• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:52
Beste Tweakers,

Waarschijnlijk een vraag die al honderd keer is langsgekomen....

Ik heb een nieuwe TV gekocht. Uiteraard hoort daarbij een mooi home cinema setje.
Hiervoor gebruikte ik Logitech PC speakertjes op mijn slaapkamer. Ik woon nu op mezelf en in een
woonkamer mag wel iets beters dan 2 speakertjes. Ik ben geinteresseerd in de Philips Fidelio E5
pricewatch: Philips Fidelio E5
2.1 voor muziek en radio, 4.1 als ik films kijk of ga gamen.

Mijn PC staat namelijk aangesloten op mijn Televisie. Hier game ik op. Dit is ook mijn ''Smart TV'' platform.
Huidige situatie is HDMI van PC naar TV en Logitech speakers in de 3.5mm jack. Hierdoor wordt alle audio over de speakertjes gestuurd. Zo wil ik het in het vervolg ook. TV aan, liefst speakerset automatisch aan en alle audio over de Fidelio E5.

Nu gok ik dat de TV op de ARC aansluiting moet. Maar waar moet de PC op aangesloten worden?
Op de Fidelio en moet ik dan een source aanklikken? Op de TV en doet ie dan het geluid overzenden over de ARC zonder dat ik iets hoef te wijzigen?

De Fidelio heeft 2 HDMI IN aansluitingen, maar ik heb 3 HDMI apparaten die aangesloten moeten worden.
PS3, Digitale TV box en mijn PC (welke ik het meeste gebruik)

Kan iemand mij alsjeblieft uit de brand helpen? :$

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:46
Als je tv een optische aansluiting heeft kun je 1 van de 3 apparaten op nog een hdmi aansluiting van de tv aansluiten zodat het geluid nog altijd netjes over de Fidelio gaat.
Andere optie is een HDMI switch gebruiken en deze aansluiten op de Fidelio

• Dubrillion
mad-dog schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:01:
Als je tv een optische aansluiting heeft kun je 1 van de 3 apparaten op nog een hdmi aansluiting van de tv aansluiten zodat het geluid nog altijd netjes over de Fidelio gaat.
Andere optie is een HDMI switch gebruiken en deze aansluiten op de Fidelio
Die HDMI switch is wel een goede. Bedankt :)

Maar herkennen de Fidelio en de TV elkaar? Zodat als de TV aangaat ik niet nog een afstandbediening hoeft te pakken? Dat wanneer ik ga gamen en ik de speakers in 4.1 opstelling plaatst ik dan pas hoef te switchen van in / output?

[ Voor 21% gewijzigd door Dubrillion op 10-09-2014 13:28 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:46
Dubrillion schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:20:
[...]

Die HDMI switch is wel een goede. Bedankt :)

Maar herkennen de Fidelio en de TV elkaar? Zodat als de TV aangaat ik niet nog een afstandbediening hoeft te pakken? Dat wanneer ik ga gamen en ik de speakers in 4.1 opstelling plaatst ik dan pas hoef te switchen van in / output?
Kun je wat duidelijker zijn met dat laatste? Kan er geen touw aan vastknopen :P

• Dubrillion
Sorry :D

Ik heb nu de speakers via 3,5mm aansluiting.
Ik wil dus dat de Fidelio het altijd doet. Op 1 afstandbediening, zonder dat ik elke keer met inputs moet wisselen als ik van TV kijken (via HDMI kastje) naar PC (HDMI Aansluiting) Naar PS3 ga. Is dit mogelijk?

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De set gaat automatisch aan zodra je de tv aanzet (ARC).
De andere bronnen moet je wel handmatig selecteren dacht ik.

De set wisselt automatisch tussen 2.1 en 4.1, hij merkt dat je de draadloze speakertjes docked/undocked.

[ Voor 69% gewijzigd door Dav1d op 10-09-2014 14:54 . Reden: toevoeging ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
Dav1d schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:24:
De set gaat automatisch aan zodra je de tv aanzet (ARC HDMI CEC).
Gefixt :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:49
Ik wil de set ook aanschaffen met hetzelfde probleem... Ps3, digitale ontvanger en pc.
Ik heb de volgende stelling en ik weet niet of het werkt en/of vertraging oplevert:
Gewoon alles op de tv aansluiten die heeft hdmi aansluitingen genoeg en dan de arc aansluiting naar de fidelio.
Dit lijkt mij praktischer omdat per hdmi aansluiting een andere beeld instelling krijgt. Zo krijgt de ps3 geen beeldverbetering ivm de verwerkingstijd van de tv. De rest krijgt wel beeldverbetering.

Als ik alles op de fidelio had aangesloten moet dan de set altijd aan staan? En moet ik dan de source kiezen op de set wat er op tv moet worden weergegeven (als i uit staat).

Ik hoor graag jullie mening!

Alvast bedankt!

Ps: mis je de centerspeaker niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

Vanaf 1 november 2014 tot 31 januari 2015 krijg je nu ook nog eens 75 euro cashback op deze set.
Zie actievoorwaarden van Philips: http://www.philips.nl/con..._Leaflet_A6_NL_Online.pdf

Mooie actie voor een product dat waarschijnlijk niet veel in prijs zal zakken...

• devinjanssen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06 21:25
De meeste gebruikers gebruiken deze surround set met een Philips TV.

Hierdoor heb ik de volgende vraag. Gaan de boxen automatisch aan/uit in combinatie met de samsung tv via hdmi ARC? Dit vind ik wel erg belangrijk aangezien de afstandsbediening van het surround systeem slecht reageert.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Maar half antwoord, gezien ik wel een samsung TV heb maar geen philips home cinema, ik heb ook een samsung home cinema.

Die gaan wel tegelijk uit, maar Samsung vindt het een feature dat ze onmogelijk tegelijk aan kunnen gaan. Ik weet dan dus niet of deze beperking in de TV zit of in de home cinema zit.

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 19:23
Mijn 2012 samsung (ES8000) zet de versterker niet uit zichzelf aan, alleen uit. Mijn andere Samsung tv (2014 model, HU7500) zet de versterker wel aan via ARC. Misschien heb je hier wat aan?

• devinjanssen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06 21:25
TFDev schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:20:
Mijn 2012 samsung (ES8000) zet de versterker niet uit zichzelf aan, alleen uit. Mijn andere Samsung tv (2014 model, HU7500) zet de versterker wel aan via ARC. Misschien heb je hier wat aan?
Bij het model 2014 model, HU7500 ook uit? of alleen aan?
Ik neem aan dat je de philips E5 surround set gebruikt?

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 19:23
Aan en uit inderdaad. Nee ik gebruik een Denon AVR-X4100 receiver. Maar ik doelde meer op het feit dat de ES8000 geen aan signaal verstuurt, alleen uit. De HU7500 verstuurt zowel een aan als uit signaal.
Pagina: 1