Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vreemde Teamviewer foutmelding

Pagina: 1
Acties:

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:35
In het kort:

- i7 systeem, 8GB intern
- W7 64b op Samsung 250 EVO SSD
- Overige storage, voor oa program files: 2TB disk in twee partities, externe 1TB HD

Alles draaide voorheen op de interne HD. W7 na plaatsen van de SSD opnieuw geinstalleerd (clean install) en diverse progs opnieuw schoon geinstalleerd.

Waaronder Teamviewer (9). Gedownload van de website, geinstalleerd op de interne 2TB schijf.

Kijk ik nu op mijn telefoon of pc op het werk, zie ik bij de pc thuis staan: "Apparaat status: vrije geheugenruimte minder dan 10%".
Die melding lijkt niet goed vertaald: in de engelse TV help kom ik alleen tegen "Device free disk space less than 10%".

Alleen: zowel qua geheugen als diskruimte klopt dat niet. Disk is nog iets van 1,5TB vrij....
Op de SSD is nog minstens 70% vrij.

Afgezien dat teamviewer verder normaal werkt en er dus niets in de brand staat, vraag ik me af waar dit vandaan kan komen. Google en teamviewer website helpen niet echt verder..

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

Teamviewer gaat steeds meer naar een helpdeskpakket toe merk ik, en met deze meldingen proberen ze je te helpen om pro-actief te monitoren. Ik heb de meldingen ook regelmatig voorbij zien komen over ontbrekende windows updates, firewalls die uit staan en virusscanners die out of date zijn. Ook al was het niet zo. Het probleem kan ik niet oplossen, maar de melding verbergen is niet zo moeilijk:

Je zet het uit door in teamviewer naar Options>Advanced te gaan, en daar "Enable system health checks" uit te vinken. Je moet dit echter wel voor elk systeem doen.

Een andere handige functie is Options>general en daar "incomming lan connections" op accept te zetten. Dan kun je ook op IP-adres met teamviewer naar die pc verbinden. Erg handig als je geen internetverbinding hebt, of een netwerk zonder internettoegang opzet. Daarnaast is het een stuk sneller.

[ Voor 20% gewijzigd door Iooryz op 10-09-2014 09:25 . Reden: extra info ]

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:35
@looryz: ok. tnx! Nuttige tips; ga ik zeker eens even instellen. En uiteraard die maffe melding eruit halen, want het kan gewoon niet kloppen.

Het enige wat ik ook nog eens uit wil zoeken is de WOL; pc hangt via powerline aan de (UPC) router, maar is me nog niet gelukt om vanaf b.v. smartphone of zo een wol te geven..

[ Voor 38% gewijzigd door GurbY{nl} op 10-09-2014 10:04 ]

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

Ik heb helaas geen ervaring met WOL, maar dat zal meestal ook meer iets in de BIOS zijn.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
gyedema schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:00:
@looryz: ok. tnx! Nuttige tips; ga ik zeker eens even instellen. En uiteraard die maffe melding eruit halen, want het kan gewoon niet kloppen.

Het enige wat ik ook nog eens uit wil zoeken is de WOL; pc hangt via powerline aan de (UPC) router, maar is me nog niet gelukt om vanaf b.v. smartphone of zo een wol te geven..
WOL over internet werkt meestal niet, zie http://www.wolcenter.com/faq.php voor meer uitleg hierover en hoe je het wellicht werkend kan krijgen (als je router het ondersteund).

Zelf doe ik WOL via mijn NAS (ik log in op mijn nas en stuur daarvandaan een wakeup frame).