Windows 8.1 upgrade op HP laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:21
Hallo allemaal,

Korte situatieschets:

Nieuwe HP Zbook 14 laptop verkregen via TU met ingebakken licentie voor Windows 8.1 (de niet pro versie)
Als student toegang tot MSDNAA waar ik Windows 8.1 Enterprise incl. licentiecode gratis heb verkregen (legaal).
Bij verse installaties hoef ik geen licentie in te voeren tijdens de setup (er staat ook een bericht van "bedankt voor het gebruiken van een meegeleverde licentie")

Het probleem:

Laptop activeert een verse niet pro versie zonder problemen m.b.v. de ingebakken licentie. Echter bij het vers installeren van de Enterprise editie probeert de laptop wederom gebruik te maken van de ingebakken licentie, welke natuurlijk niet werkt. Als ik dan de licentie los intik wordt deze niet geaccepteerd en gezien als een foute code. Telefoon activatie (met SLUI 04) wordt volgens windows "niet ondersteund bij dit product".

Hoe kan ik enterprise alsnog geactiveerd krijgen? Want ik doe toch niks fout of illegaal?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Wat zegt Google? Bijv: https://www.google.nl/#q=...Fanswers.microsoft.com%2F

Als je een IT professional wilt worden zul je dit natuurlijk wel moeten kunnen oplossen :P.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2014 14:49 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:43
Ik heb dit eenmaal meegemaakt en moest echt een losse Win8 Enterprise DVD gebruiken om deze te installeren. Zat de installatie-media erbij?

• tobitronics
mad-dog schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:54:
Ik heb dit eenmaal meegemaakt en moest echt een losse Win8 Enterprise DVD gebruiken om deze te installeren. Zat de installatie-media erbij?
Ja ik heb de .iso ook via MSDNAA verkregen en daarmee een verse install gedaan op een schone SSD

• tobitronics
Bedankt voor de hulp. Uiteindelijk bleek het niet aan mij te schorten maar aan het feit dat de verkregen code onjuist was. Heb een nieuwe code gekregen en deze werkt.

d:)b