Interne Hardeschijf wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 8.440 views

• Frietzak
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-08 11:37
Beste Tweakers,

Ik heb afgelopen week een nieuw systeem gekocht en die loopt ondertussen als een zonnetje, het enige wat niet werkt is de hardeschijf. Deze wordt zowel in de bios als in windows 7 64bit wel herkend in systeembeheer. Daar wordt aangegeven dat de schijf naar behoren werkt. Alleen bij deze computer is de schijf niet zichtbaar voor gebruik. Daarnaast heb ik het nog geprobeerd met de disk management tool van windows, waarmee partities kunnen worden gemaakt. Daar wordt de schijf ook niet herkent.
Ik heb het in 2 pc's geprobeerd en in beide hetzelfde probleem.

Van google werd ik ook niet wijzer, daar ging het vooral over het aansluiten van de schijf.

Ik ben bang dat de schijf niet goed functioneert, maar heeft iemand nog een suggestie hoe dit probleem op te lossen?

systeembeheer
Het is de ST2000D

Alvast Bedankt

Verwijderd

Formatteren geprobeerd?

• Frietzak
Nee, ik krijg het niet voor elkaar de schijf te formatteren

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:28

DaRoot

Some say...

Darik's Boot&Nuke.. ff goed leeggooien.. gok dat er nog oude partitietabel van het een of ander aanwezig is..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Of gewoon eerst een partitie maken ?

beter lezen ..

Lekker dban idd en dan opnieuw

[ Voor 45% gewijzigd door Fish op 09-09-2014 20:07 ]

Iperf

• Frietzak
Bedankt voor de reacties,

Het is een nieuwe schijf, vandaag ontvangen. zoals hierboven al geschreven krijg ik het niet voor elkaar de schijf te selecteren. Op dit moment draait het systeem op de SSD. Het gaat om een seagate 2TB desktop schijf. partitie maken lukt niet met de windows tool. de schijf is alleen in systeem beheer zichtbaar. Bij de explorer wordt alleen de SSD (C:) weergegeven. Hoe kan ik een partitie maken zonder dat de schijf bereikbaar is?

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Op je screenshot zie ik linksonderaan nog net Disc 1 / Basic / Unallocated staan.. als je in de balk er rechts naast eens rechtsklikt.. kun je dan een nieuwe partitie maken?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

uhm ...
Daarnaast heb ik het nog geprobeerd met de disk management tool van windows, waarmee partities kunnen worden gemaakt. Daar wordt de schijf ook niet herkent.
ik mag toch aannemen dat die dat al heeft geprobeert .. of ?

Iperf

• Frietzak
haha, held!

Ik had daar overheengekeken :P Bij deze opgelost, bedankt voor de hulp!

Verwijderd

Dan klopt toch ook je startpost niet; want 'niet herkend' lees ik als: komt helemaal niet voor in het overzicht van Disk Management. Kies je woorden goed, is het advies. ;)

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Frietzak schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 20:23:
haha, held!

Ik had daar overheengekeken :P Bij deze opgelost, bedankt voor de hulp!
Haha no problem... Vond het al zo raar..

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem alleen bij mij staat hij alleen in het computerbeheer (denk ik aangezien ik bij schijfstations 2 schijven zie). verder zie ik er niks van terug en ik snap er niks van. hoe los ik dat op? ik kan hem niet formatteren hij staat namelijk niet in het schijfbeheer.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2018 13:22 . Reden: formatteren pas erna geprobeerd... ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:05

br00ky

Moderator Harde Waren
@Verwijderd, open even je eigen topic want je hebt per definitie niet hetzelfde probleem (andere hardware en waarschijnlijk ook een ander besturingssysteem).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.