Ik heb uit een droogkast een defecte condensator gehaald. De droogkast zelf doet het nog maar als deze afslaat blijft de zoemer lawaai maken terwijl dit vroeger met periodes was. Ook hing er een vreemde brandlucht. Ik heb het apparaat opgeschroefd en daaruit kwam een kapotte condensator met volgende specificaties: 0,2 µf + 50Ω, 380V, 50/60hz. Meer kan ik er niet op aflezen.
Bij een elektronicazaak heeft de verkoper gezegd dat het moeilijker word om aan een gelijke condensator te geraken en daarom heeft de verkoper me 2 condensators van 0,22 µf 275V en een weerstand van 50Ω meegegeven. De verkoper zei dat het mogelijk om daarmee dezelfde condensator te maken. Meer uitleg heeft hij me niet gegeven.
Zelf weet ik wel wat op vlak van schakelen van condensators maar ik weet niet hoe ik deze moet schakelen om een ongeveer gelijke condensator te maken.

De condensator

Opengesneden (duidelijk dat hier wat mis mee is)

Dit heb ik gekregen van de verkoper.
Bij een elektronicazaak heeft de verkoper gezegd dat het moeilijker word om aan een gelijke condensator te geraken en daarom heeft de verkoper me 2 condensators van 0,22 µf 275V en een weerstand van 50Ω meegegeven. De verkoper zei dat het mogelijk om daarmee dezelfde condensator te maken. Meer uitleg heeft hij me niet gegeven.

Zelf weet ik wel wat op vlak van schakelen van condensators maar ik weet niet hoe ik deze moet schakelen om een ongeveer gelijke condensator te maken.

De condensator

Opengesneden (duidelijk dat hier wat mis mee is)

Dit heb ik gekregen van de verkoper.