Toon posts:

OC newbie - hoe begin ik?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een C500 met een convertor op een BE6 (met een Asus v3800 videootje en 96mb/pc100). Dit kan denk ik harder, maar ik heb geen flauw idee waar ik moet beginnen met overklokken...... wie helpt?

Verwijderd

Ga als eerste naar de bios en ga naar het SoftmenuIII van Abit. Daar kun je zien hoeveel je FSB(Front Side Bus) is. Deze zal in jouw geval op 66Mhz staan.
Om je pc te oc-en kun je deze FSB veranderen in 75Mhz. F10 om het het Softmenu te verlaten en opnieuw booten en als het goed is loopt ie dan op 562,5Mhz, een winst van 62,5Mhz. Wil hij niet helemaal booten dan is het verstandig om het corevoltage omhoog te gooien. Dit doe je ook in het Softmenu. Ga maximaal tot 1.7 of 1.75 want anders wordt ie veel te heet. Daarom is het ook verstandig om extra koeling aan te schaffen.(Golden Orb :D :D :D )
Ik wens je veel suc6, mijn Cel500 wilde niet eens stabiel op 562,5Mhz.
Suc6

Verwijderd

Je gaat naar het bios van de BE 6 (DEL tijdens opstarten).
Hier staat een optie CPU Soft Menu II.
Als je hierin gaat, Zie je een optie CPU Operating Speed.
Deze moet je op User Define zetten.
Zet nu ook de Speed Error Check op disabled.
De multiplier op 7,5. (De originele snelheid is 7,5)
Je kunt nu overklokken door de waarde van Ext. Clock te veranderen. Standaar hoort deze op 66 Mhz. Je kunt 75 en 83 eens proberen. (Zet hierbij de AGPCLK/CPUCLK op 1/1
Denk hierbij aan de koeling van je CPU. !!!

Mocht je hoger dan 83 gaan (100 of hoger) zet dan de AGPCLK/CPUCLK op 2/3. (Dit haal je zeer waarschijnlijk niet).
Succes

[Edit] Okee Pirm was eerder, maar dat SOFTMENU III is SOFTMENU II. (Heb zelf een BE6)
SOFTMENU III zit op de BE6-2

Verwijderd

En negeer dat regeltje over voltage maar want hij loopt standaard al op 2V dus maximaal 1.7 is onzin .

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:36

Halfkakkende

Vandring

Nu we het toch over newbie OC'ers hebben, Ik heb hier een p2 400 op een Aopen AX6BC moederbord 112 MB en een viper 550 kaartje. Alleen dit gaat de laatste tijd naar mijn idee te sloom. Is dit systeem ook over te clocken? zo ja op welke manier?

TIA

MUZIEK!

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Halfkakkende, mijn ervaring met de P2-400 is dat ik hem geen spatje hoger kon krijgen
( extra koeling, voltage tweaking etc. hielp niets).

Misschien dat jij meer geluk hebt ....

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Verwijderd

Schumi : Klopt je hebt helemaal gelijk, ik ben te veel met mij eigen peeceetje bezig geweest, dat is nl. een BE6-II.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx bro's!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:06
Halfkakkende!!
Ben jij die gast van de Mercenaries SoF clan die in de PC Zone stond?
If so, scream!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:06
Vet je bent het echt....
Pagina: 1