• royced
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-07 18:46
Ik weet niet of dit de goede forum hiervoor is, maar ik heb een Be Quiet! Pure power L8 630W psu, en daarvan ben ik opzoek naar een 8 PIN to 6 PIN PCI-E kabel, gesleeved. (Niet een extender) Heb op internet gezocht, maar ik kan alleen extenders vinden. Me GFX kaart is de Asus GeForce GTX 660 Ti, die heeft 2x 6 pin PCI-E kabels nodig. Iemand nog suggesties waar ik die het beste kan bestellen? Of of die uberhaupt wel bestaan? Nu heb ik een 8pin-6+2, maar dan bungelt die 2 overige een beetje los. Ziet er niet echt heel mooi uit.

Alvast bedankt _/-\o_

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:06

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Dan knip je die 2 overgebleven aders toch gewoon af? (of als je het netjes wilt doen, haal je de pin uit de stekker en soldeer je het los.)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• royced
Dat kan ik doen ja, maar dan moet ik zelf ook nog sleeven. Eerlijk gezegt heb ik daar geen tijd voor, dus zoek ik gewoon een set die al kant en klaar is.

• TStick
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-08 14:31
Enjoy:

http://www.aliexpress.com...BLE/907279_211854043.html

Wel wat langer wachten als gebruikelijk, spul moet uit China komen.

De kwaliteit is misschien niet zo geweldig als de huisvlijt van sommige zelf-sleevers hier, maar zeker acceptabel. Ik ontving mijn kabeltje pas geleden:

Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/2e4j728.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door TStick op 10-09-2014 12:22 ]

"Homo Sapiens non urinat in ventum"

• royced
TStick schreef op woensdag 10 september 2014 @ 12:17:
Enjoy:

http://www.aliexpress.com...BLE/907279_211854043.html

Wel wat langer wachten als gebruikelijk, spul moet uit China komen.

De kwaliteit is misschien niet zo geweldig als de huisvlijt van sommige zelf-sleevers hier, maar zeker acceptabel. Ik ontving mijn kabeltje pas geleden:

[afbeelding]
En hoelang duurde het voordat ze binnen waren?

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:48
Dat kan soms wel tot een week of 6 duren uit China. Meestal heb ik spullen uit China in 2-3 weken.

• royced
Ik ben dus nog even aan het kijken op andere sites, daar heb ik bijvoorbeeld dit gevonden:
http://www.frozencpu.com/...reen.html?tl=g11c413s1215

Alleen dat is een 6-6 pin, maar mijn PSU PCI-E is 8 pin, maar nergens kan ik een 8-6 pin vinden, ook wil ik daar voor geen extenders, want mijn PSU is deels modulair. En als ik er een zie, dan zijn die 8 pins vierkant. Maar die moeten recht zijn, beetje zoals een 24pin te vergelijken maar dan 8.
http://imgur.com/qzObLZS

EDIT: Fototje erbij van me voeding.

[ Voor 5% gewijzigd door royced op 10-09-2014 15:33 ]

• royced
Ik heb net even goed gekeken, en het blijkt dat mijn PSU kabels 5 pin moeten zijn ipv 8.. Geen idee hoe ik op 8 kwam, sorry. Maar dus ben ik op zoek naar een platte 5 pin kabel naar een 6.

EDIT: Dit was me Sata kabel.......... ik ben niet helemaal wakker geloof ik, sorry voor dubbel post trouwens.

[ Voor 23% gewijzigd door royced op 10-09-2014 16:10 ]

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-10 16:56
Ik snap je probleem niet helemaal, als je 't stekkertje eraf knipt, dan is je kabel toch nog steeds gesleeved?

• royced
Ik bedoel individueel gesleeved, dat zijn ze niet. Ik moet mijn PCI-E zelf sleeven dan.

Verwijderd

Veel PSU hebben verschillende pinouts, je gaat geen 8 naar 6 PCI-e kabel bij een of andere chinees kunnen kopen tenzij ze speciaal voor die PSU zijn gemaakt of ze de juiste pinout hebben.
Ik denk dat als je een foto'tje stuurt van de kabel die in de PSU gaat, beide kanten zodat de pinout dus te zien is, dat je een tweaker hier wel zo gek krijgt er een custom te maken tegen een vergoeding.

Je kan trouwens ipv 8 --> 6 ook gewoon 6 --> 6 doen ;)

• royced
Dus ik kan gewoon een 6 PIN in mijn psu doen? Ookal is die slot 8 pin? Dat maakt geen zak uit? Ook geen power loss ofzo daarmee?

Verwijderd

royced schreef op woensdag 10 september 2014 @ 17:44:
Dus ik kan gewoon een 6 PIN in mijn psu doen? Ookal is die slot 8 pin? Dat maakt geen zak uit? Ook geen power loss ofzo daarmee?
Dat maakt absoluut geen zak uit, zolang de pinout van de 6-pin PCI-e kabel klopt aan de pinout van de PSU z'n port.
Edit: En je 'm er uiteraard op de juiste manier insteekt :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2014 18:37 ]

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:06

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 17:32:
Veel PSU hebben verschillende pinouts, je gaat geen 8 naar 6 PCI-e kabel bij een of andere chinees kunnen kopen tenzij ze speciaal voor die PSU zijn gemaakt of ze de juiste pinout hebben.
Dit is dus precies waarom ts wel een extender zou moeten/kunnen gebruiken. Als je de ruimte hebt om kabels te verbergen is dat een goeie oplossing en anders idd custom laten doen :)

Uiteindelijk maakt het weinig uit waar de voeding vandaan komt, zolang de videokaart maar 12v en 0v op de juiste pinnen krijgt. Als je de pinout van de voeding weet is het een stuk makkelijker.

[ Voor 30% gewijzigd door Meelobee op 10-09-2014 21:25 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik gebruik voor alle moederbord voedingskabels en voor de videokaarten extenders. Als je door het window kijkt kan je nergens zien dat het extenders zijn, hoewel dit natuurlijk wel van je window afhangt. Op deze manier was ik voor 3 tientjes klaar. Tuurlijk is vanaf de voeding mooier maar persoonlijk heb ik niet veel zin om er uren aan te moeten werken voor iets wat je niet kan zien.

Verwijderd

Meelobee schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:21:
[...]

Dit is dus precies waarom ts wel een extender zou moeten/kunnen gebruiken. Als je de ruimte hebt om kabels te verbergen is dat een goeie oplossing en anders idd custom laten doen :)
Ik snap wat je bedoelt, maar TS gaf aan geen extender te willen gebruiken. Mogelijk omdat het niet netjes weg te werken is ivm grootte window ofzo, dus lijkt custom me in zijn geval de beste optie. :Y
Meelobee schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:21:
[...]
Uiteindelijk maakt het weinig uit waar de voeding vandaan komt, zolang de videokaart maar 12v en 0v op de juiste pinnen krijgt. Als je de pinout van de voeding weet is het een stuk makkelijker.
Ik had het erover dat de standaard extender uit china, of welk land dan ook, niet werkt direct in je PSU omdat de 12v en ground dan dus juist niet kloppen >.<

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2014 12:46 ]

• TStick
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-08 14:31
royced schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:15:
[...]

En hoelang duurde het voordat ze binnen waren?
In mijn geval minder dan twee weken. Als je niet al te grote of zware dingen besteld gaat het in het vliegtuig, als het bulky of zwaar is komt het per boot, dan kan je op 6 weken leveringstijd rekenen.

"Homo Sapiens non urinat in ventum"

• royced
Ik heb de Corsair C70, standaard window. Inderdaad, je ziet de kabels niet, tenzij je er echt boven op gaat staan dan kan je de PSU kabels van onderen zien. Dus ga ik denk ik maar voor extenders. Ik heb dus 2x 6-6pin PCI-e kabel nodig (Volgens mede-tweaker past een 6 pin in een 8pin slot, dus daar vertrouw ik dan ook op) en een 24pin extender. Mijn case is military green, met blue AF120 LED's, is het dan mooier om blauw/zwart paracord kabels te bestellen, of groen/zwart? (Dit is mijn aller eerste PC mod)

Verwijderd

royced schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:32:
Ik heb de Corsair C70, standaard window. Inderdaad, je ziet de kabels niet, tenzij je er echt boven op gaat staan dan kan je de PSU kabels van onderen zien. Dus ga ik denk ik maar voor extenders. Ik heb dus 2x 6-6pin PCI-e kabel nodig (Volgens mede-tweaker past een 6 pin in een 8pin slot, dus daar vertrouw ik dan ook op) en een 24pin extender. Mijn case is military green, met blue AF120 LED's, is het dan mooier om blauw/zwart paracord kabels te bestellen, of groen/zwart? (Dit is mijn aller eerste PC mod)
Welke kleur is je mobo, GPU en RAM modules?
Persoonlijk denk ik dat groen/zwart een mooier resultaat geeft omdat je imo het beste rekening met je case kan houden aangezien het grootendeels van je pc is. Je loopt wel het risico dat het groene paracord er gewoon als zwart uit gaat zien door de blauwe LED's. Uiteindelijk zijn zulke dingen natuurlijk wel persoonlijke voorkeur. ;)

• royced
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 12:58:
[...]

Welke kleur is je mobo, GPU en RAM modules?
Persoonlijk denk ik dat groen/zwart een mooier resultaat geeft omdat je imo het beste rekening met je case kan houden aangezien het grootendeels van je pc is. Je loopt wel het risico dat het groene paracord er gewoon als zwart uit gaat zien door de blauwe LED's. Uiteindelijk zijn zulke dingen natuurlijk wel persoonlijke voorkeur. ;)
Mijn mobo is gewoon zwart, me GPU is zwart met een tikkeltje rood, maar dat rood zie je niet. RAM modules zijn op het moment nog VALUERAM, ga binnenkort nieuwe bestellen die matchen bij me LEDs, en ik wil sowieso nog een LED stripje in mijn PC doen. Maar groene LED strip met blue case fans past niet echt samen denk ik. En qua kabels, ga ik denk ik gewoon iets met zwart/groen. Heb trouwens een HELE mooie site gevonden met een ZEER mooie assortiment. www.ensourced.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Er zijn maar drie opties, be quiet verkoopt ze, je maakt ze zelf of je gebruikt extenders. Je kunt namelijk niet zo maar willekeurige andere kabels gebruiken, kabels zijn alleen geschikt voor die serie voedingen. Als je een andere kabel vind die wel past is de kans erg groot dat de pin-out anders is en dat je hierdoor kortsluiting maakt en de rest van de PC sloopt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1