecare+ but the warranty is international.

I actually took a screenshot of the chat window so if I ever have a problem with the phone I'm hoping to buy I can take it into an Apple store here and prove what I was told! Hope this helps"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Kan wel zo zijn maar dat is niet wat in de garantieomschrijving staat, en als je even door 't importtopic kijkt zie je dat mensen daar al eerder problemen mee gehad hebben. De Apple Store hier gaat geen garantie geven op een iPhone die in de VS is gekocht en vice versa.

Of je dat risico neemt moet je verder zelf overwegen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

We hebben al een mooi topic over het importeren van een iPhone. Nog een topic over dit onderwerp is wat teveel van het goede, dus deze gaat op slot. Graag verder in [iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.