Toon posts:

Windows 8 opstart probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Gisteren heb ik mijn nieuwe computer binnen gekregen van gamepc.nl,
Daarop heb ik ook windows laten instaleren, maar als de computer opstart komt er eerst een scherm van het moederbord en dan blijft het op het windows 8 logo staan.
Heb al geprobeerd om naar het "f8" menu te gaan maar daar kom ik niet in...

Zou iemand weten wat ik er aan zou kunnen doen, of moet ik de computer dan terugsturen naar gamepc.nl?

Alvast bedankt!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:00

Umbrah

The Incredible MapMan

Naast dat GamePC te duur is voor wat het bied, post eens wat specs. Tevens: heb je dit al aan hun gemeld? Dit lijkt me namelijk een "product werkt niet, garantie graag"-kwestie. Ik raad je aan om de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te lezen op Tweakers: met een kanttekening dat je even moet kijken of je Windows (ik neem aan 8.1) in UEFI of in BIOS/MBR modus is geinstalleerd. Dit artikel (bovenaan op google) geeft meer info over hoe je in de advanced startup options kan komen van W8.1:

http://pcsupport.about.co...tup-options-windows-8.htm

Los daarvan, samen gevat: test de hardware eens, en probeer ook eens te booten vanaf je windows schijfje/usb key. En post de specs (en wat je er voor betaald hebt...). Gamepc.nl is erg erg duur.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de info!
Ik heb ook al geprobeerd om de computer op te starten met de dvd erin dat doet het ook niet de andere manieren werken ook niet omdat ik niet eens bij het bureaublad kom.

Heb het gelijk gemeld aan gamepc.nl toen de computer het niet deed,
Ik wilde het graag eerst even zo kijken voordat ik de computer terugstuur.
Hier mijn specs:
Computer kast:
pricewatch: Cooler Master K380

Processor:
pricewatch: AMD FX-6300 Black Edition

Moederbord:
pricewatch: MSI 760GA-P43 (FX)

Werkgeheugen:
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU

Videokaart:
pricewatch: MSI Radeon R7 260X 2GD5 OC

Harde schijf:
pricewatch: Seagate ST1000DX001, 1TB

Windows 8.1:
pricewatch: Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit

Wifi kaart:
TP-Link 300MB

Verder wordt dit voorzien van stroom door een cooler master 600 watt voeding.

Ik heb er 736 euro voor betaald,
http://gamepc.nl/amd-game...tk4Q2q3CbED2rW-lsA001h9zl

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2014 10:10 . Reden: Paar dingen vergeten ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:52

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:24:
Ik heb ook al geprobeerd om de computer op te starten met de dvd erin dat doet het ook niet
Ik denk dat het handig is om dan even te melden wat "doet het niet" betekend. Hier kunnen wel helemaal niks mee natuurlijk.

Zoals ik het nu zie heb je twee opties:
  1. Je stuurt je pc terug en laat de leverancier het oplossen, het lijkt er immers gewoon op dat zijn hun werk niet naar behoren gedaan hebben.
  2. Je gaat duidelijk vermelden wat er wel en niet werkt, en je gaat duidelijk omschrijven wat je allemaal al geprobeerd hebt om dit op te lossen. De Hangen en Opstartproblemen troubleshooter die Umbra al eerder opgemerkt heeft zou hier een goed startpunt voor kunnen zijn.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Het scherm blijft de hele tijd op het Windows 8 symbool staan ik denk niet dat de hardware er iets mee te maken heeft.
Dat wordt dan denk ik helaas toch terug sturen...

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:00

Umbrah

The Incredible MapMan

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 12:06:
Het scherm blijft de hele tijd op het Windows 8 symbool staan ik denk niet dat de hardware er iets mee te maken heeft.
Dat wordt dan denk ik helaas toch terug sturen...
Zou goed kunnen hoor, het kan een schijfprobleempje zijn, geheugenprobleempje, een hangende hardware interrupt, maar ook een driverprobleem (hardware VS software wat het probleem veroorzaakt), kortom: het kan een hoop zijn. En zoals ik eerder aangaf: meten is weten. Start die machine in safe mode, en kijk de logboeken eens na. Start eens vanuit de UEFI een UBCD/EBCD op en/of draai een goeie memtest (wel een paar passes).

Ik vind die PC overigens nogal duur:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 154,95€ 154,95
1MSI H97M-E35€ 69,64€ 69,64
1Club3D Radeon R9 280 royalKing€ 197,90€ 197,90
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 47,84€ 47,84
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,50€ 30,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 67,85€ 67,85
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 51,25€ 51,25
1Crucial MX100 256GB€ 89,95€ 89,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 709,88

Dit is niet een BEETJE meer waar voor je geld... met een AMD setupje moet het NOG goedkoper kunnen, je kan ook een lichtere CPU in zetten, HDD achterwege laten, etc, etc... of levert GamePC ook een monitor?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat gamepc.nl duurder is maar ik ga liever het risico niet aan om de computer zelf te bouwen,
Misschien een keer upgraden maar niet helemaal zelf bouwen.
Verder had ik nog een monitor staan dus die hoefde ik er niet bij te kopen.

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 18:23
Niks niet zelf doen, gewoon terug gaan. Jij hebt recht op een werkend product, en het werkt niet. Dus dan ga je terug. Als je er zelf aan gaat zitten kunnen ze zeggen dat je dat zelf veroorzaakt hebt. Doe in ieder geval geen moeite. Ga ermee terug. En doe dat alsjeblieft altijd als je een product koopt wat na een dag niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb m'n computer net weer binnen.
De IDE/AHCI settings stonden verkeerd.
Nu werkt ie perfect!
Ook compensatie gekregen dus dat is goed geregeld.
Pagina: 1