Ubuntu server opstartscript

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitbisqit
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-06-2022
Mede-auteur:
  • timvdveen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-04-2023

timvdveen

Hallo Tweakers!

Ik draai een ubuntu server 14,04, hierop run ik momenteel een minecraft server. Aangezien deze server achter een wasmachine staat in een studentenhuis zou het fijn zijn als deze alles op zou starten als deze aan gaat.

Tot nu toe is het mij gelukt het minecraft server programma te starten door de startup command toe te voegen aan /etc/rc.local. Het nadeel hiervan is dat de server verder niks hiernaast kan draaien en verder is dit volgens mij bad practice.

Omdat het mij mooi lijkt om ook een teamspeak server, en eventueel in de toekomst andere games te draaien. Heb ik online wat onderzoek gedaan en lijkt het mij praktisch om de server te starten in een screen daemon, zodat ik ook nog bij de server console kan mocht dit nodig zijn. Echter alle voorbeelden en uitleggen die ik op internet heb gevonden schijnen niet voor mij te werken.

Ik ben dus op zoek naar een oplossing waarbij ik meerdere dingen kan runnen en als het kan ook nog bij de server console kan komen. En dit natuurlijk automatisch als ik de computer aandruk. Kan iemand mij hier bij helpen? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Daar hebben we MSM voor. En alles doe je via SSH. Problem solved.
http://msmhq.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitbisqit
Perfecte oplossing voor minecraft! Hier ga ik zeker gebruik van maken. Maar het is geen omvattende oplossing voor andere programma's. Denk aan teamspeak en andere games. Bedankt voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-07 22:38

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat minder wanhopig in je topic titel mag best. Hoe meer men schreeuwt of jankt om hulp, hoe minder men geneigd is dat te bieden. De titel heb ik daarom wat aangepast.

Vervolgens kan ik mij niet indenken dat je helemaal niets aan resultaten hebt gevonden door enkel en alleen al op de topic titel te zoeken in Google. Doe dus even wat meer je best, want zowel op Google als hier op GoT zijn tig hits te vinden om een degelijk startup script, of init script, te vinden. Of überhaupt hoe je iets met het systeem kan laten starten en netjes sluit bij 't afsluiten.

Laat zien dat je moeite doet, want inzetloze topics worden relatief snel gesloten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvdveen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-04-2023
MSM blijkt geen goede optie te hebben om goed te kunnen draaien met een bestaande minecraft wereld. Een nieuwe wereld zal vast prima gaan, maar wij willen doorgaan met wat wij hebben. Momenteel zitten we weer op start point. Of we moeten de script van MSM aanpassen naar iets waar onze vraag uberhaupt over ging.

We hebben al dagen, zij het niet weken, rond lopen google-en maar voor als nog hebben we geen goede oplossing gevonden. We hebben al een jaar of twee gedraaid op de oude methode door quote van Fruitbisqit:

Tot nu toe is het mij gelukt het minecraft server programma te starten door de startup command toe te voegen aan /etc/rc.local. Het nadeel hiervan is dat de server verder niks hiernaast kan draaien en verder is dit volgens mij bad practice.

Sinds eergisteren hebben wij een nieuwe sterkere server aangeschaft en zoeken wij naar een oplossing om het nu toch echt op te lossen met de startup script. Niet alleen voor een minecraft server maar ook voor meer toepassingen, the sky is limitless! Misschien is het door ons gebrek aan kennis in linux, misschien is het gewoon moeilijk en hebben we even hulp nodig van buiten af. Iemand die even out-of-the-box denkt.

@ Hero of Time: Ik vind het een harde opmerking naar iemand die ik net heb geadviseerd om op tweakers te posten voor kennis. "Doe maar meer je best". Ik stuurde Fruitbisqit hierheen voor een groote hoeveelheid aan kennis, niet voor een referentie naar google.

Ik hoop een goede tip of advies te krijgen om dit op te lossen, want wij zijn wanhopig en willen het graag goed aan de praat krijgen. Alvast bedankt!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 12:41
http://minecraft.codeemo.com/ al eens bekeken?
Is er voor gebouwd.

Verder is het leuk als er iemand naar hier verwezen wordt, maar dan nog kunnen wij niet gedachten lezen.
De basic "huisregels" blijven van toepassing. Zelf effort doen en concreet aangeven wat je al gedaan hebt.

Abort, Retry, Quake ???

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-07 13:30

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Wat je zoekt heet een init script en die scripts staan in /etc/init.d
http://mobiarch.wordpress...t-script-in-ubuntu-14-04/

Met een beetje zoeken kun je vast kant-en-klare scripts vinden voor minecraft.

Screen is handig voor interactieve sotware maar voor servers is dat normaal gesproken niet nodig.

[ Voor 48% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 10-09-2014 00:22 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Anoniem: 567735

Fruitbisqit schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 22:23:
Ik draai een ubuntu server 14,04, hierop run ik momenteel een minecraft server. Aangezien deze server achter een wasmachine staat in een studentenhuis zou het fijn zijn als deze alles op zou starten als deze aan gaat.

Ik snap niet goed wat die wasmachine ermee te maken heeft, maar misschien kun je dat nog eens uitleggen.

Als je met 'verder niks hiernaast kan draaien' bedoelt dat je terminal (scherm) bezet is, dan kun je natuurlijk met ALT + Functietoets naar een andere terminal springen, als je tenminste text-based bezig bent. Je kunt ook met SSH verschillende malen parallel ingelogd zijn.

Uiteindelijk zul je naar iets als dit toe moeten hebben: http://minecraft.gamepedi...als/Server_startup_script - let vooral op het stukje met Usage, daar staan hints in naar een init-script, wat bij het opstarten van de server automatisch op de achtergrond wordt geladen, als een 'service'.

Op basis van deze tips moet je met zoeken toch een heel eind kunnen komen, succes ermee!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Je wilt dus gewoon dat ze doordraaien op de achtergrond?
Je kunt hiervoor ook een tool als tmux gebruiken.

Verder zal ik deze nooit bij het opstarten grote programma's runnen, maar pas nadat de server klaar is voor gebruik: lees je kunt hem met SSH oproepen.

[ Voor 3% gewijzigd door HollowGamer op 10-09-2014 00:27 ]

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

offtopic:
vereist zoń minecraft server veel qua resources? ik wordt beetje moe van de kids hier op school en hun custom servers op desktop (veel profiel ruimte enzo). om van dat gezeik af te zijn dacht ik; draai er gewoon een vanuit school

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitbisqit
Hallo, sorry voor mijn late reactie heb een drukke week gehad! Bedankt voor alle reacties, ik zal alle tips bij langsgaan en er even rustig voor gaan zitten morgen! :)

@himlims_ Ik draaide de minecraft server eerder op een pentium 4 met 2? GB werkgeheugen, echter de laatste tijd presteerde de server erg slecht, hierom heb ik onlangs met wat vrienden een nieuwe server aangeschaft en deze loopt erg lekker al is onze bezetting laag (5 man tegelijk online is denkik onze max tot nu toe). specs van deze server zijn: Pentium Core2Duo E6800 met 4GB werkgeheugen, en deze draait op unubtu 14.04 server.

Nogmaals bedankt iedereen voor alle reacties!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je moet gewoon je minecraft werelden naar MSM migreren. Zo moeilijk is het niet. Je maakt je wereld in MSM aan, zet de server voor die wereld uit, kopieert je eigen wereld met instellingen naar de locatie die MSM gebruikt, en dan zet je hem weer aan. Wat is daar moeilijk aan?

Verder kan je ook prima meerdere initscripts maken in /etc/init.d/ en dan automatische starts en stops maken. Maar dat is gewoon het wiel opnieuw uitvinden. Gebruik gewoon MSM, dat wordt goed onderhouden, is veilig en draait gewoon goed.

Wat andere software betreft: ook initscripts. Alles gaat via die dingen. Installeer zo veel mogelijk met packages en niet van die gare downloads die je dan lokaal moet uitvoeren. Linux is geen windows, bijna alles heeft wel een normale repository of package installer.

Gebruik geen rare statische scripts of initscripts, dat gaat uiteindelijk alleen maar problemen opleveren als minecraft update of als er zich niet-afgevangen excepties voordoen.
Pagina: 1