Probleem met HP Recovery, F11 functie werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• gwbuiter74
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-04-2024
Hallo beste tweakers,

Hierbij wil ik jullie mijn volgende probleem voorleggen.

Ik heb hier een oudere HP desktop PC staan. De HP Compaq dx2400 Microtower.
Dit systeem werd bedrijfsmatig gebruikt, en het oorspronkelijke besturingssysteem (Vista Business) is vervangen voor XP.

Nu wil ik echter de machine volledig gaan recoveren, middels de welbekende recoveryprocedure.
De HP recovery partitie is nog volledig in tact, en staat ook als actief weergegeven in schijfbeheer. Tijdens het weergeven van het HP bootscherm wordt ook keurig de optie F11 aangegeven waarmee dus de recovery gestart zou moeten kunnen worden. Alleen werkt dit niet. Ondanks dat de partitie er nog gewoon staan, alle bestanden staan er ook gewoon op..(hidden)..en ook actief is als bootpartitie.

Ik heb ook geprobeerd om de bootorder in de bios aan te passen, maar dat had geen effect.
de F11 optie staat in de bios ook op enabled.

Volgens mij heb ik dan nu zo ongeveer wel alle opties gehad, maar tot op heden is het mij nog steeds niet gelukt.

Wie heeft voor mij de oplossing? Is er anders een andere manier om deze partitie te benaderen, en de recovery te starten?

• MartinMeijerink
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:50

MartinMeijerink

Computerrorist

Misschien met Smart Boot Manager?

An unbreakable toy is useful to break other toys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Probeer de Legacy support te enablen en dan opnieuw proberen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
Ik kan geen legacy support optie vinden in de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Is het een OEM Vista Business downgrade geweest naar OEM XP of heeft het bedrijf er een standaard bedrijfsimage van XP er op gezet en er een nieuwe SID gemaakt?

In beide gevallen vraag ik mij af of uberhaubt je recovery gaat werken ?

Makkelijkste is om de OEM Vista Business opnieuw te installeren en te activeren met de key op de sticker ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Hier is het bios menu. Wat gebeurt er exact na F11?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
PcDealer schreef op maandag 15 september 2014 @ 10:40:
Hier is het bios menu. Wat gebeurt er exact na F11?
Klopt, heb op deze pagina gekeken, maar de optie "USB Legacy mode support" staat er vreemd genoeg bij mij niet tussen. misschien veroudere bios versie dat de optie er later bij is gevoegd? lijkt mij opzich vreemd, maar ja...

Hij geeft ook keurig netjes aan in eerste bootscreen F11: system recovery, maar ik kan drukken wat ik wil. Er gebeurd niks. Hij startte dan gewoon door naar Windows, alleen nu intussen niet meer want ik heb de windows partitie geformatteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
Je zou denken dat dit toch niet zo moeilijk zou moeten zijn...ik bedoel...ik zie HP recovery partitie, en volgens mij nog een met HP Tools of iets dergelijks.. als ik de map eigenschappen aanpas, en de optie kies om de verborgen bestanden en mappen weer te geven, kan ik gewoon alles zien staan.....
Het zou fijn zijn als er gewoon ergens een executable erbij stond vanwaar ik gewoon alsnog de recovery kan starten, of desnoods een procedure start voor het maken van recovery discs. Tenminste ik weet van Toshiba's dat het daarmee wel wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:43
Je moet tijdens het booten F8 drukken. Je krijgt dan een optie computer herstellen. Daarna laadt de pc Windows system recovery. De wizard doorlopen en daarna zie Restore application (Recovery manager 32 bits). Die software moet je kiezen om de recovery partitie aan te spreken.

Ik ben toevallig ook bezig eentje te herstellen.
Pagina: 1